اشتباهات ورزشی برای از بین بردن آرتریت پسوریازیس

pegiu
اگر دچار آرتریت پسوریازیس هستید حتما ادامه این مطلب را بخوانید

7 اشتباه ورزشی برای از بین بردن آرتریت پسوریازیس که باید از آن اجتناب کنید

ورزش بخش مهمی از مدیریت آرتریت پسوریازیس است، اما شما باید این کار را درست انجام دهید.هنگامی که شما مبتلا به آرتریت پسوریازیس هستید، علائمی مانند درد مفاصل، سفتی و تورم که اغلب با این وضعیت می آیند می توانند تمرین کردن را با خطر همراه کند.

بسته به نقاطی که بدن شما آسیب دیده است، ممکن است دشوار باشد که از دامنه حرکتی که نیاز به فعالیت های مختلفی دارد استفاده شود. همچنین ممکن است در حوادث آرتریت پسوریازیس، فرمهای ورزش که به طور معمول چندین مشکل را ایجاد می کنند دردناک بوده یا شرایط جسمی دشوار ایجاد کنند.

با این وجود در حالی که ورزش منظم به طور مستقیم بر روند بیماری شما تاثیر نمی گذارد، می تواند به شما کمک کند که مفاصل شما انعطاف پذیر و عضلات قوی شما را تقویت کنند .اما در حالی که انواع ورزش های مناسب می توانند تاثیر مثبت بالایی داشته باشند، استفاده از روش اشتباه می تواند بدتر از آرتریت پسوریازیس باشد. به عنوان مثال، فعالیت هایی که فشار مفرط بر روی مفاصل شما ایجاد می کند، ممکن است التهاب را تشویق کند و موجب درد و سفتی بیشتری شود.

اشتباهات رایج ورزشی

در اینجا 7اشتباهات ورزشی وجود دارد که می توانند آرتریت پسوریازیس را تحت تاثیر قرار دهند  ادامه این مطلب از الودکتر را بخوانید.

1. شما برای قدرت عضلانی خود کار نمی کنید

کریس کلبا، PT، PhD، یک درمانگر فیزیکدان در مرکز پزشکی Wexner State University در ایالت اوهایو در کلمبوس می گوید: “یکی از چیزهایی که باید بدانید که بسیاری از مردم نمی کنند، اهمیت تقویت است.”

او توضیح می دهد: “اساسا،عضلات شما، بهتر است که آنها بتوانند شوک را جذب کرده و حرکت را کنترل کنند، که در نهایت باعث کاهش فشار در مفصل واقعی می شود.”

دکتر کلبا خاطرنشان می کند که با وزن و مقاومت زیاد شروع به کار نکنید. در عوض، تکرار بیشتر تمرین کارکرد شما را بالاتر می برد.

2 شما فعالیت هوازی کافی ندارید

به همان اندازه  که تمرینات قدرتی مهم است ، تمرین هوازی را نیز باید در نظر بگیرید.

3 تمرینات با تمرکز بالا انجام دهید

Kolba می گوید، پیاده روی و پریدن ممکن است گزینه های خوبی در هنگام آرتریت پسوریازیس نباشد، زیرا آنها می توانند فشار مفصل روی مفاصل شما ایجاد کرده و روند التهاب را تسریع کنند.

کلبا یادآور می شود که پیاده روی باعث می شود وزن بدن شما بین 1.5 تا 2 برابر فشار بر روی مفاصل شما باشد.او اضافه می کند: “این فشار زیادی برای یک مفصل است که تحریک شده یا ملتهب است.” “مقدار زیادی از نیرویی است که از طریق پاها و به ستون فقرات در آمده است.”

5. شما برای تعادل خود کار نمی کنید

Kolba می گوید: “عدم تعادل” به طور معمول چیزی است که منجر به افتادن می شود.

Kolba یادآور می شود که از بین رفتن قدرت و تعادل در زمانی که شما سن دارید یا بیماری التهابی مانند آرتروز پسوریازیس پیشرفت می کند، شایع است. با این حال، می توانید اقداماتی را برای بهبود قدرت و تعادل خود انجام دهید. این به این معنی که تا حدی می توانید “پیشرفت هر گونه تغییرات آرتریتی را به حداقل برسانید“.

اطمینان حاصل کنید که تمرینات تعادل را در برنامه تمرین کلی خود داشته باشید.

5 شما گرم نمی کنید

.باید تمرینات را به گونه ای انجام دهید که بدن تحت فشار قرار نگیرد.کلبا می گوید که بسیاری از بیماران دریافتند که گرم شدن و کشش کمک می کند تا سفتی و درد را از بین ببرد. نه تنها این عضلات را برای تمرین آماده می کند، بلکه به شما انرژی و انگیزه ای برای تمرین دادن می دهد که احساس رضایت می کند.

6. شما محدودیت حرکت را در نظر نمی گیرید

هنگامی که التهاب مفصلی دارید، ممکن است قادر نباشید تمام اعضای بدن خود را از طریق طیف وسیعی از حرکات حرکت دهید

فعالیت مداوم انجام دهید، “در نهایت می توانید در نهایت به آرامی شروع به افزایش دامنه حرکتی کنید که می توانید وزن را از طریق آن حرکت دهید.”

7. شما از فرم مناسب استفاده نمی کنید

بسته به اینکه کدامیک از مفاصل شما بیشترین سختی و درد را تجربه می کنند، نیاز دارید تا جسم شما به انواع خاصی از تمرین ها بپردازد – این امر مخصوصا برای افراد دارای مسائل شانه یا زانو درست است.

از آنجا که استفاده از “الگوی حرکتی معیوب” می تواند منجر به مسائل عضلانی و حتی مسائل بیشتر شود، Kolba می گوید: اگر درد شدید مفصلی یا حرکت محدود داشته باشید، مهم است که با یک مربی یا فیزیوتراپ کار کنید تا مطمئن شوید فرم شما صحیح است.

منبع :الودکتر

روشی بی نظیر برای درمان دردهای ستون فقرات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ