چند حرکت یوگا برای درمان آرتریت روماتوئید

toranj
برای درمان بیماری آرتریت روماتوئید به حرکات یوگا روی بیاورید.

به گزارش الودکتر: همانطور که می دانید بیماری آرتریت روماتوئید می تواند برای شما بسیار سخت باشد و برای درمان ان هم نیاز به درمان های متعددی باشد. در کنار داروها و درمانی که تحت نطارت پزشک انجام می شود خوب است که از حرکات یوگا نیز استفاده کنید که در این مقاله با چند حرکت مناسب یوگا برای درمان آرتریت روماتوئید آشنا می شوید.

برای حرکات یوگا در جهت آرتروید چگونه منبع خوبی پیدا کنیم؟

شروع انجام این حرکات باید به درخواست دکترباشد. همچنین می توانید به کمک موارد زیر نیز منابع خوبی برای حرکات یوگا بیابید:

  اینترنت:  معلم یوگا و پژوهشگر استیفانی موناز PhD، مدیر تحقیقات بالینی و دانشگاهی در دانشگاه بهداشت یکپارچه سازی مریلند در لورل، مریلند،به دیگر معلمان  یوگا  در مورد نحوه کار  با افرادی که آرتروزدارند اموزش می دهد که شما می توانید ویدئوهای او را در اینترنت ببینید.

به یک کلاس یوگا بروید: قبل از برنامه ریزی یک کلاس، به مربی خود  توضیح دهید که شما RA (آرتریت روماتوئید) دارید و جزئیاتی در مورد اینکه چگونه این بیماری بر روی شما تاثیر می گذارد را توضیح دهید. موناز می گوید یک استودیو یوگا تاسیس شده باید بتواند به شما بگوید که کدام یک از مدرسان و کلاس ها بیشتر به نیازهای شما پاسخ می دهد.

پوزیشن های مناسب یوگا برای آرتروئید

هنگامی که شما یک مدرس و کلاس پیدا کنید به شما می گوید که چه حرکاتی برای شما خوب است اما در ادامه نیز حرکات مناسب را به شما می گوییم:

  • Cat-gow poses:  Moonaz می گوید که در این کشش ستون فقرات معمولا روی دست و زانو انجام می شود، اما می توان از یک صندلی هم کمک گرفت و آن حرکت را انجام داد. چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید  دستان به سمت جلو و پشت خود را صاف نگه دارید.  شکم خود را به سمت زمین و قفسه سینه خود را به سمت سقف هدایت کنید. همراه با بیرون دادن نفس شکم خود را به سمت سقف فرو ببرید. Moonaz می گوید: “آنچه که ما در حرکت گربه / گاو انجام می دهیم عمدتا حرکت ستون فقرات و هماهنگ سازی حرکت ستون فقرات است.” او می گوید، برخی از افراد مبتلا به RA ترجیح می دهند که کشش کف پای خود را با استفاده از یک گوی در زیر مچ دست یا پتو های زیر زانو انجام دهند.
  • Downward dog: روی زمین چهار دست و پا باشید و صورتتان به سمت زمین باشد. پاهایتان را از هم جدا کنید و سعی کنید هوا را به داخل شکم بدهید و خو درا گرد کنید. این حرکت برای گردن و دست و بازوان شما بسیار خوب است. برای بهتر انجام دادن ان حتی می توانید از صندلی نیز بهره بگیریدو کف دست خود را روی صندلی بگذارید.
  • Extended triangle: به دیوار تکیه بدهید زوری که صورتتان رو به دیوار باشد. کمی از ان فاصله بگیرید تا بتوانید پای چپ خود را کمی جلو بیاورید و دست چپ را نیز در کنار پایتان قرار دهید. جلوی بدن را بالا بیاورید تا ستون فقرات صاف شود. سپس ثابت بمانید و لگن خود را به سمت داخل جمع کنید و به آرامی نفس بکشید. سپس دست راست خو درا به سمت بالا بیاورید. سرتان را در امتداد دست راست بالا بیاورید طوری که انگار دارید دست راست خود را نگاه می کنید. دقت کنید که در تمام این مراحل باید پشتتان صاف باشد. در واقع شما یک مثلث ایجاد کرده اید. این حرکت را روی پای بعدی خود به مین ترتیب نیز انجام دهید حرکتی است که روی توازن و تعادل شما کار می کند.
  •    Tree : این حرکت کلاسیک به بهبود تعادل و قدرت هسته ای شما  کمک می کند. در حالت ایستادن، یک پا را  تا مچ پا بکشیدو سفت و سخت هم بکشید. دست ها، کف دست ها را در مقابل سینه خود بکشید و نگه دارید. هنگامی که متعادل هستید، دستان خود را تا بالای سرتان بلند کنید و دستهای خود را مانند اندامهای درخت گسترش دهید. روی پای دیگر نیز این حرکات را تمرین کنید. شما می توانید این را در برابر یک دیوار برای  داشتن تعادل نیز انجام دهید.
  • Supported bridge:این حرکت که به حرکت پل معروف است ستون فقرات را قوی می کند و البته برای تعادل و کاهش استرس نیز بسیار مفید است. باید روی زمین دراز بکشید و  دست ها را (کف دست ) روی زمین بگذاریدسعی کنید به کمک دستها و بازوهایتان شکم و باسن خود را از زمین جدا کنید. سپس دست ها را بالای سر خود ببرید و ان را به عقب سرتان بکشید. در این حالت انگار روی بازوهایتان هستید. برای چند لحظه در همین حالت بمانید. سپس به حالت اولیه برگردید و کمی استراحت کنید و دوباره این حرکت را انجام دهید.

منبع: الودکتر

 

با چند حرکت پایه‌ای یوگا آشنا شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ