رابطه آلرژی و حملات ام اس که باید بدانید

pegiu
بیماران ام اسی باید در مورد آلرژی های خود بیشتر بدانند زیرا با حملات و شدت بیماری در ارتباط می باشد

تاثیر آلرژی بر حملات ام اس

طبق تحقیقات جدید، افرادی که مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس هستند و همچنین آلرژی غذایی دارند ممکن است میزان عود و آسیب عصبی را بالا ببرند.

در مطالعه جدید، به نظر می رسد که اعتقاد به این باور است که آلرژی در مولتیپل اسکلروزیس نقش ندارد.

در حالی هنوز ثابت نشده است که آلرژی های غذایی و  MS با هم در ارتباط باشند اما در مطالعه منتشر شده آنلاین در 18 دسامبر در مجله neurology، مشخص شد که می تواند برای افرادی که دچار این بیماری بوده و آلرژی های غذایی نیز دارند روند بیماری و عود کردن بیماری با هم در ارتباط مستقیم باشند.

چرا آلرژی و حساسیت بر بیماری ام اس تاثیرگذار است؟

تحقیقات جدید موجب افزایش شمار شواهدی می شود که باکتری های روده را به سیستم ایمنی بدن و بیماری های عصبی مانندMS مبتلا می کند.

یکی از نویسندگان این تحقیق، Tanuja Chitnis، MD، استاد پزشکی اعصاب و پزشکی، می گوید: “مواد غذایی ممکن است موجب التهاب در مخاط مخاطب [لایه درونی دستگاه گوارش و بخش عمده ای از سیستم ایمنی بدن] شود. مدیر کل تحقیق طولی مولتیپل اسکلروزیس در بیمارستان بریگهام و بیمارستان زنان (CLIMB) در مرکز مرکز اسکلروزی شرکای شرکت در بوستون مطالعه کرد. “مطالعه ما نشان می دهد که التهاب ناشی از آلرژی غذایی ممکن است در ایجاد یا افزایش فعالیت بیماری نقش مهمی داشته باشد.”

دکتر Chitnis و همکارانش اضافه می کنند که آلرژی های غذایی نیز ممکن است باکتری های روده را تغییر دهند و مواد شیمیایی نوروآنتی را که بر سیستم عصبی مرکزی تاثیر می گذارد، ایجاد کنند.

این مطالعه شامل 1349 فرد مبتلا به ام اس (344 مرد و 1005 زن) که در برنامه CLIMB ثبت نام کرده بودند و مدت بیماری متوسط ​​16 سال داشتند، بود. محققان تعداد حملات MS را که هر فرد در طول بیماری خود داشته اند، بررسی نمودند. شرکت کننده ها پرسشنامه خود را در مورد آلرژی های خود ارسال کردند. در کل 753 نفر یک اسکن MRI با گادولینیم داشتند که در طی 90 روز از زمان بازدید از کلینیک انجام شد و پرسشنامه آلرژی به پایان رسید.

MRI ها با مواد حاوی کنتراست گادولینیم در ناحیه برجسته التهاب (ضایعات فعال) در مغز افزایش می یابد. طبق گفته انجمن ملی مولتیپل اسکلروزیس، به طور معمول یک لایه سلولی در اطراف رگ های خونی مغز و نخاع، مواد را از جریان خون به سیستم عصبی مرکزی منتقل می کند. گادولینیم زمینه های التهابی را نشان می دهد که این مانع خون مغزی شکسته است.

از همه کسانی که در این مطالعه شرکت داشتند، 427 نفر آلرژی نداشتند و 922 نفر دارای یک یا چند آلرژی بودند، 586 نفر از آلرژی محیطی، 238 آلرژی غذایی و 574 آلرژی به داروهای تجویزی داشتند.

آلرژی غذایی گزارش شده به آلرژی به تخم مرغ، لبنیات، گندم، سویا، ماهی، صدف، میوه ها، آجیل و سایر محصولات غذایی منجر شد. در میان آلرژی های زیست محیطی، آن ها به گرده، چمن، درختان، گرد و غبار و حیوانات خانگی تعلق داشت.

به گفته محققان، عوامل خطر ابتلا به بیماریMS شامل جنسیت زن، سیگار کشیدن، کمبود ویتامین D، عفونت با ویروس اپشتین بار و چاقی نوجوان می باشد، اما این که چگونه این عوامل افزایش خطر را تعیین می کنند، کاملا مشخص نیست.

ضایعات فعال در گروه آلرژی غذایی

این تحقیق نشان داد که افرادی که دارای آلرژی غذایی بودند 1.38 برابر بیشتر از حملات تجمعی (یا عود) در مقایسه با افرادی که بدون آلرژی بودند، داشتند.

در حالی که هر نوع آلرژی با احتمال بیشتر بیماری مرتبط بود، گروه آلرژی غذایی نیز بیش از دو برابر احتمال ضایعات افزایش یافته گادولینیم را درMRI نشان داد.

نویسندگان این مطالعه خاطر نشان کردند که تفاوت بین گروه غیر آلرژیک و گروه های آلرژی زیست محیطی و مواد مخدر تفاوت معنی داری ندارد.

Asaff Harel MD، یک متخصص مغز و اعصاب در بیمارستان Lenox Hill در نیویورک می گوید: “این واقعیت که سایر انواع آلرژی ها به طور قابل توجهی بر فعالیت بیماری تأثیر نمی گذارد، بر نقش روده در MS تاکید می کند، هرچند مکانیزم هنوز معلوم نیست.” ، که البته در تحقیقات دخیل نبود.

بر اساس نتایج مطالعه، Chitnis توصیه می کند که افراد مبتلا به MS و آلرژی غذایی به منظور جلوگیری ،  تماس با مواد غذایی که آنها آلرژی دارند به حداقل برسند، زیرا آنها می توانند علاوه بر علائم آلرژیک، مانند کندو، خارش احتقان بینی، خارش، چشم های آبری یا قرمز و سوزن شدن یا خارش در دهان را نیز تجربه کنند

.

منبع:الودکتر

رابطه میکروب‌های روده و بیماری ام‌ اس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ