خواص انواع روغن ها

toranj
برای اطلاعات بیشتر از خواص مفید هر یک از روغن های خانگی مقاله زیر را بخوانید.

به گزارش الودکتر: روغن های طبیعی به عنوان جایگزین مواد شیمیایی برای موی خشک، مرطوب کردن پوست خشک، مبارزه با آکنه، و تقویت ناخن ها مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید این مواد و روغن های طبیعی را در بسیاری از عطاری ها و شاید حتی در داروخانه ها نیز بیابید. ممکن است لازم باشد هر کدام را روی پوست و یا موی خود اول آزمایش کنید. چون پوست هر کس متفاوت است و با آزمایش و خطا به انتخاب روغن خوب مورد نظر می رسید. در ادامه با خواص انواع روغن های طبیعی آشنا می شوید.

روغن مرولا

این روغن از میوه درخت مارولا که بومی آفریقای جنوبی است ساخته شده است و این روغن غنی از ویتامین وبرای رطوبت رسانی به پوست عالی است. این روغن  پر از اسیدهای چرب است که متخصصین پوستبه افراد دارای  پوست خشک پیشنهاد می کنند از آن استفاده کنند. آن به سرعت جذب می شود و پوست شما را براق و یا چرب نمی کند.

روغن درخت چای

جوش ها و التهابات قرمز زمانی اتفاق می افتد که باکتری در داخل منافذ پوست شما به دام افتاده باشد. تحقیقات نشان می دهد که روغن درخت چای به این باکتری هاحمله می کند و پوست را از شر این باکتری ها نجات می دهد. در یک آزمایش، ژل پلاسبو (که دارای مواد تشکیل دهنده فعال نیست) در درمان آکنه و آرام بخشیدن به التهابات و همچنین زخم های ناشی از ضرب و شتم نتایج خوبی را نشان داد.

 روغن هسته آرگان

گاهی اوقات روغن آرگان “طلا مایع” نامیده می شود، روغن آرگان غنی از آنتی اکسیدان ها است که به نام پلی فنول ها  می تواند با اثرات پیر شدن مبارزه کند. متخصصین پوست نیز می گویند که اسیدهای چرب امگا 3 باعث افزایش رشد کلاژن در پوست شما می شوند که عامل جلوگیری از پیری هستند. مهم نیست که پوست شما خشک، چرب و یا پوست نرمال باشد این روغن برای انواع پوست ها نتایج خوبی را داشته است. همچنین علاوه بر پوست روغن آرگان روغن مناسبی برای موهای شما می باشد که علاوه بر جلوگیری از ریزش مو به براق شدن موهایتان نیز کمک می کند.

روغن بابونه و گل ها

شما احتمالا از بابونه به عنوان یک چای آرامش بخش استفاده می کنید، اما روغنی که از این گیاه استخراج می شود می تواند پوست شما را التیام بخشد. متخصصان پوست آن را ضد التهابی و ضد عفونی کننده می دانند که باعث کاهش قرمزی، تحریک می دانند  و احتمال ابتلا به عفونت را نیز کاهش می دهد. روغن بابونه دارای خواص آرامش بخش است.

روغن نارگیل

پوست خشک و ترک دار شده بیشتر احتمال دارد که آلوده و تحریک شده و واکنش های آلرژیک داشته باشد. روغن نارگیل از این نوع پوست ها  محافظت می کند وپوست را مرطوب می کند، و تکه های خشک را که همراه با شرایطی مانندمانند اگزما است را نیز آرام می کند.

روغن هویج و گل رز

شما ویتامین A را در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست پیدا خواهید کرد. این  میتامین یک “رتینوئید” دارد که یک ماده شیمیایی است که به جای جایگزینی سلول های قدیمی پوست با عناصر جدید و ایجاد کلاژن، که می تواند تغییرات رنگ را از جمله علامت های زخم و عصبرا از بین ببرد و پوستی صاف و یکدست و حتی بدون چروک را به شما ارمغان بخشد. دو روغن که به طور خاص غنی از ویتامین A هستند: روغن بوته رز و هویج. بعضی از متخصصین پوست می گویند که آنها نیز به عنوان درمان های آکنه و ضد پیری مفیدند. شما می توانید  در شب فقط از یک مقدار کم این روغن برای ماساژ پوست خود استفاده کنید و نتایج ان را بعد از چند ماه استفاده مداوم ببینید.

روغن رزماری

میخواهید موی خود را بلند کنید؟ آیا پوست سرتان شما را از خشکی اذیت می کند؟ روغن رزماری ممکن است به شما کمک کند که مویی ضخیم تر و شفاف تر داشته باشید. در یک مطالعه، با 6 ماه درمان با روغن رزماری و همچنین 2٪ منوکسیدیل در برابر آلوپسی آندروژنیک، یک شکل شایع از ریزش مو در مردان و زنان انجام شد.این روغن خواص درمانی بسیار خوبی دارد و همچینن خارش پوست سر را به خوبی از بین می برد.

 روغن کرچک

روغن کرچک یکی دیگر از روغن های خانگی است که می گوید باعث ضخامت موهای مژه و ابرو می شود. قبل از این که آن را امتحان کنید، اگر امکان حساسیت دارید بهتر است ان را امتحان کنید و یا ، از پزشک خود بپرسید، چرا که مژه ها به چشم شما نزدیک است و می تواند خسارت جبران ناپذیری به سلامتی و زیبایی شما وارد کند.

روغن زیتون و آووکادو

ناخن هایتان نازک یا شکننده شده است؟ یک راه حل ساده و همه جانبه، روغن زیتون یا روغن آووکادو را قبل از خواب به ناخن هایتان بزنید. روغن ها در یک شب به خورد ناخن می روند و با اسیدهای چرب خوبی که دارند برای  ناخن های شما تغذیه محسوب می شوند.

 منبع: الودکتر

این روغن، ملکه ی روغن ها است!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ