آلرژی در کمین شماست!

toranj
آلرژی می تواند بدون داشتن سابقه در شما ظاهر شود. در این مقاله با اینگونه موارد بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش الودکتر: آلرژی در هر عملی در روز مثل بوسیدن می تواند وجود داشته باشد. شما باید از تمام آنها آگاه باشید تا اجازه ورود آلرژی به بدن خود را ندهید. علاوه بر برخی اعمال بسیاری از موارد روتین مثل رابطه جنسی، پریود و … می تواند باعث آلرژی شود که بهتر است با انها نیز آشنا باشید. در این مقاله بیشتر با این اعمال آشنا خواهید شد.

بوسیدن

شاید بارها و بارها شنیده اید که بوسیدن هیچ کشگلی ندارد و حتی بیماری را به شما منتقل نمی کند. اما همین بوسیدن عادی می تواند باعث آلرژی در شما شود. مثلا کسی که تازه دارویی مصرف کرده و شما را می بوسد می تواند با بوسیدن مواد دارو را روی پوست شما به جای بگذارد و پوستتان را تحریک کند. باید بیشتر مراقب خود باشید و اگر بعد از بوسیدن یکدیگر متوجه شدید که چنین مواردی وجود دارد سریعا صورت خود را کامل و تمییز بشویید.

نور خورشید

گاهی برخی مردم با خروج از منزل و قرار گرفتن در زیر تشعشعات خورشید به راحتی دچار التهاباتی روی پوست خود میشوند. شاید خطری نداشته باشد اما مطمئنا باعث خارش می شود که این خود می تواند زندگی شما را ملتهب کند. شاید باید آلرژی خود به نور آفتاب را بشناسید . از محافظت کننده هایی در زیر آفتا مثل کلاه، کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

خوردن گوشت های آبدار

محققان دانشگاه واندربیلت متوجه شدند که هزاران نفر در جنوب شرقی ایالات متحده از واکنش شدید آلرژیک به گوشت، از جمله التهابات قرمز مثل جوش، استفراغ، اسهال، و مشکل تنفس خبر دادند.  با این حساسیت، شما باید مانند گیاهخواران از خوردن گوشت اجتناب کنید همچنین لبنیات نیز می تواند این موارد را برای شما بوجود آورند پس بهتر است از مصرف انها نیز خودداری کنید.

پول

تعدادی ازافراد از طریق تغییرات دست به دست شدن پول های فلزی نیز دچار آلرژی خارش می شوند.  اگر بدنتان نیز بسیار سرو صدا ایجاد می کند این نیز می تواند دلیل دیگری باشد. نیکل (یک فلز در سکه ها، طلا و جواهر، کلید ها و دیگر اشیاء روزمره) یکی از علل اصلی  آلرژیک پوستی  است. آزمایش سریعا  می تواند بگوید که آیا این مشکل را دارید یا نه. شما می توانید  از شر شیوع این التهابات با تجویزکرم کورتیکواستروئید خلاص شوید. در واقع این کرم برای درمان پیشنهاد می شود.

تتو

افرادباید بدانند درماتوفیزیک (به معنای واقعی کلمه “نوشتن روی پوست”) مثل تتو می تواند باعث ایجاد آلرژی در پوست شود.  با دست زدن، برخورد لباس با این قسمت از بدن و یا هر پارچه دیگری به ایننق سمت می تواند ایجاد کهیر در بدن شما کند. این شرایط مربوط به آلرژی به نور خورشید ودما سرد است.نگرانی و  دمای زیاد یا حتی کم  ممکن است باعت بدترشدن وضعیتتان  شود. آنتی هیستامین ها اغلب می توانند علائم را کاهش دهند.

کارهایی که باعث عرق کردن شما می شود

این یک بیماری نادر است اما حتی با یک پیاده روی معمولی نیز می تواند منجر به عرق کردن و حتی مرگ شما شود چون قلب می تواند بر اثر این آلرژی از پمپاژ کردن خون دست بکشد. برخی مطالعات نشان داده است که خوردن برخی غذاهی خاص قبل از ورزش باعث این مشکل می شود.

بادکنک ها

پارتی های کودکان که پر از بادکنک است می تواند باعث ایجاد شوک انفیلاکتیک شود. حزب کودک می تواند منجر به واکنش از بثورات به شوک آنافیلاکتیک شود. لاتکس، یک ماده لاستیکی کششی است، نیز علاوه بر بادکنک ها در برخی از دستکش های یکبار مصرف، نوارهای لاستیکی، اسباب بازی ها و دستگاه ها وجود دارد. این آلرژی بیشتر در افرادی که در مراکز مراقبت های بهداشتی کار می کنند، یا جراحی زیادی انجام می دهند یا دارای اسپینا بیفیدا هستند.

ارتباط جنسی

آلرژی به لاتکس هنگام استفاده از کاندوم لاتکس می تواند در رابطه جنسی بسیار ناراحت کننده باشد. به جای آنها ازکاندوم های ساخته شده از پلی اورتان استفاده کنید.

اگر گرم  باشید ممکن است به کهیر منجر شود و  آلرژی به اسپرم شریک زندگی خود داشته باشید. کاندوم می تواند از شما محافظت کند اما در برخی موارد باعث التهابات و کهیر هایی می شود که بهتر است با پزشک مشورت کنید تا راه های جلوگیری دیگری را به شما پیشنهاد دهد.

دوره پریودی شما

یک گروه بسیار کوچک از زنان  به هورمون خود حساسیت دارند. آنها هنگامی که پروژسترون آنها که یک بار در ماه رخ می دهد، دچار زخم هایی در دهان یا التهاباتی در روی بدن خود می شوند. موارد خفیف را می توان با آنتی هیستامین ها و کرم های پوستی درمان کرد. برای موارد شدیدتر، هورمون درمانی یا از بین بردن تخمدانها میتواند مشکل را حل کند.

منبع: الودکتر

 رابطه آلرژی و حملات ام اس که باید بدانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ