11 راه ساده برای شروع خوردن غذای پاک از امروز

mahdie.mohtashami
اصطلاح "غذای پاک" در جامعه سلامت بسیار محبوب شده است. این یک الگو رژیم غذایی است که بر روی غذاهای تازه و کامل تمرکز دارد. این شیوه زندگی را می توانید آسان و لذت بخش تا زمانی دنیال کنید تا زمانی که چند دستورالعمل ساده را دنبال کنید.

اصطلاح “غذای پاک” در جامعه سلامت بسیار محبوب شده است. این یک الگو رژیم غذایی است که بر روی غذاهای تازه و کامل تمرکز دارد. این شیوه زندگی را می توانید آسان و لذت بخش تا زمانی دنیال کنید تا زمانی که چند دستورالعمل ساده را دنبال کنید.  

در اینجا 11 راهنمایی ساده برای شروع رژیم غذایی سالم به شما داده شده است:

خوردن تمیز چیست؟

خوردن تمیز به هیچ عنوان مرتبط به مواد غذایی تمیز یا کثیفی که مصرف کنید ارتباط ندارد. این به سادگی شامل انتخاب غذاهای مکرر پردازش شده، واقعی است که حداکثر مزایای تغذیه ای را ارائه می دهند. ایده این است که مصرف غذاهایی را که تا حد ممکن نزدیک به وضعیت طبیعی آنها باشد. انتخاب غذاهای اخلاقی و پایدار بخشی از غذای تمیز است.

1. خوردن سبزیجات و میوه بیشتر

سبزیجات و میوه ها در میزان مهم بودن در سلامت شما غیر قابل انکار است. آنها با فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی که به مبارزه با التهاب و محافظت از سلول های شما نقش بسیار مهمی دارند. در واقع بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که مصرف میوه و سبزی به مقدار زیاد باعث کاهش خطر مبتلا شدن به بیماری‌هایی مانند سرطان و بیماری‌های قلبی می‌شوند.

سبزیجات تازه و میوه ها مناسب برای غذای تمیز هستند، زیرا بیشتر آنها می توانند بعد از برداشتن و شستشو مصرف شوند. انتخاب محصولات ارگانیک می تواند به شما کمک کند یک قدم جلوتر از خوردن غذا  قرار بگیرید با کاهش آفت کش ها و به طور بالقوه شانس سلامتی  خود را افزایش دهید.

در اینجا چند راه آسان برای ترکیب میوه ها و سبزیجات بیشتر در رژیم غذایی وجود دارد:

تا آنجا که می‌توانید یک سالاد رنگی و خوشمزه برای خود آماده کنید. حداقل سه نوع سبزیجات به سالاد خود اضافه کنید. شما همچنین می‌توانید انواع توت‌ها، سیب خرد شده و یا تیکه های از میوه های مورد علاقه خود را به ظرف سالاد تان اضافه کنید.

سبزیجات را بشویید و ریز ریز کنید، به آنها روغن زیتون اضافه کنید و آنها را در یک ظرف در یخچال قرار دهید تا بتوانید به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید.

2. محدود کردن غذاهای فرآوری شده

غذاهای فرآوری شده ارتباطی مستقیم با رژیم غذایی کثیف دارند به دلیل اینکه آن ها از حالت طبیعی خارج شده‌اند. در اکثر مواقع غذاهای فرآوری شدهفیبر و مواد مغذی خود را از دست داده‌اند و به آن‌ها شکر و مواد افزودنی دیگری اضافه کرده‌اند. به خاطر داشته باشید که افزودن مواد غیر طبیعی به غذاهای استفاده شده در رژیم غذایی شما باعث افزایش خطر مبتلا شدن به بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. رژیم غذایی تمیز شامل اجتناب از غذاهای فرآوری شده تا آنجا که ممکن است، می‌باشد.

3. برچسب ها را بخوانید

اگرچه غذای تمیز شامل میوه‌های تازه، غذاهای بسته بندی شده مانند سبزیجات بسته بندی شده، خشکبار و گوشت می‌باشد. با این حال ممکن است بسیار حائز اهمیت است که برچسب ها را بخوانید و مطمئن شوید که حاوی هیچ گونه مواد قندی، مواد نگهدارنده و چربی‌ ناسالم نیستند. به عنوان مثال بسیاری از آجیل ها را در روغن گیاهی بو داده می‌شوند که این روغن ها در دمای بالا می‌تواند خطر آفرین باشند. بهتر است که آجیل ها را به صورت خام مصرف کنید یا اینکه این مواد را خودتان شخصا با حرارت کم بو بدهید.

4. خوردن کربوهیدرات های تصفیه شده را متوقف کنید

کربوهیدرات های تصفیه شده، غذاهای بسیار فرآوری شده هستند که به راحتی آماده می‌شوند و ارزش غذایی کمی دارند. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف کربوهیدرات تصفیه شده باعث التهاب در بدن، مقاومت به انسولین، کبد چرب و چاقی می‌شود.

در مقابل، دانه های کامل – که حاوی مواد مغذی بیشتری و فیبر هستند – می توانند التهاب را کاهش دهند و سلامت روده را تضمین کنند. در یک مطالعه 2834 نفری مشخص شده است افرادی که غلات زیادی مصرف می‌کنند کم مبتلا به چربی اضافه در بدن خود هستند در مقایسه با افرادی که روی دانه‌های تصفیه شده تمرکز دارند.

5. اجتناب از روغنهای گیاهی فرآوری شده

روغنهای گیاهی و مارگارین از معیارهای مصرف غذایی پاک نیستند. برای شروع باید بدانید که آنها از طریق استخراج شیمیایی تولید می شوند و بسیار پردازش می شوند. برخی از روغن ها حاوی مقادیر زیادی چربی امگا 6 هستند.

مطالعات صورت گرفته در حیوانات و سلولهای بدنشان نشان می‌دهد این روغن‌ها که التهاب را افزایش می دهد و به طور بالقوه خطر ابتلا به افزایش وزن و بیماری های قلبی را افزایش می دهد. در حالی که چربی های مصنوعی ترانس در ایالات متحده و سایر کشورها ممنوع شده اند، برخی از مارگارین ها و اسپری ها هنوز هم ممکن است حاوی مقدار کمی از چربی‌های مصنوعی باشند. اگر نمیتوانید به طور کل از روغن‌های گیاهی اجتناب کنید روغن زیتون را در رژیم غذایی خود قرار دهید.


تنها در 5 روز کبدتان را پاک سازی کنید!

با رژیم غذایی مدل های معروف دنیا آشنا شوید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ