چگونه از درد دندان در شب خلاص شویم؟

toranj
دندان درد در شب برای شما راهی نمی گذارد جز بی خوابی. اما در این مقاله راه های تسکین درد دندان در شب را به شما یادآوری خواهیم کرد.

به گزارش الودکتر: اگر شما هم دندان درد در شب را تجربه کردید حتما می دانید که چقدر دردناک است و باعث بی خوابی شما می شود. شاید بهترین راه این باشد که سعی کنید خودتان را به خواب بزنید اما در واقع هیچ راهی نمی تواند آن درد را ساکت کند. اما در اینجا چند راه درمان خانگی برایتان آورده ایم تا از درد دندان در شب خلاص شوید.

مواردی که باید به آن توجه خاصی داشته باشید

درمان درد دندان درخانه معمولا شامل کنترل درد است نه اینکه دیگر به پزشک نیازی نباشد. در اینجا چند راه برای از رهای از درد دندان خود را به شما خواهیم گفت تا خواب خوبی در شب داشته باشید:

    از داروهای ضد درد استفاده کنید. استفاده از داروهایی مانند ایبوپروفن (Advil، Motrin)، استامینوفن (تیلنول) و آسپرین میتواند درد جزئی را از درد دندانها کاهش دهد. استفاده از خمیردندان های پلاستیکی یا ژل – اغلب با بنزوکائین – می تواند درد را به اندازه کافی کم کند تا به خواب فرو روید. برای درمان نوزادان یا کودکان زیر 2 سال، هیچ محصولی با بنزوکائین مصرف نکنید.

    سر خود را بالا نگه دارید هدایت سر بالاتر از بدن می تواند خون را از رسیدن به دندان متوقف کند و درد را تسکین دهد.  اجتناب ازخوردن غذا های اسیدی، سرد و یا سخت درست قبل از خواب. این غذاها ممکن است دندان ها و هر حفره ای را که ممکن است در حال تشکیل شدن باشد، تشدید کند. سعی کنید از مواد غذایی که موجب درد می شوند اجتناب کنید. دندان ها را با دهانشو بشویید. از دهانشویه استفاده کنید که حاوی الکل برای ضد عفونی شدن و دندان هایتان است. از یخ قبل از خواب استفاده کنید. یک بسته یخ را در پارچه قرار دهید و قسمت دردناک صورت خود را روی آن ببندید. این می تواند درد را کم کند، بنابراین شما می توانید استراحت کنید و بخوابید تا در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

درمان های طبیعی برای دندان ها

روش های درمانی برای درمان بیماری های دهان و دندان از جمله درمان های طبی استفاده شده است. بر اساس یک مطالعه 2015، برخی از راه های طبیعی که مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

  • میخک
  • برگ گواوا
  • پوست انبه
  • گلابی و پوست آن
  • برگ سیب زمینی شیرین
  • برگ های آفتابگردان
  • برگ توتون و تنباکو
  • سیر

قبل از استفاده از داروهای طبیعی، با پزشک و دندانپزشک خود صحبت کنید. در مورد هر گونه آلرژی و یا واکنش به گیاهان یا روغن های مورد استفاده مراقب باشید.

علل درد دندان چیست؟

دندان درد می تواند ناشی از چیزی باشد که به دندان ها یا لثه ها ضربه می زند. آنها همچنین می توانند به علت درد در قسمت های دیگر بدن شما ایجاد شوند. علل رایج دندان درد عبارتند از:

    آسیب دهان یا فک این می تواند از ترومای خفگی به ناحیه صورت منتهی شود.

    عفونت سینوس. زهکشی از عفونتهای سینوسی ممکن است موجب درد دندان شود.

    پوسیدگی دندان. هنگامی که باکتری باعث پوسیدگی دندان می شود، اعصاب در دندان های شما ممکن است در معرض قرار بگیرند و باعث درد شوند.

    از دست دادن پر کردن اگر یک پرک را از دست بدهید، عصب داخل دندان ممکن است در معرض قرار گیرد.

    دندانی مخفی یا آلودگی در دهان گاهی اوقات آبسه دندان نامیده می شود. مواد غذایی و یا سایر مواد مخدر در دندان های شما متولد می شوند. مواد ارگانیک و غیر معدنی در دندان های شما می تواند باعث ایجاد فشار بین دندان ها شود. دندان های عقل هنگام در آمدن با فشار بر دندان های دیگر می توانند ایجاد درد در دندان ها کنند.

    اختلالات مفصلی تمپوروماندیبولار. TMJ به عنوان درد در مفصل فک تان طبقه بندی می شود، اما می تواند روی دندان ها تاثیر بگذارد.

    بیماری لثه. بیماری های لثه مانند گنگی ویت یا بیماری پریودنتال می تواند موجب درد شود.

چه هنگام باید به دندانپزشکی بروید؟

دندان درد خود را در طول 24 ساعت بعدی نظارت کنید. اگر آن را با روش های خانگی گفته شده توانستید کاهش دهید،پس فقط ممکن است که کمی دندان یا لثه تان تحریک شده باشد و نیازی به پزشک نباشد. اما اگر علائم زیر را دارید قرار ملاقات با دندانپزشک خود را داشته باشید:

  • درد شدید است
  • دندان درد شما بیش از دو روز طول می کشد
  • در هنگام باز کردن دهان،درد دارید
  • تب یا سردرد دارید
  • شما در تنفس یا بلعیدن  دچار مشکل هستید

درمان

بسته به نوع درد دندانتان دندانپزشک شما یک درمان را که به بهترین شکل مطابق با شرایط شماست تعیین می کند. اگر پوسیدگی دندان دارید، حفره را تمیز می کند و ان را با مواد عالی پر می کند.

اگر دندان شما تقسیم شده یا ترک خورده باشد، دندانپزشک شما ممکن است آنرا تعمیر کند یا  با دندان کاذب ان را جایگزین  کند. اگر دندان درد شما به علت عفونت سینوسی باشد، علائم معمولا هنگامی که عفونت سینوسی شما از بین میرود، گاهی با کمک آنتیبیوتیکها فرو میرود.

منبع: الودکتر

درمان خانگی و سریع دندان درد شدید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ