مزایای آب سیب که باید بدانید

mahdie.mohtashami
هنگامی که آب سیب می‌نوشید، بیشترین حالت هیدراته شدن بدن را دارا می‌باشد و برخی ترکیبات گیاهی آن حفظ می شوند. در این مقاله مزایا خوردن آب سیب را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

سیب کامل یک غذای بسیار سالم می‌باشد، اما آب سیب دارای مزایا و معایب است. هنگامی که آب سیب می‌نوشید، بیشترین حالت هیدراته شدن بدن را دارا می‌باشد و برخی ترکیبات گیاهی آن حفظ می شوند. اما باید بدانید که آب سیب دیگر مزایای سیب را از بین می‌برد از جمله فیبر موجود در این میوه و احساس سیری که با خوردن این میوه به شما دست می‌دهد. 
در این مقاله مزایا خوردن آب سیب را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

هیدراسیون کردن بدن به اندازه کافی

آب سیب دارای 88% آب می‌باشد و بسیار خوشمزه است. این باعث می شود که مصرف آب سیب آسان باشد، مخصوصا برای کسانی که بیمار هستند و در معرض خطر کم آبی قرار دارند. در واقع بسیاری از متخصصان تغذیه توصیه به مصرف آب سیب برای کودکانی که آب بدن خود را از دست داده‌اند و حداقل یک ساله هستند. آب سیب مناسب برای مصرف این کودکان باید حاوی نیمی از آب و نیمی آّب سیب باشد. در مطالعه کودکانی که مبتلا به اسهال خفیف و استفراغ بودند و آب سیب مصرف کردند بهتر و زودتر از کودکانی که از طریق رگ‌هایشان سرم نمکی دریافت کرده‌اند، درمان شده‌اند.

اگرچه نوشیدنی های الکترولیتی مخصوصا برای آبرسانی فرموله شده اند، بعضی از کودکان طعم آن ها را دوست ندارند و نمی‌نوشند. آنها نیز نسبتا گران هستند. آب سیب یک جایگزین عملی و دلپذیر برای بچه ها و بزرگسالان است. اطمینان حاصل کنید که آب سیب رقیق شده باشد به دلیل اینکه شکر بالا می‌تواند در داخل روده‌های شما ذخیره شود و اسهال را بدتر کند، مخصوصا زمانی که در حال ریکاوری از بیماری هستید.

در مواردی که بیماری بسیار شدید می‌باشد و کمبود آب در بدن شخص زیاد می‌باشد، نوشیدنی‌های الکترولیتی دارویی هنوز هم تجویز می‌شود. هرچند که مقدار پتاسیم موجود در آب سیب شبیه به نوشیدنی‌های الکترولیتی می‌باشد اما دارای مقدار کمی سدیم می‌باشد که در هنگام بیماری از بدن دفع می‌شود.

حاوی ترکیبات گیاهی مفید می‌باشد

سیب غنی از ترکیبات گیاهی، به ویژه پلی فنل ها است. در حالی که اکثر این ترکیبات در پوست میوه وجود دارد. برخی از این ترکیبات گیاهی مفید در جسم سیب موجود میباشد. این ترکیبات گیاهی می توانند سلول های شما را از التهاب و آسیب های اکسیداتیو محافظت کنند. هر دو این فرآیندها عامل اصلی در شرایط مزمن هستند، از جمله سرطان های خاص و بیماری های قلبی .

در یک مطالعه، مردان سالم 2/3 فنجان (160 میلی لیتر) آب سیب را می‌نوشیدند، سپس دانشمندان خون آن‌ها را جمع آوری کردند. اکسیداسیون در خون این افراد در عرض 30 دقیقه بعد از نوشیدن آب سیب از بین رفت و این اثر تا 90 دقیقه باقی ماند. برای آنکه پلی فنل‌های بیشتری به بدن برسد بهتر است آب میوه‌ای انتخاب کنید که دارای پالپ باشد. یک تجزیه و تحلیل نشان داد که آب سیب دارای پالپ 2 درصد پلی فنول بیشتری نسبت به آب سیب معمولی دارد.

آب سیب می‌تواند سلامت قلب شما را به همراه داشته باشد

ترکیبات معدنی – از جمله پلی فنل ها – در آب سیب برای سلامتی قلب بسیار مفید هستند. پلی فنول ها ممکن است  LDL کلسترول بد را از اکسیداسیون و ایجاد در شریان ها جلوگیری کند. سطوح بالاتر LDL اکسید شده با افزایش خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی) مرتبط است.

هنگامی که زنان سالم (310 میلی لیتر) آب سیب بنوشند، فعالیت آنتی اکسیدانی خون آنها حدود یک ساعت بعد از نوشیدن آب سیب 11 درصد افزایش می‌یابد. این افزایش در فعالیت آنتی اکسیدانی به معنای حفاظت بالقوه از بیماری قلبی است. با این حال مطالعات انسانی بیشتری برای تایید مزایای آب سیب بر سلامت قلب ضروری است.

آب سیب توانایی مراقبت از مغز در سنین بالا را دارد

مطالعات اولیه نشان می دهد که آب سیب ممکن است از سن مغز و سلامت روانی شما حمایت کند. برخی از این حفاظت ممکن است به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی پلی فنول های موجود در آب باشد. آنها ممکن است مغز شما را از آسیب مولکول های ناپایدار به نام رادیکالهای آزاد محافظت کند.

در یک مطالعه علمی بر روی یک سری از موش‌های آزمایشگاهی به اندازه 2-3 فنجان آب سیب (معادل مصرف آب سیب در بدن انسان) روزانه به آن ها تزریق می‌کردند.  بعد از یک ماه از مصرف آب سیب در بدن این موش‌ها:

عملکرد بهتری در آزمون حافظه به دست آمد در مقایسه با موش‌هایی که آب سیب مصرف نکرده بودند. حفظ سطح مغز استیل کولین، یک پیام رسان عصبی که برای حافظه و سلامت روانی خوب مهم است و منجر به کاهش پیری می شود – همان طور که در گروه کنترل در این مطالعه بود، افزایش میزان اندام های بتا آمیلوئید در مغز، که با آسیب مغزی در بیماری آلزایمر همراه است، سرکوب می شود. علاوه بر این، زمانی که افراد مبتلا به بیماری آلزایمر یک فنجان (240 میلی لیتر) آب سیب را روزانه به مدت یک ماه نوشیدند، علائم رفتاری و روانی آنها مانند اضطراب، بیقراری و اعتقادات دروغین 27 درصد بهبود یافت. با این حال، حافظه و حل مشکل بهبود نیافت. مطالعات انسانی بیشتر برای تایید منافع آب سیب برای عملکرد مغز و مقدار مجاز مصرفی  مورد نیاز است.


هرآنچه از فواید آب سیب و هویج باید بدانید

آب سیب یا سرکه سیب؟کدام بهتر است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ