بدن خود را با این تمرینات قوی کنید

mahdie.mohtashami
ما می دانیم که ورزش روزانه برای داشتن بدنی سالم و سلامتی بسیار مهم و حائز اهمیت است. اما گزینه های بسیاری و اطلاعات بی حد و حصری در دسترس می‌باشد. آسان است که با هر تمرینی لذت ببرید و در آن غرق شوید.

چند تمرین برای آنکه تمام قسمت‌های بدن خود را قوی کنید

پایه و اصول تمرینات اولیه

ما می دانیم که ورزش روزانه برای داشتن بدنی سالم و سلامتی بسیار مهم و حائز اهمیت است. اما گزینه های بسیاری و اطلاعات بی حد و حصری در دسترس می‌باشد. آسان است که با هر تمرینی لذت ببرید و در آن غرق شوید.

چند تمرین برای آمادگی بدن خود انجام دهید. این تمرینات بسیار ساده و در عین حال باعث بالا رفتن مقاومت بدن شما می‌شود، سعی کنید اینتمرینات را به صورت روزانه وارد برنامه زندگی خود کنید. پس از 30 روز  قدرت عضلانی، استقامت و تعادل بدن خود را ببینید. (بهتر است این تمرین‌ها را تنها 2 روز در هفته انجام دهید)  بعد از گذشتن این مدت زمان به فیت بودن لباس‌ها بر روی تن خود دقت لازم را بکنید.

چرا این تمرینات بدن شما را سنگ و سفت می کند

یک راه حل مطمئن برای داشتن یک هیکل مناسب چه می‌باشد؟ چسبیدن به اصول اولیه

حرکت لانج

چالش برانگیزاندن تعادل شما بخش مهمی از یک تمرین خوب است. Lunges فقط این کار را انجام می دهد، که باعث ارتقاء عملکرد حرکتی می شود، در حالی که باعث افزایش قدرت در پاها می‌شود. با ایستادن با پاهای خود را از هم جدا کنید و در طرفین قرار دهید.

گام به جلو را با پای راست خود بکشید و زانو راست خود را خم کنید همانطور که این کار را انجام می دهید، زمانی که ران شما به موازات زمین متوقف می شود. اطمینان حاصل کنید که زانوی راست شما از پای راست شما عبور نمی کند. پای راست خود را فشار دهید و به موقعیت اولیه بازگردد. با پای چپ خود تکرار کنید این یک حرکت است.

10 بار از این حرکت را در 3 ست اجرا کنید.

پوش آپ PUSHUP

Pushups یکی از ساده ترین و در عین حال موثرترین حرکت می‌باشد به دلیل اینکه وزن بدن شما را تحمل میکند و عضلات زیادی را درگیر می‌کند. شروع به حرکت پلانک کنید، شانه‌ها کشیده و عقب باشد و گردن در حالت خنثی باشد. آرنج خود را خم کرده و بدن خود را به سمت پایین قرار دهید. هنگامی که قفسه سینه خود را به حالت اول برگردانید، آرنج خود را نیز به حالت اول برگردانید و دوباره شروع کنید. تمرکز خود را بر حفظ آرنج خود نزدیک به بدن و در طول حرکت داشته باشید. 3 ست کامل از این حرکت را اجرا کنید.

اگر شما نمیتوانید یک قالب استاندارد با فرم خوب داشته باشید، به یک موقعیت اصلاح شده روی زانوی خود بپردازید – شما هنوز هم بسیاری از مزایای این تمرین را در حالی که قدرت را به دست می آورید، خواهید فهمید.

اسکات

اسکات باعث قوی‌تر شدن قسمت پایین بدن و هسته بدن می‌شود و همچنین باعث انعطاف پذیری را در پشت و کمر را افزایش می دهد. از آنجا که حرکت اسکات بزرگترین عضلات بدن را درگیر خود می‌کنند باعث سوزانده شدن بسیاری از کالری ها می‌شوند. اطمینان از اینکه زانوی خود را به داخل یا بیرون نچرخانید، باسن خود را پایین کشیده تا ران شما موازی با زمین باشد و دستان خود را در موقعیتی راحت قرار دهید. چند ثانیه مکث کنید سپس پاهای خود را به حالت اولیه برگردانید. حرکت اسکات را 20 مرتبه و در 3 ست انجام دهید.

مستقیم بایستید، پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید و از هم جدا کنید و بازوهای خود را در دو طرف بدن قرار دهید. پای خود را بچرخانید و قفسه سینه و چانه خود را حفظ کنید، باسن خود را عقب بکشید و زانوهای خود را خم کنید، همانطور که در صندلی نشسته اید.

بالا بردن دمبل در حالت ایستاده

تمرینات ترکیبی که از مفاصل و عضلات متعدد استفاده می کنند، زیرا آنها یک بار از چند قسمت بدن شما کار می‌کشند. دمبل زدن به حالت ایستاده تنها تمرین برای قوی کردن شانه‌های شما نمی‌باشد بلکه برای بالا تنه و هسته بدن شما بسیار مناسب می‌باشد. یک مجموعه ای دمبل‌ها را انتخاب کنید و توصیه ما به شما انتخاب دمبل 10 پوندی برای شروع می‌باشد. بایستید و پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید. وزنه‌ها را بلند کنید و در بالای سر خود قرار دهید بازوهای خود را به موازات زمین قرار دهید. شروع به لند کردن کنید تا زمانی که بازوهایتان کاملا بروی سرتان قرار گیرد. سر و گردن خود را ثابت نگه دارید. پس از یک مکث کوتاه، آرنج خود را خم کنید و وزنه را پایین بیاورید تا عضلات بازویتان موازی با زمین قرار بگیرد. 12 بار این حرکت را در 3 ست انجام دهید. 



سفت کردن سینه با چند حرکت ساده

برترین روش سفت کردن پوست، پس از لاغری!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ