آیا گریه بعد از رابطه جنسی طبیعی است؟

toranj
بعد از رابطه جنسی بسیاری از آدمها گریه می کنند اما به نظر شما آیا این طبیعی است؟

به گزارش الودکتر: اگر بعد از رابطه جنسی گریه کردید،باید بدانید که کاملا طبیعی است و شما تنها نیستید. ممکن است اشک های شاد، اشک های تسکین دهنده، یا کمی اشک برای رفع خستگی باشد. اشک در طول یا بعد از رابطه جنسی نیز می تواند یک واکنش کاملا فیزیکی باشد و جای نگرانی یا خجالت نیست.

CD لزوما نیازی به ارگاسم ندارد. این مورد می تواند برای هر کسی بدون در نظر گرفتن جنس و گرایش جنسی رخ دهد. تحقیق در این زمینه محدود است، بنابراین دشوار است که بگوییم چند نفر آن را تجربه می کنند. در یک مطالعه 2015، محققان 230 زن غریبه را مورد بررسی قرار دادند و PCD را بررسی کردند. محققان با استفاده از یک پرسشنامه ناشناس برای مطالعه 2018، از 1208 مرد، 41 درصد PCD را تجربه کردند. و تا 4 درصد گفتند این یک چیز معمولی است.در ادامه بیشتر با دلایل گریه جنسی آشنا می شوید.

شادی

طیف وسیعی از احساسات می توانند باعث گریه شود، و همه آنها بد نیستند.

شما احتمالا تجربه  کرده اید یا شاهد “اشک شوق”،  در عروسی و یا به دنیا آمدن یک کودک بوده اید. همین امر می تواند در طول یا بعد از رابطه جنسی نیز رخ دهد. شاید شما درعشق غرق باشد یا شاید بهترین رابطه جنسی خود را داشته اید که از حس خوشحالی شروع به اشک ریختن می کنید. اگر قرار باشد برای مدتی رابطه طولانی نداشته باشید یا اصلا بعد از نداشتن یک رابطه جنسی طولانی آن را تجربه کرده باشید می تواند باعث ریختن اشک شوق شود.

بدن شما درحال واکنش است

آیا شما بزرگترین ارگاسم زندگی خود را دارید؟ این اولین تجربه شما با ارگاسم چندگانه بود؟ لذت جنسی شدید جنسی قطعا می تواند شما را در خوشی غرق کند، و تعجب آور نیست که شما گریه می کنید.

برعکس، شما ممکن است حتی توسط کمبود پاسخ بدن خود گریه کنید. اگر شما به دنبال رابطه جنسی بزرگ هستید و پایانی را که می خواستید به دست نیاورید، ممکن است ناامید شوید و به اندازه کافی گریه کنید.

پاسخ بیولوژیکی

برخی برآوردها نشان می دهند که از 32 تا 46 درصد دختران PCD را تجربه می کنند. اما تحقیق زیادی برای تعیین دلیل گریه جنسی وجود ندارد. ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی که در طول رابطه جنسی اتفاق می افتد، که می تواند منجر به احساسات شدید شود.

یا شاید گریه ممکن است مکانیسمی برای کاهش تنش و تحریک شدید فیزیکی باشد. اگر ازآن حالت بیرون بیایید ممکن است تغییر ناگهانی باعث گریه شما شود.

درد

دلایل بسیاری وجود دارد که شما ممکن است با درد رابطه جنسی بعد از آن گریه داشته باشید.

مقاربت دردناک، dyspareunia نامیده می شود که شامل درد در طی یا بعد از رابطه جنسی می شود به دلیل:

  • کمبود روانکاری
  • تروما یا تحریک تناسلی
  • دستگاه ادراری یا عفونت واژن
  • اگزما یا سایر بیماری های پوستی در نزدیکی دستگاه تناسلی
  • اسپاسم عضلانی واژن که واژینیسم نامیده می شود
  • ناهنجاری های مادرزادی

درد فیزیکی مرتبط با رابطه جنسی می تواند درمان شود، بنابراین با پزشک خود ملاقات کنید.

اگر بازی جنسی شامل محدودیت ها و یا هر سطح دردی می شود که شما راحت نیست، با شریک زندگی خود در مورد چگونگی عشق بازی کردن بدون ایجاد درد فیزیکی صحبت کنید. سطح دلخواه مورد نظر برای هر دوی خود را پیدا کنید.

اضطراب

گریه یک واکنش طبیعی به استرس، ترس و اضطراب است.

وقتی احساس اضطراب می کنید، سخت است که آن را کنار بگذارید تا رابطه جنسی داشته باشید. بدن شما ممکن است حرکت کند، اما ذهن شما در جای دیگر است. پس از رابطه جنسی، ممکن است خود را در اشک های بیش از آن پیدا کنید. پس از رابطه جنسی، ممکن است نگران باشید که آیا شما به شریک زندگی خود رضایت کامل داده اید  یا نتوانستید انتظارات او را برآورده کنید. تمام این اضطراب می تواند سیلاب ها را باز کند و اشک ها را سرازیر کند.

شرم یا گناه

دلایل بسیاری وجود دارد که شما ممکن است احساس شرم ویا گناه پس از رابطه جنسی را که موجب گریه شما می شود، پیدا کنید.

در بعضی مواقع در زندگی شما، کسی ممکن است به شما گفته باشد که رابطه جنسی ذاتا بد است، به ویژه در موارد خاص. شما مجبور نیستید به این نظریه ها بپردازید تا آنها را در لحظات ناپسند به یاد بیاورید شما ممکن است ناراحت باشید که این رابطه یک رابطه حیوانی است و فقط جسم درگیر آن شده است.

سردرگمی

سردرگمی پس از رابطه جنسی چیز غیر معمولی نیست.

 مسائل حل نشده و سردرگمی عاطفی از یک رابطه می تواند به زندگی جنسی شما حمله کند. شما ممکن است ایده های مختلف در مورد اینکه در آن روابط باید چگونه باشد و یا چه احساسی به آن شخص  دارید داشته باشید باشید که ذهنتان را درگیر و در نهایت باعث  گریه شما شود. سکس همیشه عالی نیست. گاهی اوقات یک یا هر دو شما گیج و ناامید می شوند وگریه ناشی از رابطه جنسی یک امر طبیعی است.

منبع: الودکتر

اگر بعد از رابطه جنسی دچار افسردگی می شوید، بخوانید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ