غذاهای فرآوری شده ممنوع

mahdie.mohtashami
در این مقاله غذاهای فرآوری شده ممنوع را به شما معرفی می‌کنیم. برای داشتن ررژیم غذایی سالم بهتر است غذاهای فرآوری شده را حذف کنید.

غذاهای فرآوری شده که باید آن‌ها را ممنوع کنید

نگاهی کلی
 
در حالت ایده آل، ما هر روز برای غذاهای تازه و محلی به بازار می‌رویم و همه مواد مورد نیاز خود را تهیه می‌کنیم. در واقع ما به دور از مواد غذایی که روزانه به آن احتیاج داریم قرار گرفته‌ایم به همین دلیل باید مواد غذایی را خریداری کنیم و قفسه‌های آشپزخانه و یخچال خود از آنها نگهداری کنیم. در یک مدت زمان کوتاهی شام خود را آماده کنیم و در مدت زمانی کمتر شام خود را میل کنیم.
 
غذاهای فرآوری شده مناسب هستند و همه آنها برای شما بد نیستند. فقط دو نمونه از سبزیجات یا میوه های از پیش خرد شده ای که در آب خودشان تهیه می شوند تنها گزینه‌های مناسب در غذاهای فرآوری شده هستند. با این حال، گاهی اوقات به راحتی می تواند حاوی مقدار زیادی نمک، چربی و قند مخفی باشد.


در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که کدام یک از غذاهای فرآوری شده را حذف کنید و به چه دلیل این کار را انجام دهید.


انواع غذاهای فرآوری شده


طیف گسترده ای از محصولات غذاهای فرآوری شده شامل:
 
غلات
پنیر
شیر
نان
بیسکویت ها
چیپس سیب زمینی
برای هر کدام از غذاهای فرآوری گفته شده احتیاج به مراحل پردازش متنوعی می‌باشد. روش‌های فرآوری شده انواع خوراکی‌ها معمولا به صورت یخ زده، کنسرو شده، خشک شده، پخته شده و یا پاستوریزه شده می‌باشد. غذاها و خوراکی‌ها می‌توانند در سطوح مختلفی پردازش شوند.
 
به عنوان مثال سبزیجات ممکن است قبل از اینکه در کیسه ها فروش قرار بگیرند تنها آن‌ها را تمیز کنند و برش دهند.  با این حال، غذاهای بسیار پردازش شده حاوی مقدار زیادی شکر، نمک، روغن و کالری اضافی هستند. یک نمونه عالی برای غذای پردازش شده که حاوی مقدار زیادی کالری، نمک و روغن می‌باشد، پیتزا یخ زده است.
مواد افزودنی مانند نمک و چربی وجود دارد تا غذای شما آماده مصرف شود. همچنین نگهدارنده ها نیز برای افزایش طول عمر مواد غذایی افزوده می شوند.
اما زمانی که صحبت از رژیم غذایی سالم می‌شود غذاهای فرآوری شده دارای نکات مثبت زیادی نمی‌باشند. گاهی اوقات آسان‌تر است که این مواد افزودنی را در فهرست مواد تشکیل دهنده قرار ندهیم و آن را نادیده بگیریم، و نگاهی به مواد دیگر مانند دکستروز، مالتوز، چربی‌های ترانس و روغن‌های هیدراته بیندازیم.
مقدار مصرف شده این مواد  مانند سدیم و شکر در غذاهای فرآوری شده معمولا دو بار مقدار مجاز مصرفی در روز می‌باشد.


بیکن


بیکن‌ها حاوی مقادیر زیادی سدیم می‌باشند که می‌تواند باعث بالا رفتن فشار خون در افراد شود اما با این حال باید بدانید که نمک مصرف شده در بیکن تنها آغاز راه می‌باشد.
یکی از مهم‌ترین دلایلی که بیکن به یک غذای لذیذ تبدیل شده است مقدار چربی اشباع شده در تهیه آن می‌باشد. چربی اشباع شده رابطه مستقیمی با بیماری‌های قلبی و چاقی زیاد دارد. اما مواد مضر در بیکن به اینجا ختم نمی‌شود، ماده نگهدارنده در بیکن یکی دیگر از عامل‌های خطر آفرین در بیکن می‌باشد. جالب است بدانید که نگهدارنده ها با بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله سرطان‌ها، انواع سردرد رابطه مستقیمی دارد.

به گفته سازمان بهداشت و درمان بین الملل که بروی سرطان صورت گرفته است، گوشت‌های فرآوری شده مانند بیکن و هات داگ هم ردیف با سیگار می‌باشند و در یک دسته قرار می‌گیرند. دلیل این اتفاق مقدار نیترات موجود در همه این مواد غذایی می‌باشد. این تحقیق صورت گرفته این مواد غذایی را به بدی سیگار می‌داند. در نگاهی دقیق‌تر در هر قطعه بیکن سرخ شده 194 میلی گرم سدیم موجود می‌باشد. انجمن قلب آمریکا مصرف بین 1500 تا 2300 میلی گرم سدیم در روز برای بزرگسالان توصیه می کند و مصرف سدیم را برای هر فرد بسیار محدود می‌کند. باید بدانید که تنها یک قطعه بیکن بین 8 تا 12 درصد از مصرف سدیم مجاز شما را تامین می‌کند. به جای استفاده از بیکن میتوانید یک جایگزین بسیار مناسب برای آن پیدا کنید: آووکادو یک جایگزین عالی است. آووکادو حاوی چربی و پروتئین های سالم می‌باشد. همچنین دارای عطر و طعمی قوی مانند بیکن می‌باشد. شما می‌توانید در هر زمان از آووکادو به جای بیکن استفاده کنید. بجای اینکه از آووکادو، تخم مرغ یک ساندویچ تهیه کنید نوع جدیدی از ساندویچ را امتحان کنید مانند آووکادو، کاهو و گوجه فرنگی را تست کنید.
همین الان به خرید آووکادو بروید!


گرانولا


غلات گرانولا را در نظر بگیرید. دانه‌های زیبا در بسته بندی‌های جذاب و زیبا را تصور کنید. باید بدانید که گرانولا حاوی مقدار زیادی شکر افزودنی است که سریعا هضم می‌شوند و مدت طولانی گرسنگی را برطرف نمی‌کنند. با تمام تبلیغات صورت گرفته و بازاریابی گرانولا و تامین سلامتی، آگاه باشید که این ماده غذایی مناسب نمی‌باشد. از خوردن گرانولا به دلیل مقدار بالای کربوهیدرات خودداری کنید و از وسوسه شدن برای خرید این ماده غذایی دوری کنید.
در اخر می‌توانید توجه بسیار زیادی روی لیبل های این ماده غذایی داشته باشید و کمترین نوع آن را که حاوی شکر می‌باشد را انتخاب کنید.
 
 
 

بعد از مصرف غذاهای فراوری شده چه اتفاقی در بدن می افتد؟

نکاتی برای پرهیز از مواد غذایی فرآوری شده



آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ