استخوان‌هایی سالم با راه‌های زیر

mahdie.mohtashami
باید بدانید که ساخت استخوان‌های سالم بسیار مهم هستند. مواد معدنی ترکیباتی هستند که باید در استخوان‌های انسان در دوران کودکی، نوجوانی و اوایل بزرگسالی گنجانده شود.

راه‌هایی ساده برای داشتن استخوان‌هایی سالم‌تر

باید بدانید که ساخت استخوان‌های سالم بسیار مهم هستند. مواد معدنی ترکیباتی هستند که باید در استخوان‌های انسان در دوران کودکی، نوجوانی و اوایل بزرگسالی گنجانده شود. زمانی به حداکثر توده استخوانی دست پیدا می‌کنید که به سن 30 سالگی رسیده باشید. اگر توده استخوانی در این بازه زمانی به اندازه کافی ایجاد نشده باشد در مراحل در خطر از دست دادن استخوان‌های خود هستید به همین دلیل شما در معرض ریسک بالای قرار گرفتن در برابراستخوان‌های شکننده قرار می‌گیرید و استخوان هایتان به راحتی شکسته می‌شود.

خوشبختانه، بسیاری از عادات تغذیه و شیوه زندگی می تواند به شما کمک کند تا استخوان های قوی بسازید و آنها را با افزایش سن نگهداری نمایید.

در اینجا چند راه طبیعی برای ساخت استخوان های سالم بیان می شود.

مقدار زیادی از سبزیجات بخورید

سبزیجات برای استخوان های شما عالی می باشد.

آنها یکی از بهترین منابع ویتامین C هستند که باعث تحریک تولید سلول های استخوان ساز می شود. علاوه بر این، برخی از مطالعات نشان می دهد که اثرات آنتی اکسیدان ویتامین C ممکن است سلول های استخوانی را از آسیب محافظت کند.

سبزیجات نیز به نظر می رسد تراکم استخوان را افزایش دهند همچنین به عنوان تراکم استخوان شناخته شده است.

تراکم استخوان اندازه گیری مقدار کلسیم و دیگر مواد معدنی در استخوانها است. هر دو استئوپنی (توده کم استخوانی) و پوکی استخوان (استخوان های شکننده) شرایطی است که با کاهش تراکم استخوان همراه هستند.

مصرف بالای سبزیجات سبز و زرد با افزایش معدنی شدن استخوان در دوران کودکی و حفظ توده استخوان در بزرگسالان جوان مرتبط است.

خوردن مقدار زیادی از سبزیجات نیز یافت شده است که به نفع زنان مسن تر است.

یک مطالعه در زنان بیش از 50 سال نشان داد که اغلب کسانی که پیاز مصرف کردند خطر 20 درصد پوکی استخوان کمتر بود در مقایسه با زنانی که مصرف نکردند.

یکی از عوامل خطر عمده برای پوکی استخوان در افراد مسن افزایش بازده استخوان و تشکیل استخوان های جدید است.

در یک مطالعه سه ماهه، زنانی که بیش از نه وعده از کلم بروکلی، کلم، جعفری یا سایر گیاهان دارای آنتی اکسیدان بالا در محافظ استخوان مصرف کردند یک کاهش در بازده استخوان داشتند.

تمرینات قدرتی و ورزش های تحمل وزن انجام دهید

درگیر شدن در انواع خاصی از ورزش می تواند به شما در ساخت و حفظ استخوان های قوی کمک کند.

یکی از بهترین نوع فعالیت برای سلامت استخوان تحمل وزن و ورزش با فشار بالا است که سبب ترویج تشکیل استخوان جدید است.

مطالعات انجام شده در کودکان، از جمله افراد مبتلا به دیابت نوع 1، نشان داده است که این نوع از فعالیت مقدار استخوان ایجاد شده در طی سالهای اوج رشد استخوان را افزایش می دهد.

علاوه بر این، آن برای جلوگیری از کاهش استخوان در افراد مسن بسیار مفید است.

مطالعات انجام شده در مردان و زنانی که ورزش تحمل وزن انجام می دهند افزایشی در تراکم استخوان، قدرت استخوان و اندازه استخوان و همچنین کاهشی در استفاده از بازده استخوان و التهاب را نشان داد.

با این حال، یک مطالعه بهبود کمی در تراکم استخوان در مردان مسن تر که بالاترین سطح ورزش تحمل وزن را بیش از نه ماه انجام دادند نشان داد.

ورزش قدرتی نه تنها برای افزایش توده عضلانی مفید است. همچنین ممکن است به محافظت در برابر از دست دادن استخوان در زنان جوان و مسن تر، از جمله به افراد با پوکی استخوان یا سرطان پستان کمک کند.

یک مطالعه در مردان مبتلا به توده استخوانی پایین نشان داده است که اگر چه هر دو ورزش مقاومتی و تحمل وزن سبب افزایش تراکم استخوان در مناطق مختلف از بدن می شود تنها ورزش مقاومت این اثر را در ران دارد.

 پروتئین به اندازه کافی مصرف کنید

گرفتن پروتئین کافی برای سلامت استخوان ها مهم است. در واقع، حدود 50 درصد از استخوان از پروتئین ساخته شده است.

محققان گزارش داده اند که مصرف پروتئین کم جذب کلسیم را کاهش می دهد و نیز ممکن است بر نرخ تشکیل و شکست استخوان تاثیر بگذارد.

با این حال، نگرانی نیز مطرح شده است که رژیم غذایی با پروتئین بالا سبب شستن کلسیم از استخوان به منظور مقابله با افزایش اسیدیته در خون می شود.

با این وجود، مطالعات نشان داده اند که این در افرادی که روزانه تا 100 گرم پروتئین مصرف کنند تا زمانی که این تعادل با مقدار زیادی از غذاهای گیاهی و مصرف کلسیم کافی باشد رخ نمی دهد،

در واقع، تحقیقات نشان می دهد که زنان مسن تر، به ویژه، به نظر می رسد زمانی که آنها مقادیر بالاتری از پروتئین مصرف می کنند. تراکم استخوان بهتری دارند.

در یک مطالعه بزرگ شش ساله مشاهده بیش از 144،000 زنان یائسه، مصرف پروتئین بالاتر، به کاهش خطر شکستگی ساعد و تراکم استخوان به طور قابل توجهی بالاتر در لگن، ستون فقرات و کل بدن در ارتباط بود.

همچنین رژیم های غذایی حاوی درصد بیشتری از کالری از پروتئین می تواند به حفظ توده استخوان در طی کاهش وزن کمک کند

در یک مطالعه یک ساله، زنانی که 86 گرم پروتئین روزانه در یک رژیم غذایی با کالری محدود مصرف کردند توده استخوانی کمتری در مناطق بازو، ستون فقرات، لگن و پا را نسبت به زنانی که 60 گرم پروتئین در هر روز مصرف کردند از دست داده بودند.

پوکی استخوان را چطور تشخیص دهیم و درمان کنیم؟!

خواص جادویی پای مرغ برای پوست صورت و پوکی استخوان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ