راه های سالم خوری با هزینه پایین

toranj
برای خوردن غذاهای سالم همیشه باید پول زیادی صرف کرد اما این مقاله به شما راه هایی را پیشنهاد می دهد که پول را ذخیره کنید.

به گزارش الودکتر: معمولا غذاهای سالم گران هستند. بنابراین می تونه سخت باشه که بخواید برای یک فهته برنامه غذایی سالمی را برای خود و خانواده تان داشته باشید. اما راه های بسیاری وجود دارد که پول ذخیره شده تان برای غذا را خرج خرید غذاها و مواد سالم بکنید که در این مقاله به شما خواهیم گفت چگونهبا هزینه کم سالم بخورید.

1– برای وعده های غذاییتان برنامه ریزی کنید

وقتی نوبت به ذخیره پول در مغازه خار و بار فروشی می رسد، برنامه ریزی غذاییتان بسیار مهم و اساسی است. یک روز در هفته را به برنامه ریزی وعده های غذاییتان بپردازید. سپس یکلیست از آنچه که می خواهید در طول هفته بخورید تهیه کنید. همچنین مطمئن باشید که یخچال و کابینت های شما شامل چه موادی هستند که می توانید از آنها استفاده کنید برای داشتن وعده های غذایی سالم.

2. به فهرست خود پایبند باشید

هنگامی که وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کرده اید و لیست مواد غذایی خود را تهیه کرده اید، موقع خرید به آن اضافه نکنید.

دراین فروشگاه ها بسیار آسان است که باعث شوند شما به دنبال خرید چیزهای دیگر هم بروید اما باید در انتخاب مواد غذایی مصمم باشید و چیز اضافه تای به لیست اضافه نکنید.

وسط فروشگاه اغلب شامل غذاهای فرآوری شده و ناسالم است. اگر خودتان را در این راهها پیدا کنید، بهتراست به سمت بالا یا پایین قفسه ها نگاه کنید تا به خرید آنها نیفتید. گران ترین اقلام معمولا در سطح چشم قرار می گیرد پس هوشیار باشید و گول تبلیغات و نحوه چینش مواد غذایی در فروشگاه ها را نخورید.

علاوه بر این، در حال حاضر بسیاری از برنامه های بزرگ مواد غذایی برای کمک به شما در خرید وجود دارد. برخی از آنها حتی می توانند آیتم های مورد علاقه را ذخیره و یا لیست های بین چند خریداران را به اشتراک بگذارند و شما آنها را فقط از طریق پیک دریافت کنید و خود به فروشگاه نروید.

با استفاده از یک برنامه، یک راه عالی برای اطمینان از اینکه لیستتان را فراهم کرده اید وجود دارد.

3– در خانه غذا بپزید

آشپزی در خانهبسیار ارزان تر از صرف غذا در رستوران ها است.

بهتر است در خانه غذا بخورید و در آخرین لحظات تصمیمتان بر نگردد.

به طور کلی، شما می توانید برای کل خانواده  4 نفره غذایی تهیه کنید با هزینه ای برابر با خریدن غذا برای دو نفر در بیرون از خانه. این را مطمئن باشید.

بعضی از افراد برای تعطیلات آخر هفته غذای تمام هفته را آماده می کنند، در حالی که دیگران یک بار فقط وقت می کنند در خانه غذا می خورند.

با پخت و پز خود دقیقا همان چیزی را بدست می اورید که خودتان از غذا انتظار دارید. سالم و کم هزینه.

4- وعده های غذایی زیاد درست کنید و از بقیه ان استفاده کنید

مقدار زیاد بپزید و از باقی مانده آن استفاده کنید برای وعده های بعدی. پخت و پز وعده های غذایی بزرگ می تواند هم زمان و هم پول شما را سیو کند. باقی مانده غذاها می تواند برای ناهار، طبق دستور العمل های دیگرمورد استفاده قرار گیرد و یا به عنوان یخ زده در اندازه های یک اندازه استفاده می شود که بعد از آن لذت می برید. غذاهای باقی مانده معمولا مانند خمیر  سالاد و .. را شامل می شود. این نوع مواد غذایی مخصوصا برای افراد دارای بودجه مناسب است.

5- وقتی گرسنه هستید، خرید نکنید

اگر گرسنه به فروشگاه مواد غذایی بروید، بیشتر احتمال دارد که از فهرست خواروبارهای خود بیشتر خرید کنید و دچار خریدهای اجباری و ناگهانی می شوید.

هنگامی که شما گرسنه هستید، اغلب غذاهایی را می خورید که برای شما یا بودجه شما مناسب نیستند.

قبل از رفتن به فروشگاه، سعی کنید یک تکه میوه، ماست یا سایر میان وعده های سالم را بخورید یا همراه خود ببرید.

6– مواد غذایی را به صورت فله ا یا مقدار زیاد بخرید

بعضی از غذاها در مقدارهای کمتر پر هزینه تر هستند.

به عنوان مثال، یک قالب پنیر ارزان تر از پنیر خرد شده است و کنجد لوبیا ارزان تر از آنهایی است که یخ زده یا کنسرو شده هستند. دانه های کامل، مثل برنج قهوه ای و جو، نیز در هر وعده ارزان تر از غلات غنی شده است.

غذاهای کمتر پردازش شده نیز اغلب در مقادیر بالاتری فروخته می شوند و بیشتر در هر بسته تولید می شوند.

7-جایگزین هایی برای گوشت داشته باشید

گوشت تازه و ماهی می تواند بسیار گران باشد.

با این حال، شما می توانید بسیاری ازمقدار گوشت مصرفی خود بکاهید که هزینه کمتر می شود.

هویج، کرفس و برخی سبزیجات برای استفاده در سوپ ها، خورش ها و سرخ کردنی ها مناسب می باشند و می توانید به جای گوشت از انها استفاده کنید. همچنین ممکن است مفید باشد که یک برش بزرگ و ارزان گوشت را در چندین وعده غذایی مختلف در طول هفته استفاده کنید.

منبع: الودکتر

اینگونه سالم غذا بخورید!!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ