راه هایی طلایی برای مقابله با افسردگی

mahdie.mohtashami
در این مقاله تیم الودکتر راه‌هایی برای مقابله با افسردگی را به شما آموزش می‌دهد. راه کارهایی طلایی برای پیروز شدن با افسردگی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

گام های کوچک و تاثیرات بزرگ بر روی افسردگی

افسردگی می تواند انرژی شما را از بین ببرد، شما احساس خالی و خستگی می کنید. این احساس باعث می‌شود که میل شما برای درمان و قوی تر کردن خود را از دست دهید.

با این حال باید بدانید که با گام‌هایی کوچک می‌توانید احساسات خود را کنترل کنید و احساس‌های خوب را در خود تقویت کنید. در ادامه این مقاله به شما استراتژی‌های لازم برای داشتن حالی خوب را آموزش می‌دهد.

به خودتان نگاه کنید، شما در چه جایگاهی قرار دارید؟

افسردگی بیماری بسیار معمول است و میلیون‌ها انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد بسیاری از این افراد را در زندگی خود می‌بینید. شما ممکن است متوجه نشوید که این افراد با چالش‌ها، احساسات و موانع مختلفی مانند شما دست و پنجه نرم می‌کنند. کلید اصلی درمان افسردگی به دست خودتان باز بودن و قبول کردن این بیماری در خودتان می‌باشد و هر آنچه که شما میل به انجام آن دارید.

اگر احتیاج به غلتیدن در گل و لای دارید آن را انجام دهید و بدانید که این کار یک عمل سازنده می‌باشد

سرکوب احساسات و عواطف ممکن است یک راه استراتژیک برای کنترل علائم منفی در افسردگی به شمار بیاید. اما باید بدانید که این تکنیک یک روش ناسالم می‌باشد.

اگر در یک روز احساس خوبی ندارید و احساس خوبی در آن روز ندارید به خود اجازه دهید که احساسات خود را درک کنید اما در آن احساسات باقی نمانید. در مورد هرآنچه که احساس می‌کنید شروع به نوشتن کنید. سپس زمانی که احساسات شما افزایش پیدا کرد دوباره آن‌ها را بنویسید. دیدن و تماشایبالا و پایین شدن علائم افسردگی می‌تواند برای درمان و زنده نگه داشتن امید بسیار مفید باشد.

بدانید که امروز نشان دهنده فردا نمی‌باشد

خلق و خوی امروز شما، احساسات یا افکارتان دلیلی بر داشتن فردایی به این شکل نمی‌باشد. اگر شما امروز  با حس خوب و حال خوب از  رختخواب بیدار نشده‌اید و به هرآنچه که خواهان آن بوده‌اید نرسیده‌اید دلیل براین نمی‌شود که فردایی به این شکل خواهید داشت. به یاد داشته باشید که شانس فردای خود را از دست نداده‌اید. به خودتان بفهمانید که ممکن است بعضی از روزها سخت و طاقت فرسا باشد اما در کنار چنین روزهایی، فرداهایی خوب می‌تواند برای شما رقم بخورد. هموراه منتظر شروع تازه‌ای برای فردای خود باشید.

هر قسمت را به طور جداگانه برای خود تحلیل کنید، به صورت کلی همه مسایل را ارزیابی نکنید

افسردگی می‌تواند باعث ایجاد خاطراتی منفی در شما شود. شما ممکن است خود را در موقعیتی بیابید که تنها بر روی یک چیز منفی تمرکز کرده باشید و خود را بابت اتفاقی منفی سرزنش کنید در صورتی که باید نکات مثبتی دیگری که به درستی انجام شده است را برای خود یادآوری کنید. سعی کنید این اخلاق خود را کنترل کنید و همه چیز را به یکدیگر تعمیم ندهید. خود را مجبور کنید تا اتفاقات خوب را به یاد بیاورید. اگر به شما کمک می‌کند سعی کنید برای خود اتفاقات و رویدادهای خوشحال کننده را به یاد بیاورید و آن‌ها را برای خود یادداشت کنید سپس می‌توانید برای خود هرانچه که شما را ناراحت کرده است و به درستی صورت نگرفته است را بنویسید. اگر تنها روی یک موضوع منفی تمرکز کنید باعث می‌شود که نتوانید اتفاقات و رویدادهای مثبتی که در کنار آن رخ داده است را برای خود یادآوری کنید.

از صدای افسردگی درون خود در راه مثبت استفاده کنید

صدای منفی که در ذهن شما بر اثر افسردگی به وجود آمده است ممکن است شما را از کمک کردن به خودتان باز دارد. شما باید سعی کنید این صدا را بشناسید و جایگزینی مناسب برای آن پیدا کنید. از منطق خود به عنوان یک سلاح استفاده کنید. اگر احساس می‌کنید یک واقعه، یک حادثه سرگرم کننده و با ارزش نمی‌باشد به خودتان بگویید ممکن است که اتفاقی درست باشد اما بهتر است یک شب دیگر انجام گیرد. با این شیوه شما به زودی متوجه می‌شوید کهاحساسات منفی همیشه واقعی نیستند.

برای خود اهدافی دست یافتنی تعریف کنید

اگر برای خود یک لیست بلند بالا تهیه کنید ممکن است به این نتیجه برسید که بهتر است هیچ کدام را انجام ندهم.  به جای آنکه یک لیست بلند بالا تهیه کنید و همه‌ی اهداف خود را در آن جا بدهید، سعی کنید لیست روزانه خود را با 2 تا 3 هدف مشخص کنید.

به طور مثال:

به جای آنکه کل خانه را تمیز کنید، تنها آشغال ها را بیرون بریزید.

به جای آنکه همه لباس‌ها را بشوید، سعی کنید تنها یک رنگ از آن‌ها را انتخاب کنید و بشویید.

وقتی که وظایف کوچک خود را انجام می‌دهید، می‌توانید وظایف‌های کوچک دیگری را نیز انجام دهید و سپس وظلیف دیگر. به این صورت شما یک لیست از دستاوردهای ملموس خود در اختیار دارید نه یک لیست که به هیچ کدام از هدف‌های آن دست پیدا نکردید.

ساده ترین روش درمان افسردگی را حراج کردیم!

درمان عجیب افسردگی با طب سنتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ