روش های طبیعی و پزشکی درمان ریزش مو در مردان

parya
ریزش مو در مردان یکی از موارد آزار دهنده و ناراحت کننده ای است که اغلب مردان به آن دچار هستند. درمان های متعددی برای ریزش مو وجود دارد که هم شامل روش های طبیعی مانند تغییر در شیوه ی زندگی و هم شامل روش های پزشکی است. هر کدام از این روش ها طرفداران خاص خود را دارد. در ادامه این مطلب با انواع روش های درمان ریزش مو در مردان بیشتر آشنا خواهیم شد.

شما نمی توانید از ریزش موهای خود به دلیل بالا رفتن سنتان، جلوگیری کنید، اما درمان ها و روش هایی وجود دارند که می توانند این روند را کند کنند. قبل از اینکه بیرون بروید و مکمل ها و تونیک های مخصوص مو را خریداری کنید، لازم است که در مورد نوشته ها و مزایای این محصولات در درمان ریزش مو، بیشتر یاد بگیرید. طاسی الگوی مردانه که به آن آروپیک آندروژنیک نیز گفته می شود، یک ویژگی ارثی است. این مشکل، بیش از نیمی از مردان بالای 50 سال را تحت تاثیر قرار می دهد. در اینجا به برخی از درمان های ریزش مو در مردان اشاره شده است.

داروهای تجویزی و OTC

اداره ی غذا و داروی ایالت متحده ی آمریکا، دو نوع از داروهای طاسی الگوی مردانه را تائید کرده است:

  • ماینوکسیدیل (روگین): داروی روگینی به صورت های مایع یا فوم در دسترس است. شما می توانید این دارو را به مدت دوبار در روز، بر روی پوست سر، برای از بین بردن ریزش مو، ماساژ دهید.
  • فیناستراید: این دارو به صورت قرص در دسترس است و روزانه مصرف می شود. شما می توانید این دارو را تنها با نسخه ی پزشک تهیه کنید.

در صورت مصرف هر یک از این داروها، ممکن است یک سال طول بکشد تا نتایج آن قابل مشاهده باشد. شما باید آنها را به طور منظم مصرف کنید، تا بر روی ریزش موی شما تاثیر بگذارد.

کاشت مو

روش های رایج تر کاشت مو عبارتند از: پیوند واحد فولیکولی و استخراج واحد فولیکول.

پیوند واحد فولیکولار (FUT)

پیوند واحد فولیکولی یک روش کلاسیک برای درمان ریزش مو در مردان است. این روش شامل برداشتن قسمتی از پوست پشت سر، جایی که تعداد موی بیشتری در آن وجود دارد، است. در واقع فولیکول های مو را از نوار پوشت بر می دارند و سپس این فولکول ها را در قسمت هایی از پوست سر که فراوانی مو به دلیل ریزش کاهش یافته، قرار می دهند.

استخراج واحد فولیکول (FUE)

در این روش، فولیکول های مو به طور مستقیم از پوست سر دارای مو برداشته می شوند و به قسمت های فاقد مو، پیوند زده می شود. به یاد داشته باشید که این روش کاشت مو، یک عمل جراحی است. بنابراین ممکن است دردناک باشد و به لحاظ هزینه گران باشد. همچنین این روش کاشت مو خطرات خاصی از جمله عفونت و زخم دارد.

لیزر درمانی

به نظر می رسد که لیزر درمانی برای ریزش مو، التهاب در فولیکول ها که مانع از رویش مجدد مو می شود، را کاهش می دهد. مطالعات کمی در مورد اثر بخشی لیزر درمانی در درمان ریزش مو وجود دارد، اما بررسی ها نشان می دهد که لیزر درمانی با شدت لیزر کم، برای درمان ریزش مو در مردان ایمن و موثر است.

تغییر سبک زندگی

تغییرات کوچک و مهم در شیوه ی زندگی، می تواند در درمان ریزش مو در مردان موثر باشد.

ترک سیگار

اگر شما فردی سیگاری هستید، احتمالا در مورد تمام اثرات منفی سیگار بر ریه ها شنیده اید. اما آیا می دانستید که سیگار کشیدن می تواند باعث ریزش مو شود؟

تحقیقات نشان می دهد که سیگار کشیدن با ریزش مو در ارتباط است. برای جلوگیری از ریزش مو، ترک سیگار می تواند ایده ی خوبی باشد.

ماساژ پوست سر

انجام ماساژ نه تنها باعث ایجاد حس خوب در شما می شود، بلکه می تواند به جلوگیری از ریزش مو نیز کمک کند. ماساژ پوست سر، فولیکول های مو را تحریک می کند. بر اساس مطاعات انجام شده، مردان ژاپنی که برای 24 هفته، هر روز به مدت 4 دقیقه از ماساژ پوست سر بهره من بوده اند، موهای ضخیم تری دارند.

رژیم غذایی متعادل

یک رژیم غذایی متعادل می تواند موهای شما را به خوبی حفظ کند. اطمینان حاصل کنید که در رژیم غذایی خود از انواع سبزیجات، میوه ها، دانه های جامد، چربی های اشباع نشده و پروتئین های فاقد چربی بهره مند می شوید. همچنین لازم است مصرف شیرینی خود را محدود کنید. برخی از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در غذاها با داشتن موی سالم در ارتباط است.

سعی کنید که این نوع غذاها را برای جلوگیری از ریزش مو، به رژیم غذایی خود اضافه کنید:

  • مواد غذایی غنی از آهن از جمله گوشت گاو بدون چربی، لوبیا، سبزیجات سبز برگ، دانه های غنی از آهن و تخم مرغ.
  • غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی قزل آلا، ماهی خال خالی، ماهی تن، تخم کتان، زرده ی تخم مرغ و کنجد و گردو
  • مواد غذایی حاوی پروتئین بالا مانند تخم مرغ، گوشت بدون چربی و غذاهای دریایی

اضافه کردن این مواد غذایی مغذی به رژیم غذایی، می تواند ریزش مو را به دلیل کمبود ویتامین ها و مواد معدنی بدن، از بین ببرد. همچنین کمبود آب بدن یکی از اصلی ترین دلایل ریزش مو است. بنابراین لازم است مطمئن شوید که در طول روز به اندازه ی کافی آب می نوشید.

منبع: الو دکتر

مردان با این روش ها از شر ریزش مو خلاص می شوند!

درمان ریزش مو در آقایان: از دارو تا پیوند مو

4علت اصلی ریزش مو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ