روغن و عصاره های مفید برای سلامت قلب

toranj
طب سنتی نیز می تواند به کمک سلامت قلب شما بیاید با عصاره ها و روغن های گیاهی.

به گزارش الودکتر: بیشترین امار مرگ و میر افراد در ایالات متحده بر اثر بیماری های قلبی است. این آمار در بین مردان و زنان مساوی است. کم کردن خطر ریسک مرک با بیماری های قلبی بسیار ساده است مثلا می توانید سیگار را ترک کنید. ورزش کنید. غذاهای سالم بخورید و به طور هوشمندانه مواد غذایی را که برای سلامت قلب ضروری است در طول روز برای وعده های غذاییتان انتخاب کنید. در ادامه با عصاره گیاهانی آشنا می شوید که برای سلامت قلب بسیار مهم هستند و می توانید از آنها استفاده کنید البته باز هم بهتر است قبل از هر چیزی با پزشک خود مشورت کنید.

آیا آروماتراپی (عصاره گیاهان معطر) برای قلب شما مناسب است؟

برای قرن ها استفاده پزشکی داشته است، اسانس ها ترکیبات معطر هستند که عمدتا از گل، برگ، چوب و دانه های گیاهی تشکیل شده است.

اسانس ها ی رقیق شده در روغن برای پوست است.دقت کنید که روغن هارا به طور مستقیم به پوست اعمال نکنید. ممکن است برخی آنها سمی باشند و نیاز به تغییراتی برای استفاده داشته باشند.

اکثر محققان بر این باورند که هیچ شواهد قطعی وجود ندارد که آروماتراپی دارای اثرات درمانی برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی است، اما شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه آروماتراپی می تواند اضطراب و استرس را کاهش دهد که عوامل خطر برای فشار خون بالا هستند. مطالعه 2012 نشان داد که آروماتراپی با استفاده از روغنهای ضروری می تواند فشار خون را از طریق آرامش دادن و ریلکس کردن کاهش دهد با این حال، لازم به ذکر است که فقط استفاده کوتاه مدت آروماتراپی مفید هستند. بر اساس همان مطالعه، قرار گرفتن در معرض بیش از یک ساعت، اثر متفاوتی دارد.

اگر میخواهید از روغنهای ضروری برای کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی خود استفاده کنید، اینها بهترین ها هستند که در ادامه معرفی شده اند.

ریحان

این “گیاه سلطنتی” در پاستو، سوپ و پیتزا طعم خوبی می دهد. این گیاه ویتامین K و منیزیم را تأمین می کند. علاوه بر این، عصاره برگ های ریحان نشان می دهد پتانسیل کاهش سطح کلسترول بد، به غلظت LDL (لیپوپروتئین کم چگالی) را دارد. LDL نقش مهمی در ایجاد آترواسکلروز دارد با قرار دادن مولکول های چربی در داخل دیواره های شریانی.

کاسیا

حفظ سطح قند خون شما نه تنها به جلوگیری از دیابت، بلکه به جلوگیری از بیماری قلبی نیز کمک می کند. این به این دلیل است که غلظت گلوکز خون ناشتا می تواند مقدار پلاکت را که بر روی دیواره های شرایین شما شکل می گیرد افزایش دهد. تحقیقات نشان می دهد که عصاره گل کاسیا باعث کاهش سطح قند خون و افزایش انسولین پلاسمی می شود.

عصاره گیاه مریم گلی

تحقیقات در کره نشان می دهد که بخارات روغن از گل های سفید صورتی این بوته پر زرق و برق در کاهش فشار خون سیستولیک (که این عدد بزرگ در خواندن فشار خون است) موثر است.

درخت سرو

استرس و اضطراب تاثیر مستقیمی روی فشار خون و سلامت کلی قلب دارند. روغن درخت سرو را که در ماساژ آروماتراپی استفاده می شود، باعث آرامش،  و آسایش خستگی کوتاه مدت می شود.

اکالیپتوس

اکالیپتوس به طور معمول در ارتباط با محصولات تسکین دهنده سرما مانند قطره سرفه نیز برای قلب شما مفید است. بر اساس یک مطالعه، تزریق هوا با روغن اوکالیپتوس باعث می شود فشار خون شما  به طور قابل توجهی کاهش دهد.

زنجبیل

یک عنصرغذاهای آسیایی، زنجبیل ملایم شیرین بوی نه تنها دارای خواص آنتی اکسیدانی است و به تهوع کمک می کند، بلکه خوردن عصاره زنجبیل در آب همچنین مقدار کلسترول بد LDLرا کاهش می دهد.

اسطوخدوس

گل همیشگی قدیمی باغ های حیاط خلوت، این گل بنفش آبی رنگ عطری خوش آیند دارد که  حسی پر از آرامش را به شما می بخشد. تحقیقات در مورد عطر اسانس اسطوخودوس انجام شده است که موجب آرامش می شود که برایسلامت قلب مفید است.

مرجان

عطری که از روغن این گیاه مدیترانه ای (عطری همانند پونه ) فشار خون را کاهش می دهد. آن  با تحریک سیستم عصبی پاراسیمپاتیک، جریان خون را بهبود می بخشد.

یلانگ یلانگ

در سال 2013، محققان نگاهی انداختند که اثر گل این درخت آسیایی که در آسیای جنوب شرقی یافت می شود در یک گروه از مردان سالم مورد ازمایش قرار گرفت.آنها گزارش دادند که عطر پاسخی آرام بخش داشت و هر دو ضربان قلب و فشار خون را کاهش داد.

Helichrysum

  helichrysum یک گیاه بسیار قدیمی است ک هشاید هم اسمش را به سختی شنیده باشید. با گلها و ریشه اش مورد استفاده قرار می گیرد، در یک مطالعه که بر اثرات قلبی عروقی آن گیاه متمرکز بود، به دست آمد که این گیاه یک گزینه بالقوه دیگری برای مدیریت فشار خون بالا بوده است.

منبع: الودکتر

تشخیص سلامت قلب در کمتر از 1 دقیقه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ