با رعایت این نکات ناخن هایی زیبا داشته باشید

atoosamirzavandi
ناخن ها یکی از قسمت های بدن هستند که زیبایی دست ها را چند برابر می کنند اما به شرطی که به درستی از آن ها مراقبت کرد. در ادامه این مقاله با راهکارهایی برای مراقبت از ناخن ها آشنا خواهید شد.

داشتن ناخن های قوی و سالم می تواند نشان دهنده سلامت جسمی است اما گاهی ناخن ها به زیبایی که مد نظر ما است نمی باشند.
اما خبر خوب این است که با تغییر سبک زندگی می توانید ناخن های خود را قوی و به آن حالتی که دوست دارید تبدیل کنید. در ادامه چند راهکار کاربردی برای تقویت ناخن ها ارائه  می شود.

استفاده از مکمل بیوتن

بیوتین ( معمولا به عنوان ویتامین H و ویتامین B7 شناخته می شود.) یکی از انواع ویتامین B می باشد. چون این ویتامین در آب محلول است، در بدن ذخیره نخواهد شد پس باید مطمئن شوید که آن را به طور روزانه دریافت می کنید.
بیوتین به تقویت موها و ناخن ها بسیار کمک می کند همچنین برای تقویت سیستم عصبی و عملکرد بهتر آن نیز موثر است. بیوتین در مواد غذایی مثل ساردین، تخم مرغ پخته و حبوبات یافت می شود همچنین می توانید از مکمل های ویتامین B استفاده کنید.
قبل از این که از مکمل های ویتامین B استفاده کنید با پزشک خود در این باره مشورت کنید تا مشکل جدی شما را تهدید نکند.

ناخن های خود را زیاد در آب فرو نبرید

در تماس قرار گرفتن زیاد ناخن ها با آب موجب ضعیف و شکننده شدن آن ها می گردد. هرگاه که می خواهید ظرف ها را بشویید از دستکش استفاده کنید.
تقریبا این کار غیر ممکن است که دستان خود را از تماس با آب دور نگه دارید اما تا جایی که امکان دارد از دستکش استفاده کنید.

همیشه آب بنوشید

نوشیدن مقدار کافی آب به سلامت شما بسیار کمک می کند و ناخن ها از این قاعده مستثنا نیستند. بدون وجود رطوبت کافی ناخن ها شکننده خواهند شد. نوشیدن آب به مقدار کافی کمک می کند که رطوبت مورد نیاز آن ها تامین شود و استقامت بیشتری به دست بیاورند.

به رژیم غذایی خود دقت کنید

مطمئن شوید که غذاهای سالم و متنوعی می خورید و بدنتان تمام ویتامین ها و مواد معدنی را دریافت می کند. رژیمی که حاوی مواد معدنی و ویتامین های ضروری بدن باشد می تواند بر روی بدن بخصوص ناخن ها تاثیر مثبت بگذارد.

به محصولاتی که استفاده می کنید دقت داشته باشید

بسیاری از لاک ها و یا دیگر محصولاتی که برای ناخن ها مورد استفاده قرار می گیرند حاوی مواد شیمایی مضری هستند که ناخن ها را ضعیف و شکننده می کنند. از پد های لاک پاکن که حاوی استون می باشند خودداری کنید زیرا ناخن ها را تخریب می کنند.
به دنبال محصولاتی باشید که در  آن ها از استون استفاده نشده است.

از مصرف ژل ناخن یا لاک های اکلیل دار خودداری کنید

اگرچه از این مواد برای افرادی که مشکل رشد ناخن دارند، به کار برده می شود استفاده مداوم از آن ها ناخن ها را تضغیف خواهد کرد. اگر از این مواد استفاده می کنید به طور دائم این کار را انجام ندهید.

قرار گرفتن در معرض نوری که برای انجام ژل ناخن استفاده می شود بسیار برای سلامتی خطرناک است و به عنوان عاملی خطرناک در ابتلا به سرطان شناخته شده است زیرا هنگامی که در معرض این نور قرار می گیرید از پوشش مناسب در برابر اشعه یو وی برخورددار نیستید.

همیشه بر روی ناخن های خود لاک نزنید

اگرچه لاک زدن به ناخن ها باعث زیبایی آن ها می شود اما همیشه این کار را انجام دهید زیرا ناخن ها احتیاج به نفس کشیدن دارند. استفاده مداوم از لاک ها حتی اگر غیر سمی باشند ناخن ها را ضعیف خواهند کرد.
بعد از این که به مدت یک هفته بر روی ناخن ها لاک زدید آن ها را به وسلیه پد لاک پاک کن فاقد استون تمیز کنید و برای یک هفته از زدن لاک خودداری کنید.

ناخن های خود را کوتاه کنید

بلند بودن زیاد از حد ناخن ها باعث گیر کردن به اشیا و شکسته شدن نشان می شود. در حالی که کوتاه بودن آن ها باعث می شود که کمتر دچار شکستگی شوند و باعث استقامت و سفت شدن شان می گردد.

از ناخن ها به عنوان ابزار استفاده نکنید

به جای استفاده از ناخن ها برای باز کردن درب نوشابه ها یا دیگر بسته ها از دربازکن کمک بگیرید. استفاده ابزاری از ناخن ها باعث ضعیف و شکننده شدن آن ها می شود.

از کرم دست استفاده کنید

بعد از پاک کردن لاک ها از روی ناخن اگر احساس می کنید که به میزان کافی ناخن ها رطوبت ندارند، از کرم مرطوب کننده دست استفاده کنید. این کار را می توانید بعد از هر بار شستن دست ها انجام دهید.

از محصولات خشک کننده دوری کنید

اگر از ضدعفونی کننده دست ها استفاده می کنید مصرف آن را متوقف کنید یا از برخورد آن با  ناخن ها خودداری کنید. این محصولات باعث خشک شدن ناخن و پوست دست می شوند.
منبع الو دکتر

راه های تقویت ناخن و جلوگیری از شکنندگی آن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ