میان وعده‌هایی خوشمزه برای کاهش وزن

mahdie.mohtashami
در این مقاله تیم الودکتر سعی دارد به شما میان وعده‌هایی آموزش دهد که باعث کاهش وزن شما می‌شود و می‌توانید در طول روز از آن ها استفاده کنید.

طرز تهیه میان وعده برای کاهش وزن

در زندگی‌های شلوغ امروز بعضی روزها، وقت برای آماده کردن یک غذای ساده و سالم کم می‌باشد. تهیه کردن اسنک( میان وعده‌هایی) از قبل میتواند به شما کمک کند. در این مقاله با یکدیگر تهیه چند میان وعده که به شما کمک میکند در کنار سلامتی، وزن اضافه خود را کاهش دهید.

آجیل مخلوط

آجیل یکی از بهترین گزینه‌های برای میان وعده می‌باشد. آجیل شانس مبتلا شدن به بیماری قلبی را در شما کاهش می‌دهد و می‌تواند مانع از مبتلا شدن شما به سرطان، افسردگی و دیگر مریضی‌ها شود. با وجود چربی زیاد در این میان وعده، به شما تا مدت زمان زیادی احساس سیری می‌دهد. مطالعات مختلفی نشان می‌دهد که مصرف آجیل می‌تواند به شما کمک کند که وزن قابل توجهی را کم کنید و به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

آجیل شامل تعادل مقدار چربی، پروتئین و فیبر سالم است. به طور متوسط در هر 28 گرم آجیل حدودا 180 کالری وجود دارد. آجیل‌ها معمولا مزه خوبی دارند و به طعم دهنده نیاز ندارند بنابراین یکی از گزینه‌های مناسب برای شما برای همراه داشتن مقداری آجیل در بیرون از خانه می‌باشد.

فلفل دلمه‌ای قرمز

فلفل دلمه‌ای قرمز یکی از مواد خوراکی می باشد که برای سلامتی بسیار مفید می‌باشد. اگر چه تمام فلفل‌ دلمه‌ای ها بسیار مغذی هستند اما فلفل دلمه‌ای قرمز بالاترین میزان از آنتی اکسیدان ها مانند بتا کاروتن، کپتانتین و کورستین را دارا می‌باشد. همچنین فلفل دلمه‌ای قرمز حاوی مقدار بسیار زیادی ویتامین سی می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از فلفل دلمه‌ای قرمز یک ساندویچ کوچک برای خود تهیه کنید که حاوی مقدار زیادی ویتامین سی و همچنین برای سلامتی شما بسیار مفید می‌باشد.

ماست یونانی به همراه توت‌های مخلوط

ماست ساده یونانی و انواع توت ها یک میان وعده خوشمزه و مواد مغذی دارند. علاوه بر اینکه منبع خوبی از کلسیم و پتاسیم است، ماست یونانی همچنین دارای پروتئین بالا است. همچنین توت‌ها یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان‌ها می‌باشند. اگر مخلوطی از انواع توت فرنگی مصرف می کنید، انواع مختلفی از آنتی اکسیدان ها را دریافت می کنید. مخلوطی از 100 گرم ماست یونانی به همراه یک فنجان توت ( حدود 10 گرم) حاوی مقدار زیادی پروتئین و کمتر از 150 کالری می‌باشد.

برش‌های سیب با کره بادام زمینی

سیب و کره بادام زمینی دارای طعمی فوق العاده با یکدیگر می‌باشند. سیب دارای فیبر بالا و آنتی اکسیدان های پلی فنول است که سلامت روده را بهبود می بخشد و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. کره بادام زمینی نیز مزایای زیادی برای سلامتی قلب دارد. تحقیقات نشان داده است که کره بادام زمینی کلسترول HDL را افزایش می دهد و کلسترول LDL و تری گلیسیرید را کاهش می دهد . با این حال، کره بادام زمینی نسبتا کالری بالایی دارد. کره بادام زمینی ممکن است باعث بالا رفتن وزن شود به همین دلیل در خوردن آن باید تعادل را رعایت کنید. یک سیب متوسط با یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی تعادل خوبی در طعم و مزه برای شما ایجاد می‌کند. این میان وعده کمتر از 200 کالری دارد.

شکلات تلخ و بادام

شکلات تلخ و بادام یک میان وعده غنی، رضایت بخش و قابل حمل است. شکلات تیره با فلاونول هایی که فشار خون را کاهش می‌دهد و خطر بیماری قلبی را کمتر می‌کند تشکیل شده است. بادام حاوی چربی‌هایی منحصر به فرد است و تاثیرات مثبتی بر کنترل قند خون دارد. مطالعات همچنین نشان می دهد شکلات تلخ و بادام  که می توانند اشتها را کاهش دهند و به کاهش وزن کمک کنند . هر دو شکلات تلخ و بادام دارای منیزیم بالا هستند. بسته به میزان کاکائو موجود، هر یک اونس از شکلات تلخ و بادام حدود 300 کالری دارد.

 خیار با هوموس

خیار و هوموس مغذی هستند و با هم همخوانی دارند. خیار حاوی مقدار زیادی ویتامین E می‌باشد که اثر ضد سرطانی دارد. هوموس از نخود، روغن زیتون و سیر ساخته شده است و سلامت قلب را بهبود می‌بخشد. یک فنجان خیار قطعه قطعه شده در 100 گرم هوموس حدود 180 کالری دارد.

گوجه گیلاسی به همراه پنیر موزارلا

ترکیب پنیر موزارلا و گوجه شما را می‌تواند تا آسمان‌ها به پرواز در بیاورد. این میان وعده بسیار سالم و خوشمزه می‌باشد. همچنین گوجه فرنگی دارای مقدار زیادی ویتامین سی، پتاسیم، لیکوپن و آنتی اکسیدان می‌باشد که می‌تواند شانس مبتلا شدن به سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. همچنین پنیر موزارلا دارای مقدار زیادی پروتئین، کلسیم و ویتامین b12 می باشد. همچنین این پنیر شانس مبتلا شدن به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. یک فنجان گوجه گیلاسی به همراه 60 گرم پنیر موزارلا حاوی 200 کالری می‌باشد که می‌تواند یک میان وعده مناسب به شمار آید.

نکات طلایی برای کاهش وزن عالی

تصورات اشتباه درمورد کاهش وزن

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ