درمان های خانگی سنگ کلیه

atoosamirzavandi
ایجاد سنگ کلیه از جمله بیماری های دردناک است که برای درمان آن می توان از درمان های خانگی استفاده کرد.

آب گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی صفرا را تحریک می کند و همین امر باعث می شود که به دفع سموم کمک کند، ادرار بیشتری تولید کند و هضم را بهبود ببخشد. گوجه فرنگی حاوی ویتامین های A, B, C, D می باشد و مواد معدنی از جمله پتاسیم، آهن و زینک در آن به وفور یافت می شود.
می توانید آب گوجه فرنگی را به صورت تازه تهیه کنید و یا آن را به عنوان چای خریداری کنید. اگر آب گوجه فرنگی را به صورت تازه تهیه کردید می توانید برای طعم بهتر به آن پرتقال، دارچین و سیب نیز اضافه کنید. روزانه بین 3 تا 4 لیوان از مخلوط تهیه شده بنوشید.
بعضی از افراد با خوردن آب گوجه فرنگی دچار سوزش قلب می شوند. از خوردن این مخلوط خودداری کنید اگر داروهای زیر را مصرف می کنید:
•    رقیق کننده های خون
•    آنتی اسیدها
•    آنتی بیوتیک ها
•    لیتیوم
•    دیورتیک ها، مانند اسپیرونولاکتون
قبل از این آب گوجه فرنگی را استفاده کنید با پزشک خود در این باره مشورت کنید زیرا ممکن است با دیگر دارو ها تداخل دارویی ایجاد کند و مضر باشد.

آب جو

آب جو حاوی مود مغذی بسیاری است و از زمان های بسیار گذشته برای افزایش سلامتی کلیه مورد استفاده قرار گرفته است. آب جو ادرار آور است و این امر موجب می شود که سنگ به راحتی دفع شود. همچنین حاوی ترکیباتی است که کلیه ها را به خوبی پاکسازی می کند.
می توانید روزانه بین 2 تا 8 لیوان از آب جو را در طول روز بنوشید. برای جلوگیری از عوارض جانبی آن می توانید با مقدار کمتر شروع کنید و رفته رفته میزان آن را افزایش دهید و به 8 برسانید.
اگر آب جوی تازه در دسترس تان نیست می توانید پودر آن را تهیه کنید و از آن شربت مورد نیاز را تهیه کنید.
خوردن آب جو با معده خالی حالت تهوع را کاهش می دهد. در بعضی از افراد ممکن است ایجاد بی اشتهایی و یبوست کند.

آب نبات (تهیه نوشیدنی با نبات)

آب نبات برای افزایش جریان ادرار و کمک به پاکسازی کلیه ها توصیه می شود همچنین می تواند تورم و التهاب را از بین ببرد.  آب نبات خاصیت آنتی بیوتیکی و آنتی باکتریالی دارد که به طور کلی برای سلامت مجاری ادراری مناسب است.
با این وجود بعضی از پزشکان نظری مخالف را ارائه می دهند و بر این باورند که نباید آب نبات را بیشتر از 6 هفته برای درمان سنگ کلیه مصرف کرد. زیرا خطر تشنج، کاهش سطح ویتامین B و از دست دادن پتاسیم وجود دارد.
اگر از دارو های لیتیوم (lithium)، دیورتیک (diuretics) یا داروهای قلب مثل دیوکسین (digoxin) استفاده می کند از خوردن آب نبات بپرهیزید. نبات حاوی نیکوتین می باشد پس اگر از ترکیبات نیکونین دار استفاده می کنید از خوردن آن بپرهیزید.
از خوردن آب نات بپرهیزید اگر مشکلات زیرا را دارید:
•    اعتیاد به الکل
•    دیابت
•    پایین بودن سطح پتاسیم
•    پایین بودن سطح تیامین

چه موقع باید به پزشک مراجعه کرد:

اگر بعد از 6 هفته قادر به دفع سنگ خود نشدید یا نشانه های زیر را مشاهده کردید، به پزشک مراجعه کنید:
دردهای مختلف
•    خون در ادرار
•    تب
•    احساس سرما
•    تهوع
•    استفراغ
پزشک برای شما توضیح خواهد داد که به چه دارو یا دیگر درمانی برای از بین بردن سنگ کلیه نیاز دارید.

سخن آخر

اگرچه  دفع سنگ کار راحتی نیست اما امکان پذیر می باشد.
بدون نیاز به تحمل درد می توانید از دارو های استومینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن استفاده کنید. مطمئن شوید که تا دفع کامل سنگ صورت نگرفته است از خوردن الکل خودداری کنید.
بعد از دفع سنگ می توانید آن را نگه دارید و برای آزمایش به پزشک تحویل دهید. برای تست سنگ باید تست ادرار نیز انجام شود تا از این طریق پزشک متوجه شود که سنگ از چه نوعی می باشد و برای جلوگیری از ایجاد دوباره آن برنامه خاصی به شما توصیه کند.
می توانید این درمان های خانگی را حتی بعد از دفع سنگ ادامه دهید. این درمان ها ممکن است از ایجاد دوباره سنگ ها خودداری کنند. اما قبل از آن حتما با پزشک خود مشورت کنید.
منبع الو دکتر

دفع سنگ کلیه با مالیدن این روغن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ