چگونه می توان پول خود را برای دارو صرفه جویی کنیم؟

toranj
هزینه خرید داروها بسیار بالاست و برخی از خرید آنها سرباز می زنند که می تواند به سلامتیشان آسیب برساند اما در اینجا راه حل هایی ارائه شده است.

به گزارش الودکتر: آیا تا به حال شده است که بین هزینه های خود متوجه شوید که از خرید دارو صرف نظر کرده اید تا پول اجاره خانه را بدهید یا خرید های ضروری را انجام دهید؟ نگران نباشید شما تنها نیستید. میلیون ها انسان در سرلسر جهان این مورد را تجربه کرده اند چرا که هزینه داروها بسیار زیاد است و برخی از خرید آن صرف نظر می کنند. اما در این مقاله می خواهیم به شما یاد بدهیم که چگونه می توانید در خرید داروهایتان از قیمت هایی کمتر استفاده کنید.

چرا داروهای تجویزی قیمت بالایی دارند؟

بدون تردید، ما از نوآوری هایی در مدیریت بیماری ها بهره مند شده ایم که پیش از این چندین روش محدود برای درمان وجود داشت. اما مخالفان شرکت های دارویی استدلال می کنند که فقط درصد کمی از هزینه های شرکت های دارویی برای تحقیق و توسعه مورد استفاده قرار می گیرد، و بیشترین هزینه را برای مدیریت و بازاریابی  نام تجاری مورد استفاده قرار می دهد. در ادام هراهای پیشنهادی برای خرید دارو با قیمت مناسب را خواهید دید.

گزینه های عمومی دارو را امتحان کنید

بیش از 80 درصد از تمام داروها امروزه عمومی هستند، که از مواد مشابه شرکت های نام آورتجاری داروی استفاده می کنند و به همین ترتیب کار می کنند، اما هزینه کمتری از همتایان  خود با نام تجاری معروف دارند.

اخبار صرفه جویی در مصرف این است کهتولید کنندگان داروهای عمومی نباید مطالعات حیوانی و بالینی (انسانی) را که از داروهای شکرت های نام آور تجاری مورد نیاز برای نشان دادن ایمنی و اثربخشی لازم است، تکرار کنند. همچنین رقابت بین شرکت های متعدد که یک نسخه عمومی از یک دارو را تولید می کنند، به کاهش قیمت ها برای مصرف کنندگان کمک می کند.

طبق اداره غذا و داروی آمریکا (FDA)، به منظور تایید یک داروی عمومی باید همانند محصول معروف تجاری در روش های زیر باشد:

  • قادر به رسیدن به سطح مورد نیاز در جریان خون در زمان درست و به همان اندازه باشد
  • نوع ان درست در نظر گرفته شده باشد (چه مایع و یا قرص)
  • استحکام
  • تستهای استاندارد انجام شده باشد
  • استفاده و اثرات ان بررسی شده باشد
  • مواد تشکیل دهنده عین مواد اصلی باشد

داروهای عمومی ممکن است با همتایان معروف تجاری از نظر ویژگی های دیگر متفاوت باشد که بر عملکرد یا ایمنی دارو، مانند طعم دهنده ها تاثیر نمی گذارد.

شما فقط باید با داروساز و یا پزشک خود درباره این داروها صحبت کنید و از آنها راهنمایی بخواهید برای انتخاب دارویی با هزینه منطقی تر.

جستجو برای تخفیف های آنلاین

یک جستجوی ساده Google از داروهای تجویزی، صفحات وب سایت هایی را ارائه می دهد که تخفیف هایی را برای برخی داروها دارند. از آنجا که داروسازان ممکن است ابتدا دارو را از طریق بیمه اجرا کنند، مطمئن شوید که داروساز قبل از پرداخت هزینه نهایی، از تخفیفی که روی آن گذاشته اطمینان داشته باشد. آنچه شما باید انجام دهید قبل از رفتن به داروخانه برای خریدن محتویات یک نسخه، یک جستجوی سریع Google را برای بررسی بیشتر برای تخفیفات دارویی انجام دهید.

پیوستن به گروه های خرید تجویز دارو

اگر پوشش بیمه برای خرید داروهایتان کافی نیست می توانید به گروه های خرید داروهای تجویزی بپیوندید.

همچنین برنامه های فروشگاهی تا هزاران نسخه از تخفیف های 85دارویی راارائه می دهند ، از جمله داروهای عمومی  برای سلامت قلب، دیابت، آسم، سلامت روان، سلامت زنان، سلامت دستگاه گوارش و سایر شرایط. 

فروشگاه محلی یا داروخانه پیشنهادی؟

داروخانه های مستقل ممکن است داروهارا با قیمت بالا بفروشند و حاشیه قابل ملاحظه ای داشته باشند.

در مقابل، شبکه داروخانه های مورد نظر گروهی از داروخانه های زنجیره ای است که احتمالا برنامه های بیمه رابا  تخفیف های بزرگتری نسبت به سایر داروخانه ها ارائه می دهد.

نکته این است که داروخانه ها دارای قیمت های متفاوت هستند – آنها می توانند بسیار متفاوت باشند – بنابراین قبل از اینکه یک داروخانه خاص را انتخاب کنید مطمئن شوید پیشاپیش آنها را بررسی کرده اید.

آنچه شما باید انجام دهید قبل از پر کردن نسخه خود برای پیدا کردن پایین ترین قیمت دارو، از داروخانه های خرده فروشی محلی و مورد علاقه خود بپرسید و بخواهید قیمتها را با شما در میان بگذارند.

از یک داروخانه اینترنتی معتبر استفاده کنید

داروخانه های معتبر اینترنتی، کسانی هستند که بررسی های دقیق توسط انجمن ملی داروخانه ها (NABP) روی انها انجام شده است. این داروخانه ها اغلب “URL” را در “نشانی های اینترنتی” خود دارند تا نشان دهند که آنها مطابق با NABP هستند، اگر چه بعضی از داروخانه ها تأیید شده com یا orgs هستند. آنها همچنین VIPPS را برای وب سایت داروسازی Verified Internet شامل می شوند.

در حالی که داروخانه های معتبر اینترنتی تأیید شده اند و مورد اعتماد قرار گرفته اند، مراقب باشید از داروخانه های  اینترنتی  که تأیید نشده باشد استفاده نکنید. داروخانه اینترنتی خود را در سایت SafeSearch سرچ کنید و با خیال راحت خرید کنید.

منبع:الودکتر

اشتباهات رایج در مصرف دارو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ