آلرژی و گوش درد

toranj
گوش درد و آلرژی فصلی می تواند به عفونت گوش منجر شود. حساسیت فصلی حتی می تواند باعث بیماری مانند عدم تعادل که با آسیب رسیدن به گوش میانی حاصل می شود باشد. در ادامه بیشتر با دلایل و علائم آن آشنا می شوید.

به گزارش الودکتر: با ورود به فصل جدید، فصل بهار که همراه با گرده افشانی های بسیاری است ممکن است حساسیت های فصلی یا آلرژیک شما شروع شود و یا حتی حساسیت در شما ایجاد شود برای اولین بار. آلرژی حتی می تواند باعث عفونت و درد در گوش شما نیز شود که بهتر است با راهکارهایی برای درمان آن و همچنین دلایل دیگر این دردر های گوش آشنا شوید که در ادامه بیشتر خواهید خواند.

درد گوش

گرچه بسیاری از مردم به درد گوش به عنوان یک مشکل در دوران کودکی فکر می کنند، اما خوب است بدانیدبزرگسالان اغلب درد گوش را نیز تجربه می کنند. درد گوش می تواند  به عفونت گوش بیش از حد نسبت داده شود. و، بله، درد گوش می تواند توسط آلرژی نیز ایجاد شود.

واکنش آلرژیک

برخی از افراد به مواد خارجی خاص مانند حشره و گرده حیوانات حساسیت دارند. این حساسیت بالا باعث ایجاد واکنش آلرژیک در بدن می شود که شامل سلول های خاصی در سیستم ایمنی بدن است که هیستامین را آزاد می کنند. آزادی هیستامین می تواند باعث خارش، افزایش تولید موکوس و تورم شود.

درد گوش ناشی از آلرژی

در حالی که  شنوایی گوش از علائم شایع آلرژی فصلی به دور نیست، پوشش غشای لوله گوش می تواند به علت التهاب و حساسیت به یک ماده آلرژی مانند گرده، واکنش نشان دهد.

این التهاب با ایجاد سیال می تواند منجر به عدم تعادل در فشارگوش شود، که می تواند منجر به احساس گوشی مسدود شده شود یا واقعا باعث  آسیب به گوش شود.

عفونت گوش از آلرژی

اگر حساسیت فصلی دارید، ممکن است خطر بیشتری برای عفونت گوش داشته باشد. وقتی مقدارگرده ها زیاد است، احتمال دارد واکنش های آلرژیک باعث التهاب و احتقان شود. ا می تواند شامل موارد زیر باشد:

فشار

انتشار هیستامین ها می تواند باعث التهاب غشاهای مخاطی شود که حفره های بینی و گوش آنها را دارند. این التهاب می تواند منجر به انسداد در گوش شود که مانع از تخلیه مایعات و مخاط ها می شود، باعث ایجاد مرحله ای برای عفونت و منجر به درد گوش از فشار ایجاد شده در داخل گوش شود.

عفونت

گوش میانی شما با مایع پر شده است. اگر این سیال آلوده شود، می تواند باعث ایجاد فشار شود که موجب درد، تورم و قرمزی گوشه (غشای تمپان) می شود. این عفونت گوش به عنوان رسانه عفونی در جامعه پزشکی مطرح می شود.

علائم اضافی می تواند شامل صدای زنگ زدن در گوش و سرگیجه باشد. حتی ممکن است باعث از دست دادن تعادل شود. در موارد شدید، پرده گوش ممکن است از بین برود، و سیال از گوش خارج می شود.

از دست دادن شنوایی

کاهش شنوایی کوتاه مدت نیز ممکن است از یک واکنش آلرژیک باعث التهاب لوله های اوستاکیایی شما شود. این کاهش شنوایی هنگامی که آلرژی کاهش می یابد، به طور معمول خود را درمان می کند.

آیا داروهای آلرژی به درد گوش کمک می کنند؟

داروهای تجویزی و ضدعفونی کننده بدون نسخه (OTC) میتوانند انواع علائم آلرژیک را شامل شوند، از جمله واکنش های آلرژیک که بر گوش تاثیر می گذارد. داروهای ضد انعقادی OTC به راحتی در دسترس هستند عبارتند از:

    سیتیزین (Zyrtec)

    کلرنیرامین (کلر تریتون)

    دیفن هیدرامین (بنادریل)

    فکسوفنادین (Allegra)

    levocetirizine (xyzal)

    لوراتادین (Alavert، Claritin)

برای درمان احساس ناراحتی در گوش خود، با پزشک یا داروساز خود در مورد آنتی هیستامین صحبت کنید که شامل یک ضد انعقاد مثل:

  • سیتیزین به همراه پوسیدو افدرین (Zyrtec-D)
  • فکسوفنادین به همراه سدوآفیدرین (Allegra-D)
  • لوراتادین به همراه پوسیدو افدرین (Claritin-D)

برای رفع گرفتگی، آبریزش بینی و عطسه، پزشک شما ممکن است اسپری کورتیکواسترویید بینی را تجویز کند، مانند:

  • فلوتیکسون فورئات (Veramyst)
  • فلوتیکاسون پروپیونات (فلوناز)
  • ممتازون (Nasonex)
  • تریامسینولون (Nasacort)

اگر عفونت گوش را تجربه کرده اید، پزشک ممکن است آنتی بیوتیک را نیز تجویز کند.

مراقبت های خانگی برای درد گوش و آلرژی

گام هایی که می توانید در خانه برای کنترل ناراحتی گوش انجام دهید وجود دارد:

  • برای کاهش فشار در گوش میانی، سعی کنید برای استراحت حالت  ایستاده را انتخاب کنید به جای اینک دراز بکشید.
  • برای کاهش درد، بسته های سرد را روی گوش خود  تا 20 دقیقه قرار دهید.
  • برای کاهش فشار و درد، آدامس جویدن را امتحان کنید.
  • برای کاهش درد، داروهایی مانند استامینوفن (تیلنول)، ایبوپروفن (Motrin، Advil) یا ناپروکسن (Aleve) را امتحان کنید.

اگر چه مراقبت از خانه می تواند مؤثر باشد، اگر درد یا فشار در گوش شما از بین نرود یا به طور فزاینده ای دردناک  شود، حتما به پزشک مراجعه کنید. گرچه درد گوش شایع ترین علامت آلرژی فصلی نیست، اما به هر حال آلرژی ها می توانند منجر به درد گوش، به طور مستقیم یا با ایجاد یک محیطی که می تواند به ناراحتی گوش و عفونت منجر شود، شود.

شما می توانید اقدامات خود را برای مقابله با علائم آلرژی و عفونت گوش انجام دهید، اما اگر درد گوش بهتر نشد، با پزشک خود تماس بگیرید. اگر عفونت گوش دارید، ممکن است به آنتی بیوتیک های تجویزی نیاز داشته باشید.

منبع: الودکتر

درمان گوش درد با کایروپرکتیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ