6 دلیل برای این که نباید دوستان خود را جایگزین مشاور کنید

mahdie.mohtashami
باید بدانید که برای حل مشکلات در جامعه امروزی بهتر است از افراد متخصص کمک بگیرید و دوستان خود را جایگزین مشاور نکنید. در اینجا 6 دلیل برای قرار ندادن دوستان به جای مشاور را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

دوستان و اعضای خانواده شما را دوست دارند و اما همیشه نمی توانند مشاوران خوبی برای شما باشند

تقریبا از هر 6 بالغ یک نفر در سال در ایالت متحده مشکلات روحی را تجربه می کند. از بین 44 میلیون آمریکایی افراد مشهور در حال بالا بردن سطح آگاهی خود در مورد این هستند که بتوانند به راحتی درمورد مشکلات روحی خود صحبت کنند.

دوستان و خانواده همیشه افراد مناسبی برای دادن راهکارهای صحیح نیستند. به علاوه، صحبت کردن با یک مشاور مزایای زیادی دارد که شما به راحتی آن ها را از یک فرد غیر متخصص نمی توانید دریافت کنید.

قطعا وقتی پای مشکلات روحی در میان است راه درازی در پیش روی ما است.

امروزه، نسل جدید از مشاوران به عنوان بخشی از فعالیت ها برای سالم نگه داشتن روحیه خود استفاده می کنند. به علت نوع داروها و راه درمان، بیماری های روحی بیشتر به بیماری های ثانویه تبدیل شده اند و راهی برای پیشگیری از بیماری های روحی وجود ندارد و امروزه پیشگیری امری است که باید بیشتر به آن توجه کرد.

اما هنوز هم نشانه های انکار ناپذیر صحبت کردن با مشاوران مشاهده می شود.

ممکن است برای شما مشکل باشد که با فردی به جز دوست یا افراد خانواده در مورد مسائل خود صحبت کنید. یا این که هنوز نسبت به تاثیر این کار یعنی صحبت کردن با دیگران به غیر از افراد خانواده و دوستان بی اطلاع هستید.

در ادامه این مقاله دلایلی را توضیح خواهیم داد تا بیشتر در این باره اطلاعات کسب کنید.

یک مشاور شما را قضاوت نمی کند:

هنگام صحبت کردن با یک مشاور چون احساس ترس و قضاوت شدن ندارید نیازی به فیلتر کردن خود احساس نخواهید کرد. این حقیقت نقش مهمی را برای شما بازی خواهد کرد.

کیت کامین که یک مشاور است می گوید شغل من این است که از بیمارانم حمایت مثبت و بی قید شرط کنم و هیچ گونه قضاوتی در مورد آن ها نداشته باشم.

خانواده و دوستان شاید نتوانند جلوی قضاوت خود را بگیرند.

یک مشاور عقاید و تفکرات خود را به شما تحمیل نخواهد کرد:

یک مشاور راهنمایی های ممکن را به شما ارائه می دهد و در نهایت شما تنها هستید و این خودتانید که باید انتخاب کنید و تصمیم درست را بگیرید. مشکل در صحبت کردن با دوستان این است که آن ها مراقب شما و رابطه شما با آن ها هستند پس معمولا با شما موافق هستند تا احساس بهتری داشته باشید.

از طرفی دیگر خانواده نیز به شما توصیه هایی می کند که مراقب خود باشید و کارهای ریسکی را به حداقل برسانید و بیشتر باورها و اعتقادات خود در مورد زندگی کردن را به شما توصیه می کنند.

این مواد جای خوب قضیه است اما جای بد آن این است که اعضای خانواده و دوستان ممکن است که بخواهند شما را کنترل کنند.

در حالی که مشاور شخصیت این گونه ای ندارد و کاملا با شما صادق است.

مشاور اطلاعات شما را فاش نخواهد کرد:

وقتی که دوست خود را به عنوان مشاور خود انتخاب می کنید، هر دو نفرتان را در موقعیت سختی قرار می دهید. بخصوص اگر در مورد کسانی صحبت کنید که با دوست تان در ارتباط باشند. پس باید به کلی مطمئن باشید که دوستتان حرفهای شما را فاش نخواهد کرد در حالی که در مورد مشاور نیز این نگرانی وجود ندارد.

مشاوران اطلاعات لازم برای کمک کردن به شما را دارند:

دوستان ممکن است که تنها یک دوره بدون مدرک را گذرانده باشند و فقط بتوانند به حرف های شما گوش بدهند اما ندانند که چه راهکاری باید پیشنهاد کنند در صورتی که مشاور علت ایجاد مشکل روحی را می تواند ریشه یابی کند.

مشاور از شما توقع جبران ندارد:

اگر در رابطه ای فردی احساس کند که او در حال حمایت کردن است و در عوض هیچ گاه حمایتی نمی بیند روابط تیره و تار خواهند شد. زیرا در روابط دوستانه و خانوادگی روابط مثل یک خیابان دو طرفه می ماند. اما در مورد مشاور اینگونه نیست. او شما را به چشم یک مراجعه کنند می بیند که نیاز به کمک دارد و توقع جبران کمک نخواهد داشت.

مشاور مشکل شما را کوچک جلوه نخواهد داد:

هیچ چیز بدتر از این نیست که یک موقعیت دردناک را تجربه کنید و درمورد آن با دوست یا خانواده خود صحبت کنید و آن ها بگویند که دیگر تمامش کن و ادامه نده.

در حقیقت هر کسی در زندگی این لحظات سخت را تجربه کرده است. یک مشاور این موقعیت را درک خواهد کرد و بهترین راهکار را برای آن پیشنهاد می کند و زمانی که مشکل شما به اضطراب و افسردگی تبدیل شده است مشاور هرگز آن را نادیده نخواهد گرفت و درمان های موثری برای آن توصیه خواهد کرد. در صورتی که نزدیکان اگر در جریان افسردگی و اضطراب شما قرار بگیرند با توجه های بی مورد، بیشتر آزار دهنده هستند.

منبع الو دکتر

مشاور، فقط مشاور شماست؛ نه فردی برای ابراز علاقه!

مشاوره با روان درمانی چه تفاوتی دارد؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ