روانشناس خوب این ویژگی‌ها را دارد

mahdie.mohtashami
در این مقاله قصد داریم روانشناس خوب و ویژگی‌های آن را به شما بگوییم. روانشناس خوب دارای ویژگی‌هایی است که لازم است از آن با خبر باشید. در این مقاله همراه با تیم ترجمه الو دکتر باشید تا با ویژگی روانشناس خوب آشنا شوید.

ویژگی های یک روانشناس خوب

صحبت کردن با آدم های اشتباه باعث می شود که احساس بدی داشته باشید:

بعضی از افراد خانواده مناسبی ندارند. به همین خاطر شاید صحیح نباشد که مشکلات خود را با آن ها در میان بگذارند حتی اگر با آن ها رابطه خونی داشته باشند و جز یک خانواده باشند.

گاهی اعضای خانواده آماده شنیدن مشکلات شما نیستند و نمی توانند به شما کمک کنند. هرگاه مشکلات خود را با کسانی که شنونده خوبی نیستند در میان می گذارید ممکن است که شما را قضاوت کنند یا مشکلات تان را کوچک و بی اهمیت بشمارند و این امر بیشتر موجب آسیب زدن به شما می گردد تا این که احساس خوبی به شما دست دهد.

البته که صحبت کردن با دوستان مورد نظر و افراد خانواده موجب بهبود حال و روحیه فرد می شود بخصوص اگر بخواهد در مورد فشارها و استرس های روزمره زندگی با کسی درد و دل کنید. گاهی حتی برای این که بدانید کدام فرد از خانواده یا دوستان برای صحبت کردن مناسب هستند باید به مشاور مراجعه کرد.

مشاور به شما کمک می کند افکار خود را رشد دهید:

یک مشاور یا روانشناس به گونه ای آموزش دیده است که با ارائه روش ها و اطلاعات دقیق فرد را به سمتی راهنمایی کند تا شخصیتش رشد کند.

به عنوان مثال: به جای سکوت کردن بیشتر افراد سعی می کنند که با یک روانشناس یا مشاور صحبت کنند که این نشان دهنده رشد سطح فکر انسان ها می باشد. این کار یکی از سالم ترین راه ها می باشد. زیرا فرد از کسی که متخصص است درخواست کمک می کند.

صحبت کردن و مشاوره گرفتن از افراد متخصص به شما کمک می کند که بیشتر در مورد خود اطلاعات به دست آورید که با صحبت کردن با دوستان و افراد خانواده هرگز به این آگاهی نخواهید رسید.

چگونه می تواند یک مشاور خوب پیدا کرد؟

گاهی اوقات انتخاب یک مشاور خوب ممکن است که گیج کننده باشد. اما وقتی فرد مناسب را یافتید که به شما احساس قدرت می دهد و از شما حمایت می کند،  ارزش کار خود را دریافت خواهید کرد.

می توانید از پزشک خانواده خود در این باره کمک بگیرید:

همان طور که دوستان و پزشک خود را انتخاب می کنید می توانید مشاور را هم با پرس و جو و کمک گرفتن کمک پیدا کنید.

کمک گرفتن از لیست مشاوران و پزشکان که در سایت ها یا خدمات درمانی ها ثبت شده اند:

خدمات درمانی ها دارای خدماتی برای کمک به بیماران روحی هستند که هزینه آنها مشابه هزینه دیگر پزشکان می باشد.

جستجو در اینترنت:

با جستجو در اینترنت می توانید با توجه به نوع مشکلی که دارید مشاور خود را انتخاب کنید.

آیا مشکل شما در مورد روابط، اضطراب می باشد؟

ممکن است به روانشناسی نیاز داشته باشید که در زمینه مسائل اجتماعی مثل ازدواج، شغل و یا …. به شما مشاوره بدهد.

مشاوران و روانشناس ها از دفترچه بیمه شما استفاده خواهند کرد.

اگر مشاور مورد نظر خود را پیدا کردید از آن ها می توانید این سوالات را بپرسید:

اگر بیمه ندارید می توانید از مشاور خود بپرسید که آیا تخفیف در هزینه ویزیت خواهند داشت یا نه. بعضی از روانشناسان به افرادی که از لحاظ مالی دچار مشکل هستند تخفیف خواهند داد.

شماره تماس مشاوران را می توانید از سایت ها بیابید:

با مطالعه لیست مشاوران و انتخاب فرد مورد نظر می توانید اطلاعات لازم در مورد سابقه کاری او کسب کنید و شماره تلفن مطب را یادداشت کنید. اکثر روانشناسان به مدت  15 دقیقه مشاوره رایگان می دهند. اگر مشاور مورد نظر مشاوره تلفنی نمی دهد و باید حتما حضوری مراجعه شود می توانید به فرد دیگری زنگ بزنید.

از خود بپرسید که آیا این مشاور همان شخصی است که شما انتظارش را دارید و هنگام صحبت کردن گرم و صمیمی است:

اگر نمی توانید با مشاور خود احساس صمیمیت کنید ایرادی ندارد می توانید به فرد دیگری مراجعه کنید.

می توانید به صورت آنلاین مشاوره بگیرید:

می توانید از اپلیکیشن هایی استفاده کنید که در آن با مشاوران زیادی آشنا خواهید شد. اپلیکیشن هایی مثل talkspace یا betterhelp.

هرگاه مشاور خود را انتخاب کردید زمان آن رسیده که از او سوالاتی بپرسید تا متوجه شوید برای شما مناسب است یا نه. فراموش نکنید این شما هستید که باید انتخاب کنید و این حق شماست.

منبع الو دکتر

اگر این مشکلات را دارید باید حتما به روانپزشک مراجعه کنید!

راهکارهای یک روانشناس برای رفع آسیب‌های روانی وایبر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ