6 خاصیت آووکادو برای سلامتی

atoosamirzavandi
آووکادو یک میوه منحصر به فرد است. در حالی که بیشتر میوه ها از کربو هیدارت تشکیل شده اند آووکادو، دارای چربی های مفیدی می باشد در ادامه با بخشی از مزایای آووکادو برای سلامتی آشنا خواهید شد.

آووکادو یک میوه منحصر به فرد است. در حالی که بیشتر میوه ها از کربو هیدارت تشکیل شده اند آووکادو، دارای چربی های مفیدی می باشد. بسیاری از تحقیقات مزایای زیادی که آووکادو برای سلامتی دارد را تائید کرده اند. در ادامه با بخشی از مزایای آووکادو برای سلامتی آشنا خواهید شد

آووکادو یک میوه مغذی است

آووکادو میوه ای است که درخت چیده می شود. این میوه به خاطر دارا بودن مقدار زیادی مواد مغذی به ظرف غذا افزوده می شود زیرا طعم و بوی خوشی دارد. آووکادو در بعضی از غذاها به عنوان ماده اصلی به کار می رود.

امروزه آووکادو به غذایی محبوب و معمول تر تبدیل شده است و همه این اتفاق ها به خاطر مزیت های خوب آن می باشد.

آووکادو در شکل ها و اندازه ای مختلفی وجود دارد. از شکل گالابی مانند تا دایره ای، سبز تا سیاه متغیر است.

قسمت درون آووکادو خوردنی است اما پوست و دانه آن قابل خوردن نمی باشد. آووکادو بسیار مغذی و حاوی طیف گسترده ای از مواد مغذی از جمله 20 نوع ویتامین و مواد معدنی می باشد.

در 100 گرم آووکادو مواد زیر وجود دارد:

  • ویتامین K: 26 درصد از نیاز روزانه
  • فولات: 20 درصد از نیاز روزانه
  • ویتامین C: 17 درصد از نیاز روزانه
  • پتاسیم: 14 درصد از نیاز روزانه
  • ویتامین B5: 14 درصد از نیاز روزانه
  • ویتامین B6: 13 درصد از نیاز روزانه
  • ویتامین E: 10 درصد از نیاز روزانه

همچنین دارای مقدار کمی  منگنز، منیزیم، مس، آهن، زینک، فسفر و ویتامین A, B1, B2, B3 می باشد.

این مواد 160 گرم کالری، 2 گرم پروتئین و 15 گرم چربی مفید برای سلامتی را به بدن می رسانند. اگرچه آووکادو حاوی 9 گرم کربوهیدرات می باشد که از این 9 گرم 7 گرم آن فیبر و تنها و 2 گرم کربوهیدرات خالص می باشد. همین موضوع آن را تبدیل به میوه ای کم کربوهیدرات تبدیل کرده است.

آووکادو عاری از کلسترول و سدیم می باشد و مقدار کمی چربی اشباع دارد. این عاملی است که بعضی از افراد آن را مضر می دانند. اگرچه این موضوع هنوز به طور کامل مشخص نشده است.

آووکادو بیشتر از موز حاوی پتاسیم می باشد:

پتاسیم ماده ای معدنی است که اکثر مردم مقدار کافی و مورد نیاز بدن شان را دریافت نمی کنند. پتاسیم برای انجام گرادیان های الکتریکی در بدن لازم است و عملکرد های مختلفی را در بدن انجام می دهد.

آووکادو غنی از پتاسیم می باشد. 100 گرم از آن 15 درصد از پتاسیم مورد نیاز روزانه را تامین می کند در حالی که موز تنها 10 درصد پتاسیم مورد نیاز را به بدن منتقل می کند.

تحقیقات زیادی نشان داده اند که مصرف پتاسیم فشار خون را کاهش می دهد. فشار خون عاملی است که موجب حملات قلبی، سکته و نارسایی کلیه ها می گردد

آووکادو حاوی اسید های چرب یک اشباعی ( monosaturated) است:

آووکادو یک غذای بسیار چرب است. در حقیقت، 77 درصد از کالری آن ناشی از چربی می باشد و آن را تبدیل به یک غذای گیاهی چرب کرده است.

چربی موجود در آووکادو تنها چربی نیست. بخش بزرگی از چربی آووکادو را اولئیک اسید تشکیل داده است، یک  monosaturated که قسمت بزرگی از روغن زیتون است و برای سلامتی مزیت های بسیاری دارد.

اولئیک اسید باعث کاهش التهاب و اثرات مثبتی بر ژن های سرطانی خواهد گذاشت.

چربی موجود در آووکادو نسبت اکسیداسیون در برابر حرارت مقاوم است و روغن آووکادو را به یک روغن سالم ومفید برای سلامتی و آشپزی تبدیل می کند.

آووکادو دارای فیبر می باشد:

فیبر دیگر ماده ای است که آووکادو مقدار زیادی از آن را در خود دارد. فیبر می تواند به کاهش وزن کمک کند و قند خون را کاهش می دهد و ریسک ابتلا به بیماری ها را از بین می برد. بحث بیشتر در مورد فیبرهای محلول و نا محلول می باشد. فیبر محلول برای باکتری های روده ای مناسب هستند، باکتری هایی که نقش مهمی برای بدن بازی می کنند.

در 100 گرم آووکادو 7 گرم فیبر وجود دارد که این مقدار 27 درصد از نیاز روزانه را تامین می کند. 25 درصد از فیبر موجود در آووکادو محلول می باشد و 75 درصد از آن نا محلول.

آووکادو سطح کلسترول و تری گلسیرید را کاهش می دهد:

بیماری های قلبی معمول ترین عامل مرگ در دنیا می باشند. مشکلات خونی موجب می شوند که ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهند.

کلسترول، تری گلیسرید، التهاب، فشار خون و دیگر عوامل موجب بیماری قلبی می گردد.

تحقیقات نشان داده اند که آووکادو می تواند:

  • کلسترول کلی را کاهش دهد.
  • تری گلیسرید خون را کاهش می دهد.
  • کلسترول بد خون را کاهش می دهد.
  • کلسترول خوب خون را افزایش می دهد.

آووکادو می تواند به عنوان یک ماده غذایی کم چرب و گیاهی وارد رژیم غذایی شود و سطح کلسترول را کاهش دهد.

منبع الو دکتر

معجزه ای به نام آووکادو حتما بخوانید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ