ساده ترین راه ها برای غلبه به افسردگی

mahdie.mohtashami
افسردگی یک بیماری است که این روزها اغلب افراد با آن سر و کار دارند. تیم ترجمه الودکتر در این مقاله سعی دارد راه کارهایی ساده به شما پیشنهاد دهد تا بتوانید حال خود را عوض کنید. در این مقاله همراه ما باشید.

در این مقاله قصد داریم به شما راهکارهایی طلایی را ارائه دهیم تا بتوانید با افسردگی خود بجنگید در ادامه راه های موجو را با شما در میان می‌گذاریم:

به تلاش‌های خود پاداش دهید

تمام هدف‌های شما مهم هستند و پتانسیل ارزش دادن در آن وجود دارد، همه موفقیت‌ها باید جشن گرفته شوند. هنگامی که به یک هدف دست یافتید، تمام تلاش خود را انجام دهید تا برای هدف خود ارزش قائل شوید. جشن گرفتن به معنای خرید کیک و پخش کاغذهای رنگی در آسمان نمی‌باشد. جشن گرفتن به این معنا است که شما خود را به خوبی بشناسید، شناختن خویش یک سلاح بسیار قدرتمند در برابر وزن سنگین افسردگی می‌باشد. زمانی که حافظه شما از کارهایی که با موفقیت به اتمام رسیدند، پر می‌شود می‌تواند به شما برای غلبه به افکار منفی کمک کند.

یک برنامه روتین روزانه میتواند به شما کمک کند

اگر حالت افسردگی برنامه روزانه شما را مختل می‌کند، تنظیم یک برنامه آسان روزانه می‌تواند به شما کمک کند. شما با یک برنامه می‌توانید کنترل روز خود را در دست بگیرید.  اما شما مجبور نیستید برای تمام روز خود برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی شما می‌تواند تنها بر روی ساعت‌های خاصی تمرکز کند. به طور مثال برنامه شما می‌تواند بر روی زمان قبل از سرکار رفتن یا قبل از خواب شبانه شما باشد یا می‌توانید تنها بروی آخر هفته‌های خود تمرکز کنید. یک ساختار مناسب برای آخر هفته‌ها میتواند به شما کمک که روزهای خوبی را در هفته سپری کنید.

کاری که دوست دارید انجام دهید…

افسردگی می‌تواند باعث احساس بیشتر خستگی در شما شود. که ممکن است بسیار قدرتمندتر از احساس شادی در بدن شما باشد. سعی کنید به عقب برگردید و کاری را که دوست دارید انجام دهید – چیزی است که آرامش بخش است اما انرژی بخش است. می تواند نواختن یک ساز، نقاشی، پیاده روی یا دوچرخه سواری باشد. این فعالیت‌ها می‌تواند  نامحسوس باعث بالا رفتن انرژی مثبت در شما و حالتان شود که باعث غلبه بر حالت افسردگی در بدن شما شود.

گوش دادن به موسیقی

تحقیقات نشان می دهد که موسیقی می تواند یک راه عالی برای افزایش بهتر خلق و خوی شما وبهبود علائم افسردگی در شما باشد. گوش دادن به موسیقی می‌تواند احساسات مثبت را در شما تقویت کند. موسیقی مخصوصا زمانی که به وسیله یک گروه موسیقی نواخته می‌شود می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. شما همچنین می‌توانید با گوش دادن به موسیقی به خود پاداش دهید.

ساعاتی را در طبیعت سپری کنید

طبیعت می‌تواند تاثیر قدرتمندی بر افسردگی و روان شما داشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که زمان‌های زیادی را در طبیعت سپری می‌کنند، سلامت روان خود را بهبود می‌بخشند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید ممکن است برخی از مزایای مشابه را ارائه دهد. نور خورشید می تواند سطوح سروتونین شما را افزایش دهد، که می تواند موجب افزایش و بهبود خلق و خوی شما شود.

سپری کردن زمانی در پارک به پیاده روی یا گذراندن زمان خود در پارک می‌تواند برای بالا رفتن روحیه شما بسیار مناسب باشد یا برنامه ریزی برای یک پیاده روی آخر هفته بسیار لذت بخش می‌باشد. این فعالیت ها می تواند به شما در برقراری ارتباط با طبیعت کمک کند.

وقت خود را با عزیزانتان صرف کنید

افسردگی میتواند باعث شود که خود را ایزوله کنید با دوستان و خانواده خود در ارتباط نباشید اما دیدن چهره دیگران و ارتباط چهره به چهره می‌تواند این حس را در شما کاهش دهد. اگر قادر به سپری کردن زمان به صورت حضوری نستید، تماس تلفنی و یا چت ویدیویی مس‌تواند بسیار مفید باشد. در حافظه خود افرادی که به شما احتیاج دارند را در ذهن خود بسپارید. با وسوسه این فکر که شما ممکن است مزاحم کسی باشید، مقابله کنید. شما نیز به تعامل دارید، همچنین دیگران نیز نیاز به تعامل با شما دارند.

هر چیز جدیدی را به طور کاملا امتحان کنید

زمانی که کاری را هر روز تکرار کنید از یک قسمت مشابه مغزتان استفاده می‌کنید. شما می توانید با انجام کاری کاملا متفاوت، سلول های مغزتان را به چالش بکشید و شیمی مغزی خود را تغییر دهید. تحقیقات همچنین نشان می دهد که انجام امور جدید می تواند رفاه عمومی شما را بهبود بخشد و روابط اجتماعی شما را تقویت کند. برای به دست آوردن این مزایا، در نظر گرفتن یک ورزش جدید، داشتن یک کلاس خلاقانه یا یادگیری تکنیک پخت و پز جدید را در نظر بگیرید.

انجام کارهای داوطلبانه می‌تواند باعث ایجاد خوشحالی در شما و دیگران شود

هدف گرفتن چند پرنده تنها با یک سنگ، سپری کردن زمانتان با دیگران و یا انجام دادن کاری جدید با داوطلبانه انجام دادن کاری می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. شما ممکن است به کمک دوستی احتیاج داشته باشید، اما سپری کردن زمانی با دیگران و کمک کردن به دیگران می‌تواند باعث بهبود سلامت روان شما شود. به یاد داشته باشید که تحقیقات نشان می‌دهد انجام کارهای داوطلبانه می‌تواند مزایای فیزیکی زیادی نیز برای شما داشته باشد. به عنوان مثال انجام کارهای داوطلبانه می تواند شانس مبتلا شدن به فشار خون را کاهش دهد .

ساده ترین روش درمان افسردگی را حراج کردیم!

درمان عجیب افسردگی با طب سنتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ