آیا عسل به ریفلاکس معده کمک می کند؟

atoosamirzavandi
ریفلاکس معده از جمله مشکلات معده می باشد که در صورت تداوم می تواند باعث بیماری های جدی شود.سالیان دراز از عسل در داروها برای درمان بعضی بیماری ها استفاده کرده اند. بعضی از تحقیقات شواهدی را نشان داده اند که عسل می تواند به درمان ریفلاکس معده کمک کند.

عسل کالری و شکر زیادی دارد، یک قاشق غذاخوری از عسل تقریبا حاوی 64 کالری می باشد.  اگرچه این مقدار زیاد به نظر نمی آید اما مصرف چند قاشق عسل در طول روز می تواند میزان کالری را افزایش دهد و در بلند مدت می تواند باعث افزایش وزن گردد، به ویژه اگر در رژیم غذایی تدبیری برای این افزایش کالری اندیشیده نشود.

عسل معمولا شکر بالایی دارد که به سرعت تجزیه می شود و می تواند سطح قند خون را افزایش دهد. وقتی مواد به سرعت تجزیه شود فرد بیشتر احساس گرسنگی می کند پس در طولانی مدت دچار افزایش وزن خواهد شد.

افزون بر این، با افزایش شکر ورودی به بدن ریسک افزایش و وزن و چاقی بیشتر خواهد شد.

عسل حاوی شکر زیاد

برخلاف فواید زیادی که عسل دارد حاوی شکر زیادی می باشد که می تواند سلامتی را به خطر بیندازد.

در حقیقت، تحقیقات نشان داده اند که رژیم غذایی حاوی شکر زیاد موجب چاقی، التهاب، مقاوم به انسولین، مشکلات کبدی و بیماری های قلبی می گردد.

افزایش میزان شکر ورودی به بدن ریسک ابتلا به افسردگی، زوال عقل و سرطان می گردد.

بنابراین، بهترین راه استفاده از مزایای عسل استفاده از انواع با کیفیت آن می باشد و جایگزین کردن آن با شیرینی جات ناسالم است.

مطمئن باشید که به طورت متعادل از عسل استفاده می کنید تا خطرات عوارض جانبی آن را به حداقل برسانید.

چگونه عسل خریداری کنیم؟

تمام عسل ها مشابه هم نیستند. در حقیقت، در بعضی از مارک های عسل برای کاهش قیمت آن، عسل را با شربت مخلوط می کنند.

درحالی که عسل خالص ممکن است گران باشد اما استفاده از عسل با کیفیت بهترین راه موثر برای تضمین خریدی است که انجام داده اید.

برخلاف عسل های معمولی که در کارخانه ها تهیه می شوند، عسل های محلی هیچ نوع فیلتراسیون و فراوری روی آن صورت نگرفته است پس ویژگی های خود را بیشتر حفظ کرده است.

افزون بر این، انتخاب عسل خالص محلی بدین معنی است که هیچ گونه ماده ی افزودنی به آن اضافه نکرده اند و از خواص آن چیزی کم نشده است.

این موضوع را به خاطر بسپارید که نباید به کودکان زیر یک سال عسل خورانده شود زیرا ممکن است که با سم بوتولیسم مسموم شوند. سم بوتولیسم توسط گونه خاصی از باکتری ها به نام کلستریدیوم بوتولینیوم ایجاد می شود.

سیستم گوارشی کودکان بعد از یک سالگی کامل تر خواهد شد و پتانسیل مبارزه با سموم و بیماری ها را بدست خواهد آورد.

عسل و ریفلاکس معده

اگر برگشت اسید معده به درون مری را بعد از غذا خوردن تجربه کرده اید ممکن است که دچار ریفلاکس معده  شده باشید. 20 درصد از امریکایی ها ریفلاکس معده را تجربه می کنند.

سالیان دراز از عسل در داروها برای درمان بعضی بیماری ها استفاده کرده اند. بعضی از تحقیقات شواهدی را نشان داده اند که عسل می تواند به درمان ریفلاکس معده کمک کند.

فواید عسل

عسل حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد. برخی از انواع آنتی اکسیدان های موجود در عسل تنها در میوه ها و سبزیجات یافت می شود.

عسل حاوی هیدروژن پراکسید طبیعی می باشد. این ماده موجب می شود که عسل در درمان زخم ها موثر واقع شود.

عسل حاوی ویژگی های آنتی باکتریالی می باشد.

عسل از دیر باز مورد استفاده دارویی قرار گرفته است. فواید عسل به نوع آن بستگی دارد. عسل خالص و بدون پاستوریزاسیون سازی، مزایای بیشتری برای سلامتی خواهد داشت و مواد مغذی و آنزیم های آن به طبع بیشتر خواهد بود.

به دلیل آنتی اکسیدان های زیادی که در آن وجود دارد می تواند از تخریب سلول ها توسط رادیکال های فعال نیز جلوگیری کند.

عسل چگونه به درمان ریفلاکس معده کمک خواهد کرد؟

عسل های طبیعی می توانند در درمان ریفلاکس معده نیز موثر باشند. فردی با مصرف یک قاشق غذا خوری عسل از سوزش قلب رهایی پیدا کرد.

اگر تمایلی به خوردن عسل به تنهایی ندارید می توانید آن را با آب گرم یا چای مخلوط کنید. نوشیدن یک لیوان شیر یا خوردن ماست نیز می تواند همین احساس را در شما ایجاد کند.

خطرات مصرف عسل

خوردن عسل در بعضی از افراد ایجاد حساسیت یا عوارض جانبی می کند.

عسل ممکن است که بر سطح قند خون تاثیر بگذارد. اگر دچار دیابت و کاهش قند خون هستید یا از داروهای قند خون  استفاده می کنید در مورد مصرف عسل حتما با پزشک خود مشورت کنید. همچنین اگر باردار یا شیرده هستید از پزشک خود در مورد مصرف عسل مشاوره بگیرید.

اگر نسبت به عسل حساسیت دارید هرگز آن را امتحان نکنید و اگر از حساسیت خود بی خبر بوده اید حتما با مشاهده علائم آن به پزشک مراجعه کنید.

منبع الو دکتر

درمان خانگی ریفلاکس معده

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ