پنج گیاه برای درمان آسم شدید

toranj
آسم از بیماری هایی است که نیاز به مکمل هایی در کنار داروها دارد. مکمل های گیاهی را می توانید با مشورت پزشک انتخاب کنید. در ادامه راجع به گیاهان مناسب برای کاهش علائم آسم بیشتر می خوانید.

به گزارش الودکتر: اگر شما باآسم شدید زندگی میکنید و به نظر نمیرسد که علائم شما تسکین پیدا کند، ممکن است بخواهید بدانید که چه گزینه هایی بین گیاهان  دارید. چند مطالعه کوچک نشان داده است که مکمل های گیاهی می توانند علائم آسم را کاهش دهند. این گیاهان از آنهایی هستند که درطب چینی زیاد یافت می شوند.

ترکیب گیاهان با داروهای سنتی آسم به عنوان درمان مکمل شناخته می شود. استفاده از درمان های گیاهی بدون داروهای سنتی تنها درمان جایگزین است. البته آگاه باشید که حتما باید با پزشک خود مشورت کنید.

مدیریت آسم شدید نیاز به درمان ترکیبی برای کاهش و کنترل علائم دارد. به احتمال زیاد باید علاوه بر درمانهای گیاهی، از داروهای تجویزی استفاده کنید.

در اینجا پنج گیاه و مکمل وجود دارد که برخی ادعا می کنند علائم آسم شما را تسکین می دهند، اما ابتدا بگذارید خطرات را نیز بررسی کنیم.

به یاد داشته باشید که تمام این گیاهان نیاز به تحقیقات علمی بیشتری دارند تا اثربخشی آن ها اثبات شود.

استفاده از گیاهان برای آسم می تواند خطراتی را متحمل کند. همیشه از برنامه درمان آسم خود پیروی کنید و هرگونه تغییرات در برنامه را با پزشک خود در میان بگذارید.

قبل از شروع مصرف مکملهای گیاهی به موارد زیر توجه داشته باشید:

   هیچ درمان گیاهی شواهد محکمی مبنی بر اثربخشی آن در بهبود علائم آسم یا عملکرد ریه ندارد. همچنین مطالعه ای که اثربخشی در حیوانات را نشان می دهد، لزوما به این معنی نیست که تاثیر آن را برای انسان نیز یکسان عمل می کند. برخی از گیاهان ممکن است با داروهای سنتی آسم تداخل داشته باشد و باعث عوارضی شود.ناکارآمد شوند.

   مکمل های گیاهی توسط FDA تنظیم نشده است. این به این معنی است که آنها توسط هیچ سازمانی اداره نمی شوند و یا با دوزهای توصیه شده بسته نمی شوند. مکمل ها ممکن است از کیفیت پایین یا آلوده به مواد دیگر نیز باشند. گیاهان می توانند واکنش های آلرژیک ایجاد کنند و کودکان ممکن است به آنها واکنش متفاوت داشته باشند. بدون صحبت کردن با دکتر، به کودکان خود این گیاهان را ندهید. همچنین اگر باردار هستید یا شیردهی دارید، احتیاط کنید.

1- زردچوبه

زردچوبه ممکن است به آرتریت و حتی سرطان کمک کند. در ارتباط با آسم، در یک مطالعه 77 نفر از افراد مبتلا به آسم خفیف تا متوسط ​​که 30 روز طول کشید کپسول های کورکومین (ماده ای درون زردچوبه)را مصرف کردند.

محققان دریافتند که این مکمل باعث کاهش انسداد راه هوایی شد و می تواند درمان مکمل برای آسم باشد. توجه داشته باشید که این تنها یک مطالعه کوچک است و تحقیقات بیشتری برای تعیین مزایا و خطرات لازم است.

2– جینسنگ و سیر

جینسنگ و سیر گیاهان معمولی هستند و در انواع مختلفی از مکمل ها موجود می باشند.

جینسنگ یک گیاه از آسیا است که برخی از مردم ادعا می کنند که دارای مزایای سلامتی زیادی است، از جمله بهبود شرایط تنفسی. همچنین سیر دارای مزایای معنی دار سلامت مانند کاهش کلسترول و فشار خون است.

یک مطالعه کوچک بر روی موش ها، استفاده از جین سنگ و سیر را به کاهش علائم آسم مرتبط می کند.

3– ترکیبی از گیاهان چینی

در چند دهه گذشته، محققان اثربخشی ترکیبات گیاهی از طب سنتی چینی را برای آسم مطالعه کرده اند.

ترکیبی از مداخلات دارویی گیاهی ضد آسم  یکی از آنهاست. این ترکیب شامل lingzhi (قارچ)، cao (ریشه شیرین بیان) و ku shen (ریشه sophora) است. بعضی از ادعا می کنند که این ترکیب گیاهان می تواند باعث انقباض و التهاب در راه هوا شود و بر خلاف داروهای استروئیدی کورتیزول خود را افزایش دهد.

برخی از مطالعات اثربخشی بر روی آسم را مورد بررسی قرار داده اند. یک مطالعه بر روی موش ها نتیجه گیری کرد که ترکیب این گیاهان باعث کاهش علائم آسم می شود.

ترکیبات دیگری از گیاهان چینی وجود دارد که ممکن است در درمان آسم مفید باشد، مانند اصلاح مای من دونگ تانگ. مطالعه 100 نفر از افراد مبتلا به آسم خفیف تا متوسط ​​می گوید که این ترکیب گیاهان، علائم را بدون عوارض جانبی بهبود می دهد. همه شرکت کنندگان در طول مطالعه در ترکیب با گیاهان داروهای سنتی غرب آسم را استفاده کردند.

4- سیاه دانه

این ادویه نیز به نام Nigella sativa شناخته شده است. برخی مطالعات نشان می دهد که دارای مزایای دارویی، از جمله کاهش علائم آسم است. در یک مطالعه، تحقیقات پیشین روی بذر سیاه دانه و آسم انجام شد تا اثربخشی آن ارزیابی شود. این مطالعه به این نتیجه رسیدند که تحقیقات پیشین نشان می دهد دانه های سیاه ممکن است به علائم آسم، التهاب و عملکرد هوائی کمک کند. همچنین بر ضرورت تحقیق بیشتر تأکید کرد.

5– عسل

این ماده شیرین و طبیعی ممکن است به جنبه های مختلف آسم کمک کند. عسل می تواند راه های تنفس را صاف کند. بزرگسالان می توانند دو قاشق چای خوری عسل را در شب برای کاهش سرفه مصرف کنند.

شما حتی می توانید عسل را با گیاهان مانند زردچوبه به منظور کاهش علائم خود مصرف کنید.

عسل نشان داده است که به علائم آسم در خرگوش کمک می کند. در یک مطالعه، محققان عسل را  به 40 خرگوش دادند ومشاهده کردند که علائم آسم آنها کاهش یافته است.

با این حال، این به این معنا نیست که عسل می تواند علائم آسم را در انسان ها کمک کند. تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا این روش اعطای عسل می تواند به افراد مبتلا به آسم کمک کند، مورد نیاز است.

منبع: الودکتر

 7نکته ای که ارتباط بین موفقیت افرادو اسم آنها را بیان می کند!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ