بهترین خوردنی ها برای داشتن پوستی بهتر

toranj
برای داشتن پوستی سالم و درخشان علاوه بر استفاده از مواد طبیعی بر روی پوست باید تغذیه ای سالم و مناسب نیز داشت. در این مقاله با شما مواد غذایی که برای سلامتی پوست مناسب هستند را به اشتراک می گذاریم.

به گزارش الودکتر: تغذیه برای سلامتی مهم است. رژیم ناسالم می تواند به سوخت و ساز بدن آسیب برساند، باعث افزایش وزن و حتی آسیب اندام ها مانند قلب و کبد شما شود. اما چیزی که شما می خورید نیز بر روی یک عضو دیگر تاثیر می گذارد و آن هم پوست شماست. همانطور که دانشمندان می گویند آنچه می خورید می تواند به طور قابل توجهی بر سلامتی و پیری پوست شما تأثیر بگذارد. این مقاله نگاهی به بهترین مواد غذایی برای حفظ سلامت پوست شما می اندازد.

ماهی های چرب

ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی و شاه ماهی، غذاهای عالی برای داشتن پوست سالم هستند. آنها منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای حفظ سلامت پوست مهم هستند.

اسیدهای چرب امگا 3 برای حفظ پوست ضخیم، نرم و مرطوب لازم است. در واقع، کمبود چربی امگا 3 می تواند باعث خشکی پوست شود. چربی های امگا 3 در ماهی باعث کاهش التهاب می شود که می تواند باعث قرمزی و آکنه شود. آنها حتی می توانند پوست شما را نسبت به اشعه UV مضر خورشید حساس سازند. برخی مطالعات نشان می دهد که مکمل های روغن ماهی ممکن است با التهاب و بیماری های خود ایمنی موثر بر پوست شما مانند پسوریازیس و لوپوس مبارزه کنند. ماهی چرب همچنین منبع ویتامین E است که یکی از مهمترین آنتی اکسیدان ها برای پوست شماست. دریافت ویتامین E کافی برای محافظت از پوست شما در مقابل آسیب رادیکال های آزاد و التهاب ضروری است. این نوع غذاهای دریایی نیز منبع پروتئینی با کیفیت بالا هستند که برای حفظ قدرت و یکپارچگی پوست شما ضروری است.

در نهایت، ماهی، روی را تشکیل می دهد – ماده معدنی حیاتی برای تنظیم التهاب، تولید سلول های پوستی جدید و سلامت کلی پوست. کمبود روی می تواند باعث التهاب پوست، ضایعات و  تاخیربهبود زخم شود.

آووکادو

آووکادو در داشتن مقدارچربی های سالم غنی است. این چربی ها بسیاری از توابع بدن شما را شامل می شود، از جمله سلامت پوست شما . گرفتن مقدارکافی از این چربی ها برای حفظ انعطاف پذیری و مرطوب شدن پوست ضروری است.

یک مطالعه در بیش از 700 زن نشان داد که مصرف بالای کل چربی – بویژه انواع چربی های سالم موجود در آووکادو –  پوستی منعطف و سرحال داشتند.

شواهد اولیه همچنین نشان می دهد که آووکادو حاوی ترکیباتی است که می تواند پوست شما را از آسیب های نور خورشید محافظت کند. آسیب UV به پوست شما می تواند چین و چروک و نشانه های دیگر پیری ایجاد کند.

آووکادو همچنین منبع خوبی از ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان مهم است که به محافظت از پوست شما از آسیب اکسیداتیو کمک می کند. اکثر آمریکایی ها ویتامین E را از طریق رژیم غذایی خود به میزان کافی دریافت نمی کنند. جالب توجه است که ویتامین E در مقایسه با ویتامین Cبرای پوست موثرتر است . ویتامین C نیز برای داشتن پوست سالم ضروری است. پوست شما نیاز به ایجاد کلاژن، که پروتئین ساختاری اصلی آن است دارد تا که پوست شما را قوی و سالم نگه می دارد . کمبود ویتامین C این روزها نادر است ونشانه های رایج پوست خشک، خشن و پوستی است که به راحتی کبود می شود. ویتامین C همچنین یک آنتی اکسیدان است که پوست شما را از آسیب های اکسیداتیو ناشی از خورشید و محیط زیست محافظت می کند که می تواند منجر به نشانه های پیری شود.

یک وعده 100 گرم یا حدود 1/2 از آووکادو، 10 درصد از میزان مصرف روزانه  ویتامین E و 17 درصد ازمقدار لازم برای ویتامین C را فراهم می کند.

گردو

گردو دارای ویژگی های بسیاری است که باعث می شود آن یک غذای عالی برای داشتن پوست سالم باشد.

آنها منبع خوبی از اسید های چرب ضروری هستند که دارای چربی هستند که بدن شما نمی تواند خود آن را ایجاد کند. در واقع، آنها غنی تر از اکثرمواد دیگر در اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 هستند.

رژیم غذایی پر از چربی های امگا 6 ممکن است التهاب را افزایش دهد، از جمله شرایط التهابی پوست مانند پسوریازیس. از سوی دیگر، چربی های امگا 3 باعث کاهش التهاب در بدن شما می شوند (از جمله در پوست شما).

در حالی که اسیدهای چرب امگا 6 در رژیم غربی فراوان هستند، منابع اسیدهای چرب امگا 3 کمیاب هستند. از آنجا که گردو دارای نسبت خوبی نسبت به این اسید های چرب است،می توانید از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

علاوه بر این، گردو حاوی مواد مغذی دیگر است که پوست شما به آنه انیاز دارد تا به درستی عمل کند و سالم بماند. یک اونس (28 گرم) گردو حاوی 6 درصد از RDI برای روی است که برای پوست شما ضروری است به عنوان یک مانع و همچنین برای بهبود زخم و مبارزه با  باکتری و التهاب ضروری است.

گردو همچنین مقدار کمی از آنتی اکسیدان ها ویتامین E، ویتامین C و سلنیوم را علاوه بر 4-5 گرم پروتئین در هر ۲۸ گرم فراهم می کند.

منبع: الودکتر

6 خاصیت آووکادو برای سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ