چگونه با آلوورا جوش را درمان کنیم؟

atoosamirzavandi
جوش و آکنه از جمله معضلات پوستی می باشد و کمتر کسی پیدا می شود که آن را تجربه نکرده باشد. آلوورا از جمله موادی است که در درمان های خانگی جوش و آکنه زیاد استفاده می شود.

آلوورا گیاهی وحشی با برگ های ضخیم می باشد که درون برگ های ژل وجود دارد و از این ژل برای پوست هایی که می سوزند و دچار حساسیت شده اند یا درمان آکنه و جوش استفاده می شود. ویژگی آنتی باکتریالی آلوورا آن را به یک گزینه خوب برای درمان جوش ها تبدیل می کند.

استفاده از آلوورا برای درمان آکنه

آلوورا از زمانی که به همراه داروهای سنتی مورد استفاده قرار گرفته است بر روی آن تحقیقاتی انجام داده اند و نتایج آن رضایت بخش است. اگر آکنه و جوش های شما بسیار شدید نیستند و به دنبال راهی برای بهبود پوست خود هستید از این درمان های خانگی استفاده کنید.

از آلوورای خالص به صورت موضعی استفاده کنید:

قطعا برای گرفتن یک نتیجه خوب به دنبال استفاده از آلوورا هستید. ما می دانیم که آلوورا یک ضد التهاب، آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان می باشد. قرن هاست که از آلوورا برای درمان زخم ها استفاده می کنند. عده ی اندکی به آن آلرژی دارند و استفاده از آن تا زمانی که حساسیت نداشته باشید خطری ایجاد نخواهد کرد.

با خارج کردن ژل درون برگ آلوورا و قرار دادن آن بر روی پوست صورت به جای شوینده، می توانید گردش خون در صورت را افزایش دهید و باکتری های مضر را از بین ببرید. می توانید در طول شب بر روی جوش ها آلوورا بگذارید و فردا صبح آن را بشویید تا قرمزی پوست را از بین ببرد.

ماسک صورت آلورا، عسل و دارچین

آلوورا خاصیت ضد باکتریایی دارد که می تواند به کنترل وکاهش باکتری ها کمک کند. دو ماده دیگر که همین خصوصیات را در خود دارند دارچین و عسل می باشند. با ترکیب این سه ماده، تهیه ماسک و گذاشتن بر روی پوست می توانید جوش ها را از بین ببرید.

چگونه؟

دو قاشق عسل را با یک قاشق ژل آلوورا مخلوط کنید. این مخلوط روان است اما نه زیاد. آن را با یک چهارم قاشق دارچین مخلوط کنید و آن را بر روی پوست بمالید. سپس برای مدت 5 تا 10 دقیقه به آن فرصت دهید و بعد آن را بشویید.

آلوورا و آب لیمو به عنوان ماسک صورت

ماسک صورت آلوورا و آب لیمو باعث شادابی و درخشندگی پوست خواهد شد. همچنین روزنه ها را تمیز می کنند و باکتری های ایجاد کننده جوش را از بین می برند. برخی از کیلینیک ها از میوه های اسیدی مثل آب لیمو برای موثر تر بودن شوینده ها و درمان جوش استفاده می کنند.

چگونه؟

در این ماسک صورت پایه آلوورا می باشد، یک چهارم قاشق آب لیمو را به دو قاشق آلوورا اضافه کنید. اگر نیاز به ماده بیشتری دارید می توانید از مواد بیشتری استفاده کنید اما مطمئن باشید که نسبت آلوورا به آب لیمو 8 به یک باشد تا از تحریک پوست توسط اسید جلوگیری شود. این مخلوط را 5 تا 10 دقیقه روی پوست خود نگه دارید و در انتها بشویید.

اسپری آنتی باکتریال آلوورا:

از آنجا که آلوورا می تواند به رشد سلول های پوست کمک کند پس می تواند در اسپری های تمیز کننده پوست مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده از این اسپری ها می توانند پوست را هیدراته نگه دارند و براق بودن ناشی از چربی پوست را با مسدود کردن روزنه ها از بین ببرند.

چگونه؟

یک بطری اسپری مانند را انتخاب کنید در آن مقداری آب، آلوورا و چند قطره روغن مورد علاقه خود را بریزید. هنگام اسپری کردن آن بر روی پوست مراقب چشم ها باشید و قبل از استفاده حتما آن را به خوبی تکان دهید.

لایه بردار آلوورا، شکر و روغن نارگیل

آیا علاقه مند به درمان جوش ها به روش های خانگی هستید می توانید آلوورا را با شکر و روغن نارگیل مخلوط کنید. این کار باعث می شود که سلول های مرده پوست که روزنه ها را مسدود کرده اند از بین بروند. دانه های شکر می توانند سلول های مرده پوست را از بین ببرند و پوست را تمیز کنند و موجب رشد سلول های جدید پوست شوند. روغن نارگیل خاصیت آنتی باکتریالی دارد. اسیدی که در روغن نارگیل وجود دارد می تواند به درمان آکنه کمک کند. ترکیب این سه ماده احساس نرمی و شادابی به پوست می دهد.

چگونه؟

از روغن نارگیل به عنوان پایه استفاده کنید، نصف لیوان روغن نارگیل، نصف لیوان شکر خالص سفید را به خوبی با هم مخلوط کنید سپس یک چهارم لیوان به آن آلوورا اضافه کنید. ماسک آماده شده را بر روی صورت خود بمالید و مراقب چشم ها باشید. در آخر با آب صورت خورد را بشویید.

منبع الو دکتر  

رفع چین و چروک صورت با آلوورا و سیب زمینی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ