پوستی جوان با فلفل دلمه ای

toranj
برای داشتن پوستی درخشان باید تغذیه مناسب داشته باشید. علاوه بر آشنایی شما با مواد مناسب برای درخشان شدن پوست به شما خواهیم گفت که فلفل دلمه ای چه تاثیری روی پوست شما دارد و باید از آن استفاده کنید.

به گزارش الودکتر: این روزها در وبسایت های زیادی راجع به زیبایی پوستتان می خوانید که باید فلان میوه یا فلان ماده را به پوست بزنید تا زیباتر یا درخشان تر شود. اما ما به شما می گوییم که باید بعضی مواد را بخورید تا پوستتان درخشان شود. در این مقاله بیشتر با اینگونه مواد آشنا می شوید.

دانه های آفتابگردان

به طور کلی، آجیل و دانه ها منبع خوبی از مواد مغذی تقویت کننده برای پوست هستند.

دانه های آفتابگردان یک نمونه عالی هستند.

یک اونس (28 گرم) دانه های آفتابگردان 37 درصد  ویتامین E 32 درصد  سلنیوم، 10 درصد روی و 5/4 گرم پروتئین دارد.

سیب زمینی شیرین

بتا کاروتن مواد مغذی موجود در گیاهان است که برای پوست عالی است.

آن به عنوان پروتیامین A عمل می کند، بدین معنا که می تواند به ویتامین A در بدن شما تبدیل شود.

بتا کاروتن در پرتقال و سبزیجاتی مانند هویج، اسفناج و سیب زمینی شیرین یافت می شود .

سیب زمینی شیرین یک منبع عالی است: 1/2 فنجان خوری (100 گرم) سیب زمینی شیرین پخته حاوی بتا کاروتن  برای دریافت ویتامین A کافی است.

کاروتنوئیدها مانند بتا کاروتن پوست شما را سالم نگه می دارند و به عنوان یک کرم ضد آفتاب طبیعی عمل می کنند.

هنگامی که مصرف می شود، این آنتی اکسیدان به پوست شما متصل می شود و سلول های پوست شما را از تماس با نور محافظت می کند. این ویتامین ممکن است به جلوگیری از آفتاب سوختگی، مرگ سلولی و خشکی و چین و چروک پوست کمک کند.

جالب توجه است که مقادیر بالایی از بتا کاروتن نیز ممکن است یک رنگ گرم و نارنجی به پوست شما ببخشد که باعث ایجاد یک ظاهر سالمتر می شود.

فلفل دلمه قرمز یا زرد

فلفل دلمه ای مانند سیب زمینی شیرین منبع خوبی برای بتا کاروتن است که بدن شما آن را به ویتامین A تبدیل می کند. یک فنجان (149 گرم) فلفل قرمز خرد شده حاوی معادل 92٪  ویتامین A  است.

آنها همچنین یکی از بهترین منابع ویتامین C هستند که برای ایجاد کلاژن پروتئینی ضروری است که پوست را قوی ومحکم نگه می دارد.  یک فنجان (149 گرم) فلفل زرد حاوی 317 درصد از  ویتامین C است.

مطالعات گسترده ای در مورد زنان در رابطه با خوردن مقدار زیادی از ویتامین C که به کاهش خطر ابتلا بهچروک و خشکی پوست با بالا رفتن سن انجام شده است و به این نتیجه رسیدن که این ویتامین باید بیشتر استفاده شود تا پوستی درخشان تر و سالم تر در دوران پیری داشته باشند.

بروکلی

کلم بروکلی پر از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مهم برای سلامت پوست است، از جمله روی، ویتامین A و ویتامین C .

همچنین حاوی لوتئین، یک کاروتنوئید است که مانند بتا کاروتن کار می کند. لوتئین پوست شما را از آسیب های اکسیداتی محافظت می کند که می تواند پوست شما را خشک و چروکیده کند.

اما گل کلم بروکلی نیز ترکیبی ویژه ای به نام سولفورفان دارد که دارای مزایای بالقوه قابل ملاحظه ای است. این ممکن است حتی اثرات ضد سرطان، از جمله  انواع سرطان پوست را نیز کاهش دهد.

سولفورفان همچنین یک عامل محافظ قدرتمند در برابر آسیب های خورشید است. این کار به دو صورت انجام می شود: با خنثی سازی رادیکال های مضر آزاد و تعویض سایر سیستم های محافظتی بدن.

در آزمایشات آزمایشگاهی، سولفورفان تعداد سلول های پوستی که توسط نور UV به میزان 29 درصد کاهش یافته است را با طول عمر تا 48 ساعت کاهش می دهد. شواهد نشان می دهد که سولفورفان همچنین ممکن است سطح کلاژن را در پوست شما حفظ کند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی منبع خوبی از ویتامین C است و حاوی تمام کاروتنوئید های اصلی، از جمله لیکوپن است.

نشان داده شده است که بتاکاروتن، لوتئین و لیکوپن برای محافظت از پوست شما در برابر خسارت ناشی از خورشید عالی است. آنها همچنین ممکن است به جلوگیری از چروک شدن پوستتان نیزکمک کنند.

از آنجایی که گوجه فرنگی حاوی تمام کاروتنوئیدهای اصلی است، غذای عالی برای حفظ پوست سالم است. خوردن غذاهای غنی از کاروتنوئید مانند گوجه فرنگی را با منبع چربی مانند پنیر یا روغن زیتون همراه سازید چرا که چربی باعث افزایش جذب کاروتنوئید می شود.

سویا

سویا حاوی ایزوفلاون ها، دسته ای از ترکیبات گیاهی است که می تواند به شما در افزایش مقدار استروژن کمک کند.

ایسفلاون ها ممکن است به چند بخش بدن شما، از جمله پوست شما نفوذ کنند. یک مطالعه کوچک در زنان میانسال نشان داد که خوردن ایزوفلاونهای سویا به مدت 8 تا 12 هفته سبب از بین رفتن چروکها و بهبود الاستیک پوست می شود . در زنان یائسه، سویا همچنین ممکن است خشکی پوست را بهبود بخشد و کلاژن را افزایش دهد، که کمک می کند تا پوست شما را صاف و قوی نگه دارد .

این ایزوفلاون ها نه تنها از سلول ها در داخل بدن شما محافظت می کند، بلکه پوست شما را از اشعه ماوراء بنفش – که می تواند باعث برخی از سرطان پوست ها شود محافظت کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ