درمان گلودرد با آب آناناس

mahdie.mohtashami
آیا می دانستید با خوردن آب آناناس می توانید گلودرد خود را درمان کنید؟ در این مقاله چگونگی کمک آب آناناس به گلو درد را توضیح می دهیم.

درمان گلو درد با آب آناناس

آیا آب آناناس به سرفه شما کمک می کند؟

 

مواد مغذی موجود در آب آناناس به علائم سرفه یا سرماخوردگی کمک کنند. یک مطالعه در سال 2010 نشان داد که آب آناناس بخشی از یک درمان موثر برای بیماری سل است، به علت توانایی آب آناناس برای تسکین گلو و کاهش مواد مخاطی بسیار مفید می‌باشد.

با توجه به این مطالعه، مخلوطی از آب آناناس، عسل، نمک و فلفل باعث کاهش علائم سرفه تا پنج برابر سریعتر از شربت سرفه می‌شود.

مزایای آب آناناس

آب آناناس مخلوطی از آنزیم‌هایی به نام بروملین می‌باشد و خواص قوی ضد التهابی دارد. تصور می شود که بروملین می تواند مشکلات تنفسی را که با آلرژی و آسم مرتبط است را درمان کند. همچنین آب آناناس می‌تواند. در حالی که آب آناناس می تواند به عنوان یک درمان سرفه موثر باشد، سایر داروها و درمان های سنتی برای درمان علت سرفه مناسب هستند. به عنوان مثال اگر شما آسم دارید، آب آناناس می تواند به عنوان یک درمان تکمیلی مورد استفاده قرار بگیرد اما نباید باعث شود که داروی اصلی خود را کنار بگذارید. اگر سرفه شما بیش از یک هفته طول کشید و خواب شما را مختل کرد، با پزشک خود مشورت کنید و مطمئن شوید چه درمانی برای گلوهای شما مناسب می‌باشد. افرادی که به آناناس آلرژی دارند یا به هر میوه استوایی دیگر آلرژی دارند نباید این نوشیدنی را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

درمان سرفه با آب آناناس در خانه

آب آناناس، عسل، زنجبیل، فلفل قرمز و نمک

یک روش سنتی برای درمان سرفه این است که آب آناناس را با عسل، زنجبیل، نمک و کمی فلفل ترکیب کنید. فلفل کمک می‌کند که غشاهای خلطی را دفع کنید در حالی که عسل و زنجبیل گلو را تسکین می‌دهند و خواص ضد التهابی دارند.

برای این درمان موارد زیر را با هم مخلوط کنید:

1 فنجان آب آناناس

1 قاشق چایخوری زنجبیل

1 قاشق غذاخوری عسل

4/1 قاشق چایخوری فلفل

4/1 قاشق چایخوری نمک

نوشیدن 4/1 فنجان تا سه بار در روز

توجه داشته باشید که استفاده از عسل برای کودکان زیر یک سال ممنوع می‌باشد.

آب آناناس، عسل، نمک، فلفل

یکی دیگر از داروهای ضد اسپاسم آب آناناس نیز از عسل استفاده می کند اما فلفل زنجبیل را از بین می برد.

برای این دستور مواد زیر را مخلوط کنید:

1 فنجان آب آناناس

کمی نمک

مقدار بسیار کمی فلفل

2/1 1 قاشق غذاخوری عسل

نوشیدن 4/1 فنجان تا سه بار در روز

دیگر داروهای سرفه

در حالی که آب آناناس به عنوان یک درمان سرفه سودمند است، دیگر مواد غذایی و نوشیدنی وجود دارد که می تواند علائم را تسکین دهد و روند بهبودی را سریعتر کند.  برخی از بهترین غذاها که میتواند برای درمان سرفه بخورید عبارتند از:

غذاهای تند حاوی یک ماده شیمیایی به نام کپسایسین است که می تواند به مخاط بینی نازک کمک کند و باعث ایجاد سرفه شدیدتر در شما شود. همچنین ممکن است باعث رفلاکس سرفه شود و شما را به راحتی به سرفه بیندازد. غذاهای غنی از ویتامین C می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. این غذاها شامل کیوی، فلفل دلمه ای و بروکلی است. همچنین سوپ گرم می‌تواند گلو را تسکین دهد. علاوه بر آن یک اثر ضدالتهابی دارد که می‌تواند بهبودی شما را تسریع کند. چای زنجبیل گرم می تواند گلو را تسکین دهد و خواص ضد التهابی داشته باشد.

غذاهایی که باید از خوردن آن‌ها هنگام سرفه داشتن جلوگیری کنید

غذاهای خاصی وجود دارد که هنگام سرفه باید پیشگیری کنید. این غذاها عبارتند از:

لبنیات به ویژه شیر میتواند باعث زیاد شدن خلط در شما شوند. کافئین، یک دیورتیک طبیعی است میتواند آب موجود در بدن شما را کاهش دهد و سرفه را در بدن شما تشدید کند. غذاهای فرآوری شده، این مواد ارزش غذایی پایینی دارند و معمولا مملو از نمک هستند. غذاهای سرخ شده می‌تواند باعث تشدید سرفه در شما شود زیرا فرایند سرخ کردن باعث آزاد شدن مواد تحریک کننده در هوا می‌شوند و باعث ایجاد سرفه یا سرگیجه می‌شوند.

علاوه بر کمک به درمان سرفه شما، آب آناناس دارای بسیاری از مزایای بهداشتی دیگر است. خواص ضد التهابی آن حاوی می تواند به درمان درد و تورم در استئوآرتریت و آسیب های ورزشی کمک کند. بروملین موجود در آناناس به عنوان یک ضد سرطان بسیار قوی عمل میکند. ویتامین سی موجود در آناناس می تواند باعث پیشگیری از بیماری آب مروارید و بیماری‌های قلبی شود.

پس همین الان به خرید آناناس بروید!

شما می‌توانید از ترکیب آناناس با دیگر میوه‌ها ترکیبی جذاب برای خود آماده کنید. مانند ترکیب سیب، هویج، آناناس و آب گوجه فرنگی همچنین آب انبه و آناناس

معجون آب آناناس برای سرفه

7 فایده آب آناناس برای بدن

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ