مزایای نوشیدن آب گرم برای بدن

mahdie.mohtashami
نوشیدن آب به تنهایی برای بدن بسیار ضروری و مهم است. اما نوشیدن آب گرم مزایای بیشمار دیگری دارد که در این مقاله تعدادی از مزایای آن را با شما در میان گذاشته ایم. در این مقاله همراه تیم ترجمه الودکتر باشید.

مزایای نوشیدن آب گرم

آب گرم می‌تواند نیاز بدن شما را برای داشتن مایعات کافی پر می‌کند. آب گرم می‌تواند روند هضم غذا را بهبود بخشد، همچنین آب گرم می‌تواند باعث آرامش شما شود. کسانی که آب گرم را در رژیم غذایی خود قرار می‌دهند معمولا بلافاصله بعد از بیدار شدن، آب گرم می‌نوشند. آب گرم باید بین دمای 50 تا 60 درجه باشد تا بیشتر فایده برای بدن را داشته باشد. آب گرمی که مینوشید نباید زیاد از حد گرم باشد. دمای آب 70 درجه باعث سوختن زبان شما می‌شود. شما می‌توانید برای مزه دار کردن آب خود و بالا بردن مزیت آبی که می‌نوشید چند قطره لیمو به آن اضافه کنید تا مقدار ویتامین سی موجود در آن افزایش یابد و شما را در راه درستی برای رسیدن به سلامتی بیشتر قرار دهد. در این مقاله به شما 10 مزایا از نوشیدن آب گرم را به شما می‌گوییم.

آب گرم مختاط را از بین می‌برد

گرما از آب گرم باعث ایجاد بخار می‌شود. شما می‌توانید از بخار آب استفاده کنید و سردرد سینوسی‌های خود را از بین ببرید. از آنجایی که غشاهای مخاطی در گردن با نوشیدن آب گرم نرم می‌شود و سرفه‌های شما را بهبود میبخشد.

بهبود هضم غذا

آب گرم هم برای آرامش بدن و هم فعال کردن دستگاه گوارش مناسب می‌باشد. آب انواع روانکاری ها را برای هضم غذای شما انجام می‌دهد. به اینگونه که آب از معده و روده شما حرکت می‌کندو باعث می‌شود اندام‌های گوارشی شما بهتر کند و قادر به دفع مواد زاید از بدن شما شود. آب گرم همچنین هضم مواد غذایی دیر هضم را برای شما آسان می‌کند.

آرام بخش سیستم عصبی

آب گرم می‌تواند سیستم مرکز عصبی شما را آرام کند و خون بدن شما را رقیق و روان کند. زمانی که سیستم عصبی شما خود را برای واکنش‌های سالم و کنترل شده آماده کرد متوجه می‌شوید که به وسیله آب گرم احساس درد کمتری در خود احساس میکنید و در طول روز کمتر احساس بی قراری می‌کنید. کسانی که مبتلا به بیماری آرتریت هستند زمانی که از آب گرم به عنوان دارو استفاده میکنند بیشتر متوجه میشوند که آب گرم چگونه سیستم عصبی آن ها را بهبد بخشیده است.

آب گرم گردش خون را بهبود می‌بخشد

گرفتن دوش آب گرم می‌تواند به گردش خون در ارگان‌های بدن شما کمک کند، شریان‌ها و رگ‌های شما برای گسترش و انتقال خون به سراسر بدن به طور موثرتری با آب گرم به وظیفه خود عمل می‌کنند. گردش خون سالم در بدن بروی فشارخون و تمام بیماری‌های قلبی و عروقی تاثیر می‌گذارد. لازم به ذکر است که نوشیدن آب گرم در شب یا گرفتن دوش آب گرم می‌تواند به آماده شدن شما برای خواب و استراحتی مناسب کمک کند.

سطح استرس بدن را کاهش می‌دهد

از آنجا که نوشیدن آب گرم به بهبود عملکرد سیستم عصبی مرکزی کمک می کند، زمانی که آب گرم می‌نوشید احساس استرس کمتری در خود احساس می‌کنید. حتی زمانی که یک لیوان شیر گرم می‌نوشید احساس آرامش بیشتری نسبت به نوشیدن یک لیوان آب گرم در خود احساس می‌کنید.

به کاهش سموم بدن کمک می‌کند

آب گرم به طور موقت دمای داخلی بدن شما را افزایش می‌دهد. زمانی که آب گرم می‌نوشید یا زمانی که حمام آب گرم می‌گیرید غدد ریز بدن شما فعال می‌شود و شما شروع بع عرق ریختن می‌کنید. شاید عرق ریختن احساس خوبی نباشد و مقداری برای شما ناخوشایند باشد اما باید بدانید که با عرق کردن سموم بدن شما دفع می‌شود و برای بدن شما بسیار مفید است.

به کاهش وزن شما کمک می‌کند

نوشیدن آب گرم به کنترل سیستم دمایی بدن شما کمک می‌کند. بدن برای آنکه دمای آب گرم خورده شده توسط بدن شما را جبران کند، دمای داخلی بدن شما را کاهش می‌دهد و این اتفاق به شما کمک می‌کند تا متابولیسم بدن خود را افزایش دهید. آب گرم همچنین به روده شما کمک می‌کند تا مواد زائد را از بدن دفع کند.

محدودیت‌ها و خطرات

آب آشامیدنی دارای مزایای بسیاری است، اما یک درمان جادویی نیست.  آب بسیار گرم می‌تواند به مری شما آسیب وارد کند؛ زبان شما را بسوزاند و باعث ورم کردن زبان شما شود. زمانی که می‌خواهید آب گرم بنوشید بسیار مراقب درجه حرارت باشید. اگر در یک شرایط آب و هوایی گرم ورزش یا تمرین می‌کنید، نباید آب گرم بخورید. تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن آب گرم در این مناطق باعث تشنگی شما میشود. اما اگر در موقعیتی هستید که بدن شما ممکن است در معرض دی هیدراته شدن قرار گیرد بهتر است همان آب گرم را بنوشید. 

فواید نوشیدن آب گرم در افطار از زبان امام صادق

فواید نوشیدن آب گرم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ