کنترل خشم احساس آرامش بیشتر

mahdie.mohtashami
شما می توانید با کنترل خشم خود احساس آرامش بیشتری را تجربه کنید. زمانی که خشم خود را کنترل کنید آرامش به سراغ شما می آید. در این مقاله تکنیک هایی ساده برای کنترل خشم به شما پیشنهاد می دهیم.

تمرین برای کنترل خشم به شما کمک می‌کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید

چرا تمرین برای کنترل خشم جواب می‌دهد؟

همه ما ممکن احساس خشم را داشته باشیم. در حالی که احساس خشم خوب نیست میتواند به ما کمک کند که انگیزه‌ای برای تغییر چیزهای که برای ما مفید نمی‌باشد را در ما ایجاد کند، مانند ایجاد انگیزه در رابطه با مسائل مربوط به رابطه یا شرایط کاری ناراحت کننده باشد. اما خشم احساس بسیار قوی می‌باشد. اگر در ذهن باقی بماند میتواند منجر به ناراحتی یا وضعیت سلامت روانی نا به هنجار شود. همچنین می‌تواند شما را فردی بی منطق و پرخاشگر تبدیل کند که این مسئله می‌تواند شما منجر به انزوای اجتماعی و مشکلات بهداشت روان شود. بعضی از افراد بیشتر از دیگران احساس خشم می کنند. افرادی که تحت استرس شدید هستند ممکن است کمتر از دیگران کنترل خشم خود را داشته باشند. محققان دریافته اند که کودکان مبتلا به بیماری های روانی و بزرگسالان با آسیب های مغزی آسیب پذیر نیز بیشترین احتمال خشم را دارند.

تحقیقات نشان داده است که مدیریت خشم، بهبود سلامت را بهبود می بخشد و تعدادی از وقایع خشمگین را در هر یک از این گروه های در معرض خطر کاهش می دهد و اگر شما در تلاش برای آرام کردن خشم خود باشید، این تمرین ها نیز ممکن است به شما کمک کنند.

تمرین کنترل خشم کمک می‌کند…

خشم می‌تواند به شما و اطرافیان شما آسیب وارد کند. یک راه بسیار عالی برای کنترل خشم و جلوگیری از هرگونه آسیب، استفاده از تمرینات مدیریت خشم می‌باشد. این تکنیک‌ها در اول به شما کمک می‌کند که آرامش خود را بدست آورید و روبه جلو در مسیر درست و مثبت حرکت کنید.  هر زمانی که در خود احساس خشم کردید از تمرینات مدیریت خشم استفاده کنید تا زمانی که احساس آرامش کنید:

یاد بگیرید که نفس بکشید

وقتی عصبانی هستید، ممکن است متوجه شوید که تنفس شما سریعتر و کمتر می شود. یک راه آسان برای آرامش بدن و کاهش خشم شما این است که تنفس خود را آهسته و عمیق تر کنید. سعی کنید به آرامی نفس بکشید با دماغ نفس بگیرید و با دهان آن را عمیقا بیرون دهید. تنفس را یک حرکت اضطراری بدانید.

آرامش عضلانی پیشرفته

تنش عضلانی یکی دیگر از علائم استرس در بدن است که زمانی که احساس عصبانیت دارید در خود می‌بینید. برای کمک به آرامش، ممکن است بخواهید یک روش آرام سازی پیشرفته عضلانی را امتحان کنید.  این حرکت شامل آهسته کشیدن و سپس آرامش هر قسمت از اعضای بدن در یک زمان می‌باشد. ریلکس کردن بدن خود را با سر خود شروع کنید و به انگشتان پای خود برسید و سپس برعکس عمل کنید.

خود را آرام تصور کنید

یک مکان آرام برای خود تصور کنید. این تصویر سازی به کاهش خشم شما کمک می‌کند. در فضایی آرام بنشینید و چشمان خود را ببندید و اجازه دهید تخیل شما شروع به حرکت کند. همزمان به فکر کردن به یک محیط آرام بخش به جزئیات کوچک آن محیط نیز فکر کنید. بو و صدا در آن محیط چگونه است؟ در مورد اینکه چگونه آرام و عالی در آن محیط قرار گرفته‌اید احساس کنید و فکر کنید.

حرکت کنید

علاوه بر داشتن سلامتی برای عملکرد های بدن، ورزش منظم در کاهش استرس در بدن و ذهن بسیار موثر است. سعی کنید هر روز ورزش کنید تا تنش  خشم را در همان لحظه اول خفه کنید. یکی از راه‌های سریع برای کنترل خشم می‌تواند پیاده روی سریع، دوچرخه سواری و راه رفتن باشد یا به عبارتی زمانی که احساس خشم می‌کنید، فعالیت‌های جسمی دیگری را انجام دهید.

صبر کنید و گوش کنید

هنگامی که شما در مشاجره عصبانی هستید، سریعا نتیجه گیری می‌کنید و چیزهایی که نادرست را بیان می‌کنید. تلاش کنید که خود را متوقف کنید و صبر کنید و به صحبت‌های طرف مقابلتون گوش دهید این کار باعث می‌شود شما خشم خود را کنترل کنید و به شما اجازه می‌دهد که جوابی بهتر بدهید و کنترل اوضاع را در دست بگیرید. قبل از پاسخ دادن به خوبی فکر کنید به طرف مقابل خود بگویید احتیاج به زمان دارید تا بتوانید بحث را ادامه دهید.

تفکر خود را تغییر دهید

خشم میتواند به شما این احساس را بدهد که همه چیز بدتر از واقعیت احساس شود. با جایگزین کردن افکار منفی با افکار منطقی و واقع گرایانه خشم خود را کنترل کنید و کاهش دهید. شما می‌توانید خشم خود را کنترل کنید با دوری از کلمات افراطی مانند «هرگز» یا « همیشه» آن را مهار کنید. یکی دیگر از استراتژی خوب برای کنترل خشم نگه داشتن دیدی متعادل از جهان و تبدیل درخواست‌های خشمگینانه به درخواست‌هایی متعادل می‌باشد.

بهترین راه های کنترل خشم

چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ