موهایی ضخیم تر و بلندتر با این خوراکی

toranj
سیر از جمله خوراکی های مفیدی است که از دیرباز استفاده می شده و مخصوصا برای پوست و مو تاثیرات فوق العاده ای دارد. در این مقاله به بررسی تاثیر سیر به روی مو می پردازیم تا از آن بهترین ماسک مو را بسازید.

به گزارش الودکتر: سیر، گیاهی است که از دیر باز تا به الان پر از فایده بوده است. خوردن سیر می تواند به مبارزه با سرماخوردگی، کاهش فشار خون و کلسترول کمک کند و حتی خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد. سیر حاوی ترکیبات گوگردی است که در برخی از مطالعات نشان شده است که منبع معتبیر برای کاهش یا توقف رشد برخی سلولهای سرطانی است. سیر دارای آنتی اکسیدان هایی است که می توانند پوست ما را از اثرات پیری رادیکال های آزاد محافظت کنند. سیر همچنین به عنوان یک درمان احتمالی برای داشتن موهای ضخیم تر و بلند تر مورد توجه قرار گرفته است. اما آیا واقعا صحت دارد؟ در ادامه به آن می پردازیم.

آیا سیر برای مو خوب است؟

پاسخ کوتاه این است که، بله سیر به صورت موضعی یا به عنوان بخشی از رژیم غذایی شما دارای خواصی است که ممکن است به رشد مو کمک کند، اما تحقیقات بیشتری لازم دارد. در اینجا مزایایی سیر که به رشد مو می تواند کمک کند آورده شده است:  برخی از مزایای تغذیه سیر می تواند به موهای شما افزوده شود. سیر خام در ویتامین ها و مواد معدنی زیاد است، مانند ویتامین های B-6 و C، منگنز و سلنیوم – که همه آنها باعث رشد موهای سالم می شوند.

    خواص ضد میکروبی و ضد قارچی موجود در سیر همچنین ممکن است به سلامتی مو کمک کند، زیرا این خواص می تواند به کشتن باکتری ها کمک کند و با میکروب ها مبارزه کند و بدن شما و پوست شما را سالم نگه دارد.

    یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که سیر کراتینوسیت ها را از آسیب های UV محافظت می کند و به عنوان ماده ضد پیری شناخته شده است. کراتینوسیت ها سلول های پوستی هستند که کراتین را تولید می کنند. این سلول ها در لایه بیرونی پوست شما، از جمله  روی پوست و فولیکول های موی شما هستند.  در مطالعاتی که در سال 2007 منتشر شد، شواهد حاکی از آن است که شرکت کنندگان مبتلا به آلوپسی آرئاتا که ژل سیر را به مقدارهای کوچک بر روی پوست سر اعمال کردند، شاهد رشد بیشتر موی خود بوده اند. گرچه این تحقیقات امیدوار کننده است، اما باز هم برای تأیید مزایای سیر برای مو، مدارک علمی بیشتری لازم است.

سوزش حاصل از سیر

همانند سایر داروهای طبیعی، هنگام استفاده از سیر روی موهای شما یا هر قسمت دیگر بدن شما، خطراتی وجود دارد.  مخصوصا برای افرادی که دارای پوست حساس هستند. سیر می تواند باعث سوزش در هنگام استفاده از پوست شود و مواردی از سوختگی های شیمیایی سیر  به عنوان داروهای خانگی به خوبی تایید شده و منبع قابل اعتمادی است. اما این سوزش و این خطر به سیر خام محدود نمی شود. محصولات حاوی سیر مانند روغن های ضروری می توانند پوست و چشم ها را نیز تحریک کنند. بنابراین مهم است قبل از شروع هرگونه درمان که شامل سیر می باشد، با پزشک خود صحبت کنید.

ماسک موی سیر

ماسک های مختلف سیر و درمان مو و روغن سیر در بازار وجود دارد. مهم است که توجه داشته باشیم که روغن پخت و پز سیر و اسانس سیر یکسان نیستند. اسانس سیر بسیار متمرکز است و اغلب حاوی الکل به عنوان بخشی از ذخیره سازی روغن سورگوم استخراج شده است. به یاد داشته باشید که ترکیبات گوگرد موجود در سیر حتی در روغن سیر  به طور بالقوه اگر به پوست و چشم شما نزدیک شود می تواند آنها را تحریک می کند. برای محدود کردن خطر سوزش پوست، مهم است که سیر را با یک روغن مثل روغن نارگیل یا روغن زیتون رقیق کنید که هر دو برای موهای شما مناسب است.

برای ساخت ماسک موی سیر:

    8 حبه از سیر تازه

    2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا زیتون

    چنگال برای فشار سیر یا مخلوط کن

    پانک کوچک

    سینر

طرز تهیه:

    سیر را با استفاده از یک چنگال و یا مخلوط کن له کنید.

    روغن را در یک گرمای مناسب حرارت دهید و وقتی که روغن گرم است، سیر را اضافه کنید دقت کنید که روغن داغ نباشد.

    سیر را در  تابه بچرخانید تا زمانی که معطر شود – حواستان باشد که شما نمی خواهید سیر را بخورید.

    ظرف را ازروی شعلع بردارید و خنک کنید.

    مخلوط را صاف کنید و پالپ را دور بریزید.

    روغن را در یک شیشه یا بطری ذخیره کنید.بهتر است شیشه تیره باشد.

نحوه استفاده از این ماسک:

    2 قاشق غذاخوری از ماسک را روی سر خود بریزید و سرتان را ماساژ دهید.

    ماساژ پوست سر خود را ادامه دهید یا موهای خود را در یک حوله قرار دهید و بین 10 تا 15 دقیقه منتظر باشید.

   در آخر موهای خود را با شامپو ملایم شستشو دهید.

برای به دست آوردن بهترین نتایج، این کار را دو بار در هفته تکرار کنید. به یاد داشته باشید قبل از انجام درمان در خانه، با پزشک خود صحبت کنید.

منبع: الودکتر

 

ارزانترین راه درمان ریزش مو با سیر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ