مواد غذایی مناسب برای داشتن موهایی سالم و زیبا

mahdie.mohtashami
همه نسان‌ها به طور ذاتی خواهان موهایی سالم و زیبا هستند. در این مقاله مواد مغذی که به شما کمک می‌کند تا موهایی سالم داشته باشید را معرفی می‌کنیم. در این مقاله همراه ما باشید.

همه انسان‌ها خواهان موهایی زیبا و سالم هستند این تمای در انسان‌ها با بالارفتن سن در افراد بیشتر و بیشتر می‌شود. جالب است بدانید که موهای شما ماهانه 25/1 سانتی متر و در 6 ماه 15 سانتی متر رشد می‌کند. سریع رشد کردن موهای شما به عواملی مانند سن، سلامت، ژنتیک و رژیم غذایی بستگی دارد. داشت یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند به رشد موهای شما تاثیر بگذارد.

تخم مرغ

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین و بیوتین هستند که دو ماده مغذی هستند که می توانند رشد مو را افزایش دهند. خوردن پروتئین کافی برای رشد مو مهم است زیرا فولیکول های مو از پروتئین ساخته می شوند.وقت آن رسیده که موهای خود را تغذیه کنید  کمبود پروتئین در رژیم غذایی باعث افزایش ریزش مو شده است .بیوتین برای تولید پروتئین مو به نام کراتین ضروری است، به همین دلیل مکمل های بیوتین اغلب برای رشد مو عرضه می شود. تحقیقات همچنین نشان داده است که مصرف بیشتر بیوتین می تواند به بهبود رشد مو در افراد مبتلا به کمبود بیوتین کمک کند.

 با این حال، احتمال کمبود بیوتین، اگر شما یک رژیم متعادل مصرف کنید، کم است. شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد افراد سالم از مصرف بیوتین بیشتر سود می برند. تخم مرغ همچنین منبع خوبی از روی، سلنیوم و دیگر مواد مغذی موی سالم هستند. این باعث می شود آنها یکی از بهترین غذاها برای سلامتی مو مطلوب باشد .تخم مرغ ها منبع خوبی برای پروتئین و بیوتین هستند که برای سلامتی و رشد موتغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو دارد  بسیار مهم هستند. کمبود هر یک از این مواد مغذی با ریزش مو ارتباط دارد.

توت‌ها

توت ها دارای ترکیبات مفید و ویتامین هایی هستند که می توانند رشد مو را افزایش دهند. این شامل ویتامین C است که خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد.

آنتی اکسیدان ها می توانند به محافظت از فولیکول های مو در برابر آسیب تغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو دارد مولکول های مضر به نام رادیکال های آزاد کمک کنند. این مولکول ها به طور طبیعی در بدن و محیط وجود دارد.

به عنوان مثال، ۱ فنجان (۱۴۴ گرم) توت فرنگی ۱۴۱ درصد از نیازهای روزانه ویتامین C شما را تأمین می کند . همچنین بدن از ویتامین C برای تولید کلاژن استفاده می کند. کلاژن پروتئینی است که به تقویت مو کمک می کند تا از شکننده شدن و شکستن آن جلوگیری شود. علاوه بر این، ویتامین C به بدن کمک می کند که آهن را از رژیم غذایی جذب کند. وقت آن رسیده که موهای خود را تغذیه کنید سطوح پایین آهن ممکن است باعث کم خونی شود که با ریزش مو مرتبط است .

توت ها دارای ترکیباتی مانند آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی هستند که می توانند رشد مو را افزایش دهند. به عنوان مثال، توت فرنگی غنی از ویتامین C است که به تولید کلاژن و جذب آهن کمک می کند که دو عامل می تواند رشد مو را افزایش دهد.

اسفناج

اسفناج گیاه سبز سالمی است که دارای مواد مغذی مفید مانند فولات، آهن و ویتامین A و C است که می تواند رشد مو را افزایش دهد . ویتامین A به غدد پوست در تولید صمغ کمک می کند. این ماده چرب باعث مرطوب شدن پوست تغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو دارد می شود تا موها سالم بمانند. یک فنجان (۳۰ گرم) اسفناج تا ۵۴ درصد از نیازهای روزانه ویتامین A خود را فراهم می کند. اسفناج همچنین یک منبع گیاهی مبتنی بر آهن است که برای رشد مو ضروری است. آهن کمک می کند تا گلبول های قرمز اکسیژن را به سراسر بدن به عنوان متابولیسم سوخت و کمک به رشد و ترمیم منتقل کنند . علاوه بر این، کمبود آهن با ریزش مو مرتبط است .اسفناج دارابفولات، آهن و ویتامین A و C است که می تواند باعث رشد مو شود.تغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو دارد  کمبود این مواد مغذی ممکن است منجر به ریزش مو شود.

چربی ماهی

ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا ، شاه ماهی و ماهی خال مخالی مواد مغذی دارند که ممکن است باعث رشد مو شود. آنها منبع عالی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که با رشد مو ارتباط دارند. مطالعه در ۱۲۰ زن نشان داد که مصرف مکمل حاوی اسید چرب امگا ۳ و امگا ۶ و همچنین آنتی اکسیدان ها باعث کاهش میزان ریزش مو و افزایش تراکم مو می شود. مطالعه دیگری نشان داد که مصرف مکمل روغن ماهی باعث کاهش میزان ریزش مو و افزایش رشد مو در زنان می شود.

با این حال، تنها تعداد انگشت شماری از مطالعات در مورد اسیدهای چرب امگا ۳ و رشد مو وجود دارد. قبل از اینکه کارشناسان بهداشتی بتوانند هر گونه توصیه ای را ارائه دهند، مطالعات بیشتری لازم است. ماهی چربی همچنین یک منبع عالی از پروتئین، سلنیوم، ویتامین D3 و ویتامین B، تغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو دارد مواد مغذی است که ممکن است به ارتقاء موهای قوی و سالم کمک کند .

ماهی های چرب مثل ماهی قزل آلا و شاه ماهی ، منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستندوقت آن رسیده که موهای خود را تغذیه کنید  که با رشد مو و چگالی بهبود یافته است. با این حال، تنها چند مطالعه در این زمینه وجود دارد، بنابراین مطالعه بیشتر مورد نیاز است.

ویتامین‌های مناسب برای رشد مو-قسمت دوم

روغن‌های معجزه‌آسا برای رشد مو-قسمت اول

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ