برای داشتن موهایی سالم خوراکی‌های زیر پیشنهاد می‌شود

mahdie.mohtashami
داشتن موهایی سالم و زیبا آرزو هر شخصی می‌باشد. با داشتن یک رژیم غذایی منلسب می‌توانید سلامت موهای خود را حفظ کنید. در این مقاله تیم ترجمه الو دکتر چند نمونه از خوراکی‌های مفید برای مو را به شما معرفی می‌کند.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین یک منبع عالی بتا کاروتن است. بدن این ترکیب را به ویتامین A تبدیل می کند که با سلامت  مو مرتبط است. یک سیب زمینی شیرین (حدود ۱۱۴ گرم) حاوی بتا کاروتن به اندازه کافی برای تهیه بیش از چهار برابر نیازهای روزانه ویتامین A شما ( ۱۸ سال ) است. سیب زمینی شیرین دارای ویتامین A است که به تولید صمع روی پوست کمک می کند. علاوه بر این، عوامل دیگری نیز دارد که می تواندسرعت رشد مو را افزایش دهد.

آووکادو

آووکادو خوشمزه، مغذی و منبع خوبی از چربی های سالم است. آنها همچنین منبع عالی ویتامین E هستند که ممکن است باعث رشد مو شود.  تغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو دارد حدود ۲۰۰ گرم آووکادرو ۲۱ درصد از نیازهای روزانه ویتامین E شما را تامین می کند. مانند ویتامین C، ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که با نابودی رادیکال های آزاد، به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک می کند. در یک مطالعه، افرادی که دارای ریزش مو بودند، پس از مصرف یک مکمل ویتامین E به مدت هشت ماه، رشد مو ۳۴٫۵ درصد بیشتر بود . علاوه بر این، آوکادو  یک منبع عالی اسید چرب ضروری است. این چربی ها نمی توانند تغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو دارد توسط بدن تولید شوند، بلکه ساختارهای ضروری سلول های شما هستند.وقت آن رسیده که موهای خود را تغذیه کنید  کمبود اسید چرب ضروری با ریزش مو مرتبط است.

آووکادو غنی از ویتامین E، آنتی اکسیدان است که می تواند رشد مو را افزایش دهد. علاوه بر این، آنها یک منبع عالی اسید چرب ضروری هستند که به نظر می رسد برای رشد مو بسیار مهم است.

آجیل

آجیل خوشمزه، مناسب و حاوی انواع مواد مغذی است که می تواند رشد مو را افزایش دهد. به عنوان مثال، یک اونس (۲۸ گرم) از بادام، ۳۷ درصد از نیازهای روزانه ویتامین E خود را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. علاوه بر این، آنها همچنین انواع مختلفی از ویتامین های B، روی و اسید های چرب ضروری را ارائه می دهند. کمبود هر یک از این مواد مغذی با ریزش مو ارتباط دارد. آجیل علاوه بر رشد مو، از جمله کاهش التهاب و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، وقت آن رسیده که موهای خود را تغذیه کنیدمنجر به طیف گسترده ای از مزایای سلامتی دیگر نیز می شود.
آجیل با مواد مغذی مثل ویتامین E، ویتامین های B، روی و اسید های چرب ضروری بسته بندی می شوند که هر کدام می توانند رشد مو را افزایش دهند و با بسیاری از مزایای سلامت دیگر ارتباط برقرار کنند.

دانه ها

دانه ها مقدار زیادی مواد مغذی را با مقدار کمی کالری عرضه می کنند. تغذیه موتاثیر مستقیم بر رشد مو داردر بسیاری از این مواد مغذی نیز ممکن است باعث رشد مو شود. این مواد مغذی شامل ویتامین E، روی و سلنیوم است. یک اونس (۲۸ گرم) از دانه های آفتابگردان تقریبا ۵۰ درصد وقت آن رسیده که موهای خود را تغذیه کنید از نیازهای روزانه ویتامین E خود را با انواع مختلف ویتامین های مورد نیزا موی سالم فراهم می کند. علاوه بر این، دانه های معین مانند دانه های کتان و دانه های چیا نیز اسیدهای چرب امگا ۳ را ارائه می دهند .

۱ اونس (۲۸ گرم) از دانه های روغنی، ۶۳۸۸ میلی گرم اسید چرب امگا ۳ را فراهم می کند. برای به دست آوردن وسیع ترین انواع مواد مغذی، تغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو داردر بهترین راه استفاده از مخلوط دانه ها است.

مانند آجیل، دانه های غنی از ویتامین E و سایر مواد مغذی هستند وقت آن رسیده که موهای خود را تغذیه کنید که ممکن است تغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو دارد باعث رشد مو شوند. برخی از دانه ها همچنین حاوی امگا ۳ هستند که با رشد مو ارتباط دارند.

فلفل شیرین

فلفل شیرین یک منبع عالی از ویتامین C است که ممکن است به رشد مو کمک کند. در واقع، یک فلفل زرد تقریبا ۵/۵ برابر ویتامین C را به عنوان نارنجی فراهم می کند. ویتامین C به تولید کلاژن کمک می کند که می تواند رشته های مو را تقویت کند.تغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو دارد  این آنتی اکسیدان قوی است که می تواند رشته های مو را در برابر استرس اکسیداتی محافظت کند. استرس اکسیداتیو زمانی اتفاق می افتد که رادیکال های آزاد از سیستم دفاع آنتی اکسیدانی بدن جلوگیری می کنند و این با ریزش مو مرتبط است.

علاوه بر این، فلفل شیرین نیز یک منبع عالی از ویتامین A است. این ویتامین می تواند درافزایش رشد مو در هنگام تحریک تولید سبوم کمک کند وقت آن رسیده که موهای خود را تغذیه کنید که باعث حفظ سلامتی مو می شود. فلفل های شیرین یک منبع غنی از ویتامین A و C هستند که دو ماده مغذی هستند تغذیه مو تاثیر مستقیم بر رشد مو دارد که باعث می شود موها سالم بمانند و به رشد مو کمک کنند.

روغن‌های معجزه‌آسا برای رشد مو-قسمت اول

با آلوئه‌ورا در خانه رشد موی‌تان را تقویت کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ