صبحانه پروتئینی یک لاغرکننده بسیار موثر

pegiu
اگر می خواهید لاغر کنید و وزن از دست بدهید در صبحانه خود از پروتئین استفاده نمایید.پروتئین صبحانه می تواند در کاهش وزن به شما کمک کند.

چگونه پروتئین در صبحانه به شما کمک می کند وزن خود را کاهش دهید

پروتئین مواد مغذی کلیدی برای کاهش وزن است.در واقع، اضافه کردن پروتئین بیشتر به رژیم غذایی شما، ساده ترین و موثر ترین راه برای از دست دادن وزن است.مطالعات نشان می دهد که پروتئین می تواند باعث کاهش اشتها و جلوگیری از اضافه وزن شود.

بنابراین، شروع روز خود را با یک صبحانه حاوی پروتئین بالا، ممکن است یک نکته مهم در کاهش وزن باشد

.

آیا باید صبحانه بخورید؟

در گذشته، صرف صبحانه با افزایش وزن همراه بود.

در حال حاضر شواهد خوبی وجود دارد که نشان می دهد توصیه هایی برای خوردن یا صرف صبحانه باعث افزایش وزن یا از دست دادن وزن نمی شود. شما می توانید در مورد این مطلب در این مقاله از الودکتر بخوانید.

با این حال، خوردن صبحانه ممکن است به دلایل دیگری یک ایده خوب باشد. به عنوان مثال، ممکن است عملکرد ذهنی در کودکان مدرسه ای، نوجوانان و گروه های خاص بیمار را بهبود بخشد.

این موضوع ممکن است به کیفیت صبحانه بستگی داشته باشد. حتی اگر صبحانه های استریپتیک (مثل غلات صبحانه با قند بالا) تاثیری بر وزن نداشته باشد، صبحانه هایی که دارای پروتئین دوستانه کم وزن هستند ممکن است اثرات متفاوتی داشته باشد.

پروتئین چگونه باعث کاهش وزن می شود؟

پروتئین مهمترین مواد مغذی برای کاهش وزن است.

این به این دلیل است که بدن برای کالبد پروتئین، در مقایسه با چربی یا کربوهیدرات، از کالری بیشتری استفاده می کند. پروتئین همچنین باعث تقویت بیشتر بدن شما می شود .

یک مطالعه در زنان نشان داد که افزایش مصرف پروتئین از 15 تا 30 درصد کل کالری به آنها کمک می کند 441 کالری کمتری در روز مصرف کنند.

در یک تحقیق دیگر، دو گروه از زنان برای رژیم های غذایی کاهش وزن به مدت 10 هفته قرار گرفتند. گروه ها همان مقدار کالری مصرف کردند، اما با مقادیر مختلف پروتئین. تمام زنان در مطالعه وزن خود را از دست دادند.

پروتئین همچنین ممکن است به کاهش وزن در بلند مدت کمک کند. یک مطالعه نشان داد که افزایش پروتئین از 15 تا 18 درصد از کالری هایی که افراد مبتلا به دیابت به دست می آورند 50 درصد وزن کمتری

بسیاری از مطالعات ،نحوه مصرف پروتئین در صبحانه بر رفتار خوردن غذا را بررسی می کنند.

بعضی از آنها نشان داده اند که غذاهای حاوی پروتئین بالا باعث کاهش گرسنگی و کمک به مصرف 135 کالری کمتر در روز می شوند .

در واقع، اسکن MRI نشان داده است که خوردن یک صبحانه غنی از پروتئین، سیگنالهای مغز را کنترل می کند که انگیزه غذایی و رفتار پاداش را کنترل می کنند .

پروتئین همچنین به شما کمک می کند احساس سلامتی و سرزندگی کنید. این به این دلیل است که سیگنال های بدن را فعال می کند که باعث محدود کردن اشتها و کاهش گرایش و اضافه وزن می شود.

در حال حاضر مطالعات متعددی نشان داده است که خوردن صبحانه حاوی پروتئین این هورمون ها را در طول روز تغییر می دهد.

چگونه پروتئین در صبحانه باعث کاهش وزن و چربی شکم می شود

صبحانه های با پروتئین می تواند اشتها و گرایش ها به خوردن را کاهش دهد. آنها همچنین ممکن است به کاهش چربی شکم نیز کمک کنند.

پروتئین غذایی با چربی شکم رابطه عکس دارد.

یک مطالعه از نوجوانان چاق و چینی نشان داد که جایگزینی صبحانه مبتنی بر دانه با غذای مبتنی بر تخم مرغ باعث کاهش چشمگیری در وزن در بیش از 3 ماه شد.

در یک مطالعه دیگر، افراد مبتلا به برنامه کاهش وزن، یا یک صبحانه تخم مرغ یا یک صبحانه با شیرینی با همان مقدار کالری دریافت کردند.

پس از 8 هفته، کسانی که صبحانه تخم مرغ را خوردند، 61٪ کاهش بیشتر در BMI، 65٪ کاهش وزن و 34٪ کاهش بیشتر در اندازه گیری های کمر داشتند.

پروتئین ممکن است به میزان کمی متابولیسم شما را افزایش دهد

سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن شما می تواند به کاهش وزن کمک کند، زیرا باعث می شود کالری بیشتری بسوزانید.

بدن شما کالری بیشتری برای متابولیسم پروتئین (20-30٪) از کربوهیدرات (5-10٪) یا چربی (0-3٪)  استفاده می کند.

این بدان معنی است که شما با خوردن پروتئین کالری بیشتری نسبت به خوردن کربوهیدرات و یا چربی می خورید. در واقع یک مصرف پروتئین بالا باعث می شود که هر روز 80 تا 100 کالری سوزانده شود .

منبع :الودکتر

بهترین صبحانه برای دیابتی ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ