مواد غذایی بسیار مفید برای سلامتی

mahdie.mohtashami
بر کسی پوشیده نیست که داشتن رژیم غذایی سالم برای سلامتی بسیار ضروری لست. در اینجا مقاله برخی از موادغذایی مفید بای سلامتی برای شما بیان می‌کنیم. همراه با تیم ترجمه الو دکتر باشید.

میوه ها

میوه و انواع توت ها در میان محبوب ترین غذاهای سالم جهانی می باشد. میوه ها طعم باور نکردنی دارند و تهیه آنها بسیار آسان است چرا که آنها نیاز آماده سازی ندارد.

سیب

سیب سرشار از فیبر، ویتامین C و آنتی اکسیدان های متعدد است. سیب بسیار کامل است و به عنوان تنقلات در مواقع گرسنگی در بین وعده های غذایی مناسب می باشد.

آوکادو

آوکادو متفاوت از سایر میوه ها هستند چرا که آنها با چربی های سالم به جای کربوهیدرات همراه می شود. آنها خامه ای، خوشمزه و سرشار از فیبر، پتاسیم و ویتامین C هستند.

 سبزیجات

کالری برای کالری، سبزیجات در میان منابع، از متمرکز ترین مواد مغذی در جهان است. طیف گسترده ای در دسترس وجود دارد و بهتر است انواع مختلفی از سبزیجات در هر روز بخورید.

 مارچوبه

مارچوبه یک سبزی محبوب است. مارچوبه کربوهیدرات و کالری پایین دارد اما با ویتامین K همراه است.

فلفل

فلفل دارای چندین رنگ شامل قرمز، زرد و سبز است. آنها ترد هستند و طعم بسیار شیرین و یک منبع بزرگ از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C می باشند.

 کلم بروکلی

کلم بروکلی کلم سبزی است که هر دو خام و پخته آن طعم بزرگ دارد. این یک منبع بسیار خوبی از فیبر، ویتامین K و ویتامین C است و حاوی مقدار مناسبی از پروتئین در مقایسه با سایر سبزیجات می باشد.

 هویج

هویج یک سبزی با ریشه محبوب است. بسیار خوشمزه، ترد و سرشار از مواد مغذی مانند فیبر و ویتامین K است هویج نیز آنتی اکسیدان کاروتن بسیار بالا دارد که دارای فواید متعدد است.

 موز

موز از بهترین منابع پتاسیم در جهان است. همچنین سرشار از ویتامین B6 و فیبر می باشد موز راحت و قابل حمل است.

 زغال اخته

زغال اخته نه تنها خوشمزه است بلکه در میان منابع از قدرتمند ترین آنتی اکسیدان ها در جهان است.

 پرتقال

پرتقال به خوبی با ویتامین C شناخته شده است. آنها همچنین دارای فیبر بالا، آنتی اکسیدان و طعم باور نکردنی دارد.

 توت فرنگی

توت فرنگی بسیار مغذی و دارای کربوهیدرات و کالری پایین است. توت فرنگی دارای ویتامین C، فیبر و منگنز است و در میان غذاها از خوشمزه ترین است.

سایر میوه سالم

بسیاری از دیگر میوه های سالم و انواع توت ها که در اینجا ذکر نشده اند وجود دارد. برخی از نمونه ها: گیلاس، انگور، گریپ فروت، کیوی، لیمو، انبه، خربزه، زیتون، هلو، گلابی، آناناس، آلو و تمشک می باشد.

تخم مرغ

تخم مرغ در این سیاره از مغذی ترین غذاها است. آنها قبلاً برای کلسترول بالا مناسب نبودند اما مطالعات جدید نشان داده اند که آنها کاملا ایمن و سالم هستند

گوشت

این یک افسانه است که گوشت مضر می باشد. گوشت فرآوری نشده و به آرامی پخته شده یکی ازسالمترین و مغذی ترین غذاها است که شما می توانید بخورید.

 گوشت گاو لاغر

گوشت گاو لاغر از بهترین منابع پروتئین در هستی است و آهن بالایی دارد نوع بدون چربی در یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات مناسب است.

سینه مرغ

سینه مرغ چربی و کالری پایینی دارد اما در پروتئین بسیار بالا است. این یک منبع بزرگ از بسیاری از مواد مغذی است. در صورت تمایل به خوردن، چربی مرغ را جدا نمایید اگر شما در حال غذا خوردن با کربوهیدرات بالا نیستید.

 بره

بره ها معمولاً علف خوار هستند و گوشت آنها اسیدهای چرب امگا 3 بالایی دارد.

آجیل، دانه‌ها و بادام زمینی

با وجود بالا بودن در چربی و کالری، مطالعات نشان می دهد که آجیل و دانه ها می تواند به شما در از دست دادن وزن کمک کند. این غذاها ترد و سرشار از مواد مغذی مهمی از جمله منیزیم و ویتامین E است که به اندازه کافی در دسترس بسیاری از مردم نیست.

 بادام

بادام یک نوع رایج از دانه ها است. که با ویتامین E، آنتی اکسیدان، منیزیم و فیبر همراه می باشد. مطالعات نشان می دهد که بادام می تواند به شما در از دست دادن وزن کمک کند و مزایای قابل توجه برای سلامت متابولیک ارائه می دهد.

دانه چیا

دانه چیا در میان غذاهای متراکم از مغذی ترین مواد در این سیاره است. یک اونس تک (28 گرم) حاوی 11 گرم فیبر و بخش بزرگی از مقدار توصیه شده منیزیم، منگنز، کلسیم و مواد مغذی مختلف دیگر می باشد.

 نارگیل

نارگیل با فیبر و اسیدهای چرب قدرتمند به نام تری گلیسرید با زنجیره متوسط همراه می شود.

 گردو

گردو بسیار مغذی و سرشار از فیبر و انواع ویتامین ها و مواد معدنی است.

 بادام زمینی

بادام زمینی ( از لحاظ فنی حبوبات، آجیل نمی شود ) فوق العاده خوشمزه و در مواد مغذی و آنتی اکسیدان بالا است. مطالعات متعدد نشان می دهد که بادام زمینی می تواند به شما در از دست دادن وزن کمک کند.

با این حال، کره بادام زمینی کالری بسیار بالا دارد و مقادیر بیش از حد آن را آسان می توان خورد.

16 غذای سالم برای بدن که هر روز باید خورده شوند!

روش صحیح آماده سازی و مصرف 9 ماده غذایی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ