سلامتی بیشتر با این مواد غذایی

mahdie.mohtashami
خوردن غذای خوشمزه و سالم برای هیچکس خسته کننده نمی‌باشد. همه افراد جهان از خوردن غذای تازه و خوشمزه لذت می‌برند. مقدار زیادی مواد غذایی وجود دارد که علائه بر سالم بودن بسیار سالم و قوی هستند. در این مقاله برخی از این مواد غذایی را به شما معرفی می‌کنیم.

خوردن غذای خوشمزه و سالم برای هیچکس خسته کننده نمی‌باشد. همه افراد جهان از خوردن غذای تازه و خوشمزه لذت می‌برند. مقدار زیادی مواد غذایی وجود دارد که علائه بر سالم بودن بسیار سالم و قوی هستند. در این مقاله برخی از این مواد غذایی را به شما معرفی می‌کنیم.

سبزیجات

کالری برای کالری، سبزیجات در میان منابع، از متمرکز ترین مواد مغذی در جهان است.

طیف گسترده ای در دسترس وجود دارد و بهتر است انواع مختلفی از سبزیجات در هر روز بخورید.

مارچوبه

مارچوبه یک سبزی محبوب است. مارچوبه کربوهیدرات و کالری پایین دارد اما با ویتامین K همراه است.

فلفل 

فلفل دارای چندین رنگ شامل قرمز، زرد و سبز است. آنها ترد هستند و طعم بسیار شیرین و یک منبع بزرگ از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C می باشند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی کلم سبزی است که هر دو خام و پخته آن طعم بزرگ دارد. این یک منبع بسیار خوبی از فیبر، ویتامین K و ویتامین C است و حاوی مقدار مناسبی از پروتئین در مقایسه با سایر سبزیجات می باشد.

هویج

هویج یک سبزی با ریشه محبوب است. بسیار خوشمزه، ترد و سرشار از مواد مغذی مانند فیبر و ویتامین K است هویج نیز آنتی اکسیدان کاروتن بسیار بالا دارد که دارای فواید متعدد است.

گل کلم

گل کلم یک سبزی بسیار متنوع است. تمام انواع ان می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

خیار

خیار یکی از محبوب ترین سبزیجات در جهان است. این هر دو کربوهیدرات و کالری بسیار پایینی دارد و متشکل از آب است. با این حال، حاوی تعدادی از مواد مغذی در مقادیر کم از جمله ویتامین K می باشد

سیر

سیر فوق العاده سالم است. این شامل آلیسین، یک ترکیب فعال زیستی با اثرات بیولوژیکی قدرتمند، از جمله بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن است

کلم پیچ

کلم پیچ در سال های اخیر بسیار محبوب شده است دلیل خوب بودن آن این است که فوق العاده دارای ویتامین K، ویتامین C، فیبر و تعدادی از دیگر مواد مغذی بالا است.

پیاز

پیاز دارای عطر و طعم بسیار قوی و بسیار محبوب برای استفاده در دستور العمل است. آنها حاوی تعدادی از ترکیبات فعال زیستی می باشد که اعتقاد بر خواص درمانی آن است.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی معمولا به عنوان یک سبزی طبقه بندی می شود اگر چه آنها از لحاظ فنی یک میوه خوشمزه و سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم و ویتامین C هستند.

سبزیجات سالم بیشتر

سبزیجات سالم بیشتری که در این فهرست نیست ولی بسیار سالم هستند مانند: کنگر فرنگی، کلم بروکسل، کلم، کرفس، بادمجان، تره فرنگی، کاهو، قارچ، تربچه، کدو، برگ چغندر سوئیس، شلغم، کدو سبز

ماهی و غذاهای دریایی

ماهی ها و دیگر غذاهای دریایی بسیار سالم و مغذی هستند.

آنها دارای اسیدهای چرب امگا 3 و ید، دو مواد مغذی هستند که اکثر مردم به اندازه کافی نمی توانند بدست آورند.

مطالعات نشان می دهد که افرادی که غذاهای دریا ( به خصوص ماهی ) زیاد می خورند تمایل به زندگی طولانی تر و در معرض خطر پایین تر بسیاری از بیماری ها، از جمله بیماری های قلبی، زوال عقل و افسردگی می باشند.

ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا یک نوع از ماهی های روغنی است که به دلیل طعم و مزه عالی خود فوق العاده محبوب می باشد و مقدار مواد مغذی بالا، از جمله پروتئین و اسیدهای چرب امگا-3 است. این همچنین شامل مقداری از ویتامین D می باشد.

ساردین

ساردین، ماهی های روغنی کوچک است که در میان غذاها از مغذی ترین می باشد. این ماهی حاوی مقادیر سنگین از اکثر مواد مغذی مورد نیاز بدن انسان می باشد.

صدف

اغلب صدف ها خوراکی نیستند ولی تقریباً حاوی مواد مغذی بیشتر از هر مواد غذایی دیگر می باشند. صدف خوراکی رتبه ای مشابه گوشت دارد.

میگو

میگو یک نوع از حیوانات موجود در دریا است. میگو چربی و کالری پایین، ولی پروتئین بالایی دارد. همچنین با مواد مغذی مختلف دیگری از جمله سلنیوم و ویتامین B12 همراه است.

ماهی قزل آلا

نوع دیگری از ماهی های روغنی خوشمزه است شبیه به ماهی قزل آلا است.

ماهی تن

ماهی تن در کشورهای غربی بسیار محبوب است و در چربی و کالری پایین اما پروتئین بالایی دارد.

غلات

انواع مختلف دانه ها وجود دارد و برخی از آنها بسیار سالم هستند. فقط به خاطر داشته باشید که آنها هنوز هم در کربوهیدرات بسیار بالا هستند به طوری که آنها در یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات توصیه نمی شود.

برنج قهوه ای

برنج یکی از قدیمی ترین دانه غلات است و در حال حاضر یک غذای اصلی برای بیش از نیمی از مردم جهان است. برنج قهوه ای ( غلات کامل) نسبتاً مغذی، و دارای مقدار مناسبی از فیبر، ویتامین B1 و منیزیم است.

جو

جو فوق العاده سالم است. آنها با مواد مغذی همراه است و نیز حاوی الیاف قدرتمندی به نام بتا – گلوکان است و نشان داده شده که مزایای متعددی دارد.

کوینولا

کوینولا در سال های اخیر در میان افراد آگاه فوق العاده محبوب و سالم شناخته شده است. این یک دانه خوشمزه است که دارای مواد مغذی مانند فیبر و منیزیم است. و یک منبع خوبی از پروتئین گیاهی است.

این مواد غذایی تمرکز و حافظه شما را تقویت می‌کند

بهترین مواد غذایی برای رسیدن به یک زندگی سالم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ