میوه های هسته دار و خواص بی نظیر آن ها

mahdie.mohtashami
هر میوه ای دارای خواص بیشمار و بی نظیری می باشد. در این مقاله خواص چند میوه هسته دار خوشرنگ و لذیذ را به شما میگوییم. با تیم ترجمه الودکتر همراه باشید.

در این مقاله قصد داریم به شما از خواص بی نظیر یکسری از میوه های هسته دار به شما بگوییم. انواع خواصی این که این میوه ها می تواند برای شما داشته باشد. در این مقاله همراه با تیم ارجمه الودکتر باشید!

آلو

آلو یک میوه آبدار بسیار خوشمزه و مغذی می باشد این میوه دارای هسته ای سنگین می باشد با این حال که دارای سایزی کوچک می باشد اما دارای مواد مغذی بیشماری می باشد.

دو عدد آلو( 66 گرم) دارای مواد مغذی به شرح زیر است:

کالری: 60

کربوهیدرات: 16 گرم

پروتئین: 1 گرم

چربی: 0 گرم

فیبر: 2 گرم

این میوه طلایی دارای آنتی اکسیدان بسیار بالایی می باشد که خاصیت ضدالتهابی از جمله ترکیبات فنلی مانند پروانتوسایانیدین و کومپرفول می باشد. ترکیبات فنلی سلول های بدن انسان را از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند و ممکن است خطر بیماری‌هایی  مانند بیماری های عصبی و بیماری های قلبی را کاهش دهد.

آلو، حتی آلو خشک شده دارای دوزهای متمرکزی از مواد مغذی موجود در آلوهای تازه را فراهم می کند و بسیاری از آنها به چندین روش به سلامت شما کمک می کنند. به عنوان مثال، مطالعات نشان می دهد که آلو سیاه ممکن است سبب افزایش تراکم مواد معدنی استخوان، کاهش یبوست و کاهش فشار خون شود. شما میتوانید به تنهایی از آلئی خشک استفاده کنید یا آن را همراه مواد غذایی دیگر مصرف کنید. شما می توانید آلو خشک را به بلغور، جو دوسر، سالاد و ماست اضافه کنید. آلو همچنین می تواند با بادام یا سایر آجیل و دانه ها به عنوان میان وعده مصرف شود.

زردآلو

زردآلو میوه های کوچک و نارنجی است که حاوی مواد مغذی و ترکیبات گیاهی هستند.

یک فنجان زردآلو( 165 گرم) حاوی مواد مغذی به شرح زیر است:

کالری: 79

کربوهیدرات: 19 گرم

پروتئین: 1 گرم

چربی: 0 گرم

فیبر: 3 گرم

این میوه های شیرین نیز در چندین نوع از ویتامین B، ویتامین E و Kغنی می‌باشد. زردآلو های تازه و خشک مخصوصا غنی از بتا کاروتن هستند که یک کاروتنوئید است که به بدن شما تبدیل به ویتامین A می شود. این میوه دارای اثرات سلامتی بالایی می باشد همچنین زردآلو ها یک میوه خوشمزه برای رسیدن رنگدانه های قوی به بدن می باشند. مطالعات حیوانی نشان می دهد که غلظت بالایی از بتا کاروتن و سایر ترکیبات گیاهی قدرتمند در زردآلو، سلول ها را در برابر آسیب های اکسیداتیو محافظت می کند که به علت مولکول های واکنشی به نام “رادیکال های آزاد است.

علاوه بر این، زردآلو ها ممکن است سرعت غذا را که از طریق دستگاه گوارش شما حرکت می کند، بهبود بخشد و مشکلات گوارشی مانند ریفلاکس اسید معده را کاهش دهد.

مطالعه در 1303 نفر مبتلا به بیماری ریفلاکس معده، که افرادی که زردآلو خورده اند روزانه قدرت هضم خود را بهبود بخشیده‌اند و علائم GERD را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، در مقایسه با کسانی که زردآلو مصرف نمی کنند.

زردآلو میوه‌ای است که به تنهایی دارای طعمی بسیار شیرین و لذیذ می‌باشد اما میتوانید از این میوه در شیرینی، سالاد و غذاهای پخته شده خود استفاده کنید.  

انبه

انبه میوه ای است که دارای رنگ روشنی می باشد این میوه استوایی طرفداران زیادی و همه مردم دنیا از طعم بی نظیر آن لذت می برند. این میوه هسته دار بسیار خوشمزه، بسیار مغزی و سالم می باشد.

یک انبه( 207 گرم) حاوی مواد مغذی به شرح زیر است:

کالری: 173

کربوهیدرات: 31 گرم

پروتئین: 1 گرم

چربی: 1 گرم

فیبر: 4 گرم

به جز مواد مغذی ذکر شده در بالا، انبه ها منبع خوبی از ویتامین های B، ویتامین K، منیزیم، پتاسیم و مس هستند. مانند سایر میوه های هسته دار گفته شده در این مقاله، انبه با آنتی اکسیدان ها، از جمله آنتوسیانین ها، کاروتنوئیدها و ویتامین های C و E بارگذاری شده است.

اگرچه خیلی از افراد پوست این میوه را مصرف نمی کنند اما مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که انبه حاوی مواد بسیار مغذی مانند فیبر، مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد. از آنجایی که انبه دارای مقدار زیادی فیبر می باشد و در فیبر غنی می باشد برای هضم مواد غذایی برای معده بسیار مفید و هضم را بهبود می بخشد.

مطالعه ای در افراد مبتلا به یبوست مزمن نشان داد که خوردن حدود 2 فنجان (300 گرم) انبه روزانه به طور قابل توجهی باعث افزایش میزان فرکانس مدفوع و تداوم و کاهش شاخص های التهابی روده در مقایسه با یک دوز مساوی یک مکمل فیبر می باشد.

مطالعات حیوانی همچنین نشان می دهد که خوردن انبه ها می تواند در برابر بیماری های روده، سرطان های خاص و سندرم متابولیک از شما محافظت کند. با این حال برای اثبات این خاصیت ها باید در انسان ها نیز امتحان و آزمایش شود.

انبه می‌تواند به صورت تازه در سالاد میوه، آبمیوه‌ها، ماست و یا تبدیل آن به سس های خوشمزه استفاده شود.

درمان یبوست با برگ زرد آلو

انبه وخواص هسته انبه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ