راهکارهایی جالب برای رفع جوش سیاه

atoosamirzavandi
خوابیدن با آرایش باعث ایجاد جوش سرسیاه می شود. اگر با آرایش بخوابید و لوازم آرایشی شما به گونه ای باشد که دارای ترکیبات باز نگه دارنده ی روزنه ها نباشد، قطعا روزنه ها مسدود می شود و پوست دچار جوش می گردد.

افراد زیادی جوش و آکنه را در طول زندگی خود تجربه کرده اند. 85 درصد از انسان ها در بازه سنی 12 تا 24 سال جوش را به دلیل انسداد روزنه های پوستی مشاهده کرده اند.

آکنه به راحتی قابل درمان است. اما این راه درمان و مراقبت از پوست در همه افراد یکی نیست. جوش سرسیاه و سرسفید رایج ترین نوع جوش های ایجاد شده بر روی پوست هستند. راه درمان آن ها متفاوت است اما درمان ساده ای دارند. در ادامه این مقاله باراهکارهایی برای مقابله با جوش سرسیاه آشنا خواهید شد.

رتینوئید های موضعی را امتحان کنید:

رتینوئیدها برای مواردی که جوش ها مقاومت بسیاری به خرج می دهند می تواند مفید باشد زیرا از طریق باز نگه داشتن منافذ به کاهش جوش کمک می کند.

این فرایند می تواند به تاثیر گذاری دیگر دارو ها نیز کمک کند زیرا به آن ها اجازه می دهد که راحت تر وارد فولیکول های مو شوند.

ممکن است تمایل به استفاده از ژل های شوینده ضد آکنه داشته باشید. این ژل ها تنها باید توسط پزشک تجویز شوند.

از ماسک های روزانه استفاده کنید:

ماسک خاک رس برای پوست های چرب مفید هستند. این نوع ماسک با از بین بردن آلودگی ها، چربی و دیگر عناصری که در اعماق روزنه ها قرار دارند با درمان جوش کمک می کنند. تا جایی که نگرانی مربوط به جوش های سرسیاه می باشد، ماسک خاک رس می تواند روزنه ها را تمیز و آن ها را دفع کند.

برخی از ماسک های خاک رس حاوی سولفور می باشند. سولفور دیگر عنصری می باشد که به باز شدن منافذ و از بین بردن جوش های سر سیاه کمک می کند.

مهم  نیست که مارک ماسکی که انتخاب می کنید چه باشد، می توانید یک یا دو بار در هفته از این نوع ماسک برای تمیز کردن پوست خود استفاده کنید.

از ماسک زغال چوب استفاده کنید:

همانند ماسک خاک رس، ماسک زغال چوب به اعماق پوست نفوذ می کند و چربی ها، سلول های مرده و دیگر آلودگی های آن را خارج می سازد. تنها یک بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

 از چسب شیمیایی استفاده کنید:

چسب های شیمایی به طور سنتی برای مزیت های ضد پیری که دارد مورد استفاده قرار می گیرد مثلا برای کاهش چین و چروک ناشی از پیری وافزایش سن. این نوع پوست معمولا حاوی آلفا هیدروکسی اسید می باشند و لایه روی پوست را بر می دارند.

استفاده از این نوع چسب ها به نرمی، شادابی پوست کمک می کند. این روش به عنوان راهکار اولیه برای از بین بردن جوش های سر سیاه توصیه نمی شود. چسب های شیمیایی قادر به حذف سلول های مرده پوست است. این روش درمان در صورتی مفید خواهد بود که به دنبال راهی برای از بین بردن علائم افزایش سن باشید.

مطمئن شوید از محصولاتی استفاده می کنید که از انسداد روزنه ها جلوگیری می کنند:

 استفاده از ماسک، شوینده و هر تمیز کننده ی پوستی که فاقد این ویژگی باشد تاثیر زیادی بر پوست شما نخواهد داشت. این محصولات از انسداد روزنه ها پوست جلوگیری می کنند و ایجاد جوش را به حداقل می رسانند. تمام محصولات دارای این ویژگی نمی باشند پس بهتر است برچسب آن ها را مطالعه کنید.

هرگز با آرایش نخوابید:

در انتهای روز آخر کاری که باید قبل از خواب انجام شود تمیز کردن پوست از هر گونه آرایش است. خوابیدن با آرایش باعث ایجاد جوش سرسیاه می شود. اگر با آرایش بخوابید و لوازم آرایشی شما به گونه ای باشد که دارای ترکیبات باز نگه دارنده ی روزنه ها نباشد، قطعا روزنه ها مسدود می شود و پوست دچار جوش می گردد. همچنین داشتن آرایش چشم و خوابیدن با آن موجب تحریک و عفونت چشم ها می شود.

برای تخلیه جوش ها می توانید به متخصص پوست مراجعه کنید:

هر درمانی که برای رفع جوش و آکنه در نظر گرفته می شود نیاز به 6 تا 12 هفته زمان دارد. اگر بعد از این مدت دوباره جوش سرسیاه مشاهده کردید دوباره باید به متخصص خود مراجعه کنید. او با استفاده از تجهیزات حرفه ای آن را خارج می سازد.

ممکن است که متخصص پوست و زیبایی شما داروهای حاوی ریتنوئید برای جلوگیری از بازگشت دوباره جوش ها تجویز کند.

منبع الو دکتر

جوش های هورمونی را چگونه درمان کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ