مزایای سلامتی فلفل هندی برای بدن

mahdie.mohtashami
فلفل هندی برای سلامتی انسان بسیار مفید است. در این مقاله مزایای مصرف این ماده غذایی در پخت و پز را با شما در میان می گذاریم.

 مزایای سلامتی فلفل هندی

بسیاری از مردم فلفل هندی را به عنوان پادشاه گیاهان دارویی می دانند. در واقع، این فلفل هزاران سال است که برای کمک به درمان بسیاری از مشکلات سلامتی استفاده می شود. فلفل های هندی نه تنها دارای خواص دارویی هستند، بلکه فلفل های هندی نیز برای پخت و پز استفاده می‌شوند و حاوی مواد مغذی مفیدی هستند.

فلفل هندی چیست؟

فلفل هندی نوعی فلفل چیلی است. ابن فلفل ها در اصل در امریکای مرکزی و جنوبی رشد کرده اند، اما در قرن 15 توسط کریستف کلمب به اروپا آمدند. فلفل هندی یک ادویه معمولی است که در بسیاری از سبک های مختلف منطقه ای پخت و پز استفاده می شود و هزاران سال از آنها به صورت پزشکی استفاده شده است. این فلفل دارای یک پروفایل تغذیه چشمگیر است که شامل انواع آنتی اکسیدان هایی است که برای سلامت شما مفید هستند.

یک قاشق غذاخوری (5 گرم) فلفل هندی حاوی موارد زیر است :

کالری: 17

چربی: 1 گرم

کربوهیدرات: 3 گرم

فیبر: 1.4 گرم

پروتئین: 0.6 گرم

کپسایسین، ماده فعال در فلفل های هندی است که به آنها خواص دارویی می دهد. همچنین طعم گرمی به این فلفل می دهد. در واقع تندی موجود فلفل هندی به دلیل وجود کپسایسین می باشد. هرچه کپسایسین بیشتری وجود داشته باشد فلفل تندتر و داغ تر است.

در این قسمت 8 مزیت علمی از این فلفل هندی را با شما در میان می گذاریم:

فلفل هندی متابولیسم بدن را افزایش می دهد

کپسایسین در فلفل های هندی دارای ویژگی است که متابولیسم بدن را تقویت می‌کند. این ماده کمک می مند تا بدن شما بدن شما گرمای بیشتری تولید کند و شما در طول روز کالری بیشتری مصرف کنید. این کار را از طریق یک فرایند ترموژنز ناشی از رژیم غذایی انجام می دهد که باعث افزایش متابولیسم شما می شود.

در یک مطالعه، افرادی که صبحانه ای حاوی کپسایسین و روغن ترگلسیرید متوسط زنجبیل مصرف کردند، 51 درصد کالری بیشتری را صرف غذا در مقایسه با افرادی که صبحانه نداشتند، سوزانده‌اند.

اما در حالی که کپسایسین به افزایش سوخت و ساز کمک می کند، اثر کلی آن کوچک است. در مطالعه دیگری، افرادی که 1 گرم فلفل قرمز را خوردند تنها 10 کالری بیشتری را در عرض 4 و نیم ساعت سوزانده بودند، در مقایسه با افرادی که فلفل هندی مصرف نکردند.

همچنین مهم است بدانیم افرادی که به طور منظم فلفل های کایین( فلفل هندی) مصرف می کنند در طول زمان به همان میزان از آنها سود نمی برند، زیرا بدن آنها با این تاثیر وفق پیدا می کند و تغییری در بدن ایجاد نمی کند.

این فلفل‌ها می توانند به شما کمک کنند تا کمتر احساس گرسنگی کنید

جالب توجه است، فلفل های هندی ممکن است گرسنگی شما را کاهش دهد، به شما کمک می کند کمتر بخورید و برای مدت طولانی احساس سیری داشته باشید.
مطالعات بسیاری نشان می دهد کپسایسین در فلفل های کایین کمک می کند تا گرسنگی رادر بدن شما  کاهش دهد. این روش به طور کامل درک نمی شود، اما یک مطالعه نشان می دهد که تولید هورمون گارلین گرلین را کاهش می دهد. یک مطالعه نشان داد افرادی که کپسایسین مصرف می کنند غذای کمتری را در طول روزمی خوردند نسبت به کسانی که این فلفل را مصرف نمی کنند. به طور خاص، کسانی که مکمل کپسایسین مصرف می کنند، 10 درصد کمتر مصرف می کنند، در حالی که کسانی که نوشیدنی حاوی کپسایسین مصرف می کنند 16 درصد کمتر می‌خوردند. افرادی که در همان مطالعه نیز احساس کامل کردند، در حالی که کالری کمتری مصرف کردند.

فلفل هندی فشار خون را پایین می‌آورد

فشار خون بالا یک خطر بزرگ سلامتی در سراسر جهان است. در حقیقت، بیش از 40٪ از بزرگسالان بالای 25 سال دارای فشار خون بالا هستند. جالب توجه است، مطالعات حیوانی نشان داده است که کپسایسین در فلفل های هندی ممکن است فشار خون بالا را کاهش دهد. یک مطالعه در موشهای دارای فشار خون بالا نشان داد که مصرف طولانی مدت ادویه جات ترشی جات حاوی کپسایسین موجب کاهش فشار خون می شود.

مطالعه دیگری نشان داد که کپسایسین باعث تسکین رگهای خونی در خوک ها شد و منجر به کاهش فشار خون شد . مهم است که توجه داشته باشید که یافته های فوق بر اساس حیوانات است و اثرات کپسایسین در انسان ها متفاوت است. بهتر است این یافته ها را با دانه نمک به دست آورید.

بهبود عملکردهای گوارشی بدن

ادویه های رژیمی و اجزای فعال آنها می توانند مزایای زیادی برای معده شما ایجاد کنند. به عنوان مثال فلفل هندی ممکن است به تقویت دفاع معده در برابر عفونت کمک کند، تولید مایع گوارش را افزایش دهد و آنزیم های تولید شده در معده را آسان کند و به هضم غذا در معده کمک کند. این کار را با تحریک اعصاب در معده می کند که برای محافظت از آسیب  ایجاد سیگنال دربدن کمک می کند در حالی که برخی معتقدند که غذای تند ممکن است باعث زخم معده شود، مقاله بررسی شده نشان داده است که کپسایسین در فلفل های کایین واقعا ممکن است به کاهش خطر زخم معده کمک می کند.  

کاهش چشمگیر وزن با فلفل قرمز

10 خاصیت باورنکردنی فلفل سیاه!

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ