با خوردن این مواد غذایی جذاب تر می شوید

mahdie.mohtashami
رژیم غذایی شما تاثیر مستقیمی بر روی زیبایی شما دارد. در این مقاله مواد غذایی مختلف را با یکدیگر بررسی می کنیم. با خوردن این مواد غذایی زیباتر و جذاب تر می شوید

مواد غذایی که شما را جذاب تر نشان می‌دهد

جالب است بدانید که رژیم غذایی شما بر روی سلامتی شما تاثیر می‌گذارد همچنین رژیم غذایی در چگونه به نظر رسیدن سن شما نقش بسیاری دارد.  غذا برای جوان به نظر رسیدنخوب غذا خوردن نه تنها سبب تقویت و سیستم ایمنی بدن شما می شود همچنین می تواند برخی از مزایای بسیار واقعی، مانند صاف کردن چین و چروک، دادن درخشش و براقی به مو و سبب تقویت ناخن شل و ول می شود رژیم غذایی شما به طور مستقیم ظاهر شما را روز به روز تحت تاثیر قرار می دهد و نقش مهمی در چگونه به  نظر رسیدن سن شما دارد.پیری یک بخش طبیعی از زندگی است که نمی توان از آن اجتناب کرد با این حال، غذاهایی که می خورید می تواند به شما کمک کند تا از هر دو در داخل و خارج جوانتر به نظر آیید در اینجا چند مواد غذایی بیان می شود که می تواند کمک کند تا شما در نگاه جوان تر باشید.

 روغن زیتون دست نخورده


روغن زیتون دست نخورده یکی از سالم ترین چربی ها در روی زمین است.تحقیقات نشان داده است که ممکن است به جلوگیری از بسیاری از بیماری های شایع مرتبط با افزایش سن کمک کند.این باعث کاهش فشار خون شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد از سندرم متابولیک جلوگیری کرده و ممکن است در مبارزه موثر با سرطان کمک کند.

روغن زیتون نیز می تواند کمک کند تا پوست خود را جوان نگاه دارید مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی نشان می دهد که دارای اثرات ضد التهابی قوی بر روی پوست و ممکن است آن را از آسیب نور خورشید محافظت کند.علاوه بر این، نزدیک به 73٪ از روغن زیتون شامل چربی اشباع نشده است که با افزایش قابلیت ارتجاعی و استحکام پوست در ارتباط است.در دو مطالعه روی پرونده های مواد غذایی با پرسشنامه تکمیل شده توسط بزرگسالان میانسال و مسن تر انجام شد و نشان داد آنهایی که بیشترین مصرف چربی تک اشباع نشده از روغن زیتون را مصرف کردند به احتمال زیاد حداقل آسیب شدید به نور خورشید را داشتند.


 چای سبز


چای سبز آنتی اکسیدان بالایی دارد که می تواند در برابر رادیکال های آزاد محافظت کند.رادیکال های آزاد مولکول ناپایدار است که در طول سوخت و ساز بدن و در پاسخ به استرس تشکیل می شوند. آنتی اکسیدان ها ساختار آنها را تغییر داده به طوری که آنها قادر به علت آسیب نیستند.چای سبز به ویژه آنتی اکسیدان بالایی به نام پلی فنول دارد که می تواند با دیابت، مقاومت به انسولین، التهاب و بیماری های قلبی  مبارزه کند.

پلی فنول نیز ممکن است به محافظت کلاژن، پروتئین اصلی در پوست شما کمک کند. این ممکن است سبب کاهش و یا حتی تا حدودی برخی از نشانه های پیری را معکوس نماید.در یک مطالعه، پوست زنانی که با آفتاب آسیب دیده بود با کرم و مکمل چای سبز به مدت 8 هفته تحت درمان قرار گرفتند و بهبود نسبی در کشش پوست پیدا کردند.

 ماهی های چرب

ماهی های چرب واقعاً یک غذای ضد پیری هستند.آن ها با زنجیره بلند امگا 3 در برابر بیماری های قلبی، التهاب و کولیت اولسراتیو و بسیاری از بیماری های دیگر مفید می باشد.

مطالعات نشان می دهد که آنها نیز ممکن است در برابر التهاب و آسیب که در طول قرار گرفتن در معرض نور خورشید  رخ می دهد محافظت کنند.ماهی قزل آلا، یکی از محبوب ترین انواع ماهی های چرب، دارای یک جزء اضافی که ممکن است پوست شما را جوان نگه دارد.این شامل یک ماده غذایی در رنگدانه نارنجی خود به نام آستاگزانتین می باشد که یک آنتی اکسیدان قدرتمند است.در یک مطالعه، به افراد با پوست آسیب دیده از آفتاب، ترکیبی از آستاگزانتین و کلاژن به مدت 12 هفته داده شد سپس این افراد بهبود قابل توجهی در قابلیت ارتجاعی پوست و هیدراتاسیون را تجربه کردند.

شکلات تلخ

مشخصات آنتی اکسیدانی شکلات تیره دوم تا هیچ است آن حتی قوی تر از انواع توت های Acai ، زغال اخته و بلوبری است.تحقیقات نشان می دهد که ممکن است فشار خون را کاهش دهد و حساسیت به انسولین را افزایش و سبب بهبود کشش و عملکرد شریانی شود.شکلات حاوی آنتی اکسیدان به نام فلاوانول است که از پوست در برابر آسیب نور خورشید محافظت می کند با این حال، میزان فلاوانول به طور قابل توجهی در میان انواع مختلف شکلات متفاوت است.

یک مطالعه نشان داد که فلاوانول بالا در شکلات تیره مقدار زمانی که  مردم می تواند در مقابل نور خورشید قبل از تبدیل به رنگ قرمز باقی بماند را دو برابر می کند و این حالت در افرادی که شکلات با فلاوانول کمتر خوردند رخ نمی دهد.در دیگر مطالعات عملکرد کاکائو با فلاوانول بالا و فلاوانول کم بر روی پوست مقایسه شد در افراد با مصرف فلاوانول بالا جریان خون به پوست بهتر و سبب بهبود در ضخامت، هیدراتاسیون و صافی پوست شد.به یاد داشته باشید، محتوای کاکائو بیشتر، محتوای فلاوانول بالاتر دارد بنابراین در انتخاب شکلات تیره با حداقل 70٪ مواد جامد کاکائو مطمئن شوید.

آیا می‌دانید مردم دنیا برای زیبا بودن چه کارهایی انجام می‌دهند؟

۳ راز جوان ماندن پوست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ