مراحل اصلی مراقبت از پوست قبل از رفتن به تختخواب

parya
پاک کردن و مراقبت از پوست در هنگام شب و قبل از رفتن به تختخواب، یکی از گام های مهم و اصلی در حفظ سلامتی و مراقبت از پوست است. در این مطلب با مهمترین مراحل مراقبت از پوست قبل از خواب بیشتر آشنا خواهیم شد.

مراقبت از پوست از هنگام صبح که از خواب برمی خیزید تا شب که به تختخواب می روید را شامل می شود. مهمترین مرحله در مراقبت از پوست قبل از به خواب رفتن و پاک کردن آرایش و آلودگی از روی پوست است. در این مرحله از انواع مختلف پاک کننده ها و مواد تسکین دهنده و درمان کننده ی پوست استفاده می شود. در ادامه این مطلب با مراحل مراقبت از پوست در هنگام شب، بیشتر آشنا خواهیم شد.

در هنگام شب و قبل از خواب باید چه کارهایی انجام دهید؟

بر روی بهبود آسیب های وارده به پوست در طول روز با استفاده از محصولات مراقبت از پوست غلیظ، در شب تمرکز کنید. همچنین این کار در مورد استفاده از هرچیزی که سبب ایجاد حساسیت پوست به نور خورشید می شود، مانند پوست انداختن های شیمیایی و اگزوفیلانت های بدنی، لازم است.

مرحله ی 1: پاک کننده ی آرایش روغنی

پاک کننده ی روغنی آرایش چیست: پاک کننده ی روغنی آرایش همچنین می تواند چربی های طبیعی تولید شده توسط پوست شما را حل کند و عناصر چربی موجود در لوازم آرایشی را از روی صورت پاک کند.

روش استفاده از آنها: لازم است که شما دستورالعمل های خاص روی محصولات را دنبال کنید. ممکن است که به شما توصیه شود که پاک کننده ی صورت را برای پوست چرب و خشک مصرف کنید. شما می توانید مقداری از آن بر روی صورت قرار دهید و آن را تا زمانی که پوست تمیز می شود، ماساژ دهید و سپس با آب بشویید.

از این مرحله صرف نظر کنید اگر: در طول روز آرایش نکرده اید، پوست چرب و روغنی دارید و یا ترجیح می دهید از یک محصول مبتنی بر آب استفاده کنید.

مرحله 2: پاک کننده ی آرایش مبتنی بر آب

پاک کننده ی آرایش مبتنی بر آب چیست: پاک کننده های مبتنی بر آب با مواد آرایشی و گرد و خاک روی پوست واکنش می دهد و باعث می شود که هر چیزی از روی پوست حذف و شسته شود.

روش استفاده از آن: برای استفاده از این نوع محصولات مراقبت از پوست، لازم است دستورالعمل های روی آنها را مطالعه و دنبال کنید. اما به طور معمول روش رایج استفاده از آنها این است که مقدار از آنها را بر روی پوست مرطوب قرار دهید و صورتتان را با آن ماساژ دهید و سپس با آب بشویید.

از این مرحله صرف نظر کنید اگر: تمیز کردن دوباره یپوست برای شما ضروری نباشد.

مرحله 3: استفاده از لایه بردار و یا ماسک خاک رس

لایه بردار چیست: لایه بردارهای پوست، سلول های مرده ی پوست را از بین می برد و منافذ باز پوست را کاهش می دهد. اساس ماسک های لایه بردار خاک رس به این صورت است که منافذ باز پوست را کاهش می دهد و روغن اضافی پوست را می گیرد. استفاده از ماسک های خاک رس برای شب، بهترین گزینه است. زیرا منافذ باز پوست را می بندد و گرد و خاک و مواد اضافی روی پوست را از بین می برد.

روش استفاده از آن: شما می توانید یک یا دو بار در هفته، ماسک خاک رس را به طور کامل و یا قسمت های خاصی از آن قرار دهید. اجازه دهید مدت زمان معینی بر روی صورت بماند و سپس با آب ولرم بشویید و صورت خود را خشک کنید. لایه بردارها، روش های کاربردی مختلفی دارند، بنابراین توصیه می شود دستورالعمل های آنها را دنبال کنید.

استفاده از لایه بردار را حذف کنید اگر: پوست شما تحریک و یا پوسته پوسته شده است.

مرحله 4: خنک کننده یا تونر

خنک کننده چیست: استفاده از خنک کننده و یا تونر آبرسان، پایان دوره ی شستشوی شبانه ی شما را نشان می دهد. در مورد مواد تشکیل دهنده ی محصولا مراقبت از پوست که سبب خشک شدن صورت می شوند، باشید تا پوست را رطوبت را به اندازه ی کافی دریافت کند.

روش استفاده از آن: شما می توانید مقداری از آنها را به صورت خود اسپری کنید. در مورد استفاده از تونرها، مقداری از محصول را بر روی پنبه قرار دهید و بر روی پوست بکشید.

مرحله 5: درمان اسیدی

درمان اسیدی چیست: استفاده از درمان های اسیدی برای پوست ممکن است ترسناک باشد. اما این درمان های مراقبت کننده از پوست می تواند تغییرات سلول های را تشویق کند. افراد تازه کار ممکن است بخواهند که اسید گلیکولیک را امتحان کنند. گزینه های دیگر عبارتند از: اسید سالیسیلیک ضد آکنه و مرطوب کننده ی اسید هیالورونیک. با گذشن زمان، صورت شما باید روشن تر و حتی رنگ چهره بازتر شود.

روش استفاده از آنها: استفاده از درمان های اسیدی را در ابتدا به صورت یک بار در هفته و در هنگام شب استفاده کنید. لازم است 24 ساعت قبل از شروع به استفاده از آنها، آن را بر روی قسمت کوچکی از صورت تست کنید، تا مطمئن شوید نسبت به محصول مورد نظر حساسیت ندارید. سپس چند قطره از آن را بر روی پنبه بریزید و بر روی صورت بمالید. توجه داشته باشید که آن را به چشم و هاله ی چشم نزنید.

از این مرحله صرفه نظر کنید اگر: اگر پوست شما بسیار حساس است و یا واکنش به یک محصول اسیدی خاص را تجربه کرده اید.

منبع: الو دکتر

راه های مراقبت شبانه از پوست

بهترین صابون برای مراقبت از پوست

مراقبت از پوست و مو برای دختران نوجوان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ