خواص آلوئه ورا که تا به حال نمی دانستید!

mahdie.mohtashami
در این مقاله تیم ترجمه الودکتر در نظر دارد که خواص عجیب و باورنکردنی از آلوئه ورا که تا به حال نمی دانستید را با شما در میان بگذارید. در این مقاله همراه ما باشید.

همه خواص آلوورا

ترمیمم کننده زخم ها

آلوئه ورا یک درمانگر افتخاری است. اسکندر کبیر از گوشت شبیه ژل شفاف در وسط برگهای آلوئه ورا استفاده کرد تا زخم های سربازان زخمی اش را درمان کند. و در حالی که برخی شواهد وجود دارد که می تواند به برخی از انواع زخم ها کمک کند، ممکن بهبود یافتن و التیام را در دیگر زخم ها به تاخیر بیندازد. با پزشک خود صحبت کنید و از او مشورت بگیرید که آیا محصولات آلوئه ورا  برای جراحت شما مناسب است یا خیر.

سوختگی

یک قسمت از آلوئه ورا وجود دارد که بسیار درخشان می‌باشد.  تعدادی از مطالعات نشان می دهد که پماد و کرم آلوئه می تواند به سوختگی ها کمک کند از جمله سوختگی ناشی از آفتاب در پوست بدن، در واقع آلوئه ورا سریع تر قسمت‌های سوخته را بهبود می بخشد. برخی از مواد موجود در آلوئه باعث کاهش تورم و سرعت بخشیدن به بهبودی می شوند و قسمت‌های دیگر به بدن شما کمک می کنند پوست خود را ترمیم ببخشید.

اما در موارد زید حتما باید به پزشک مراجعه کنید:

سوختگی شدید و جدی

سوختگی شدید و توسعه یافته

سوختگی که باعث آلودگی در بدن شده باشد

سوختگی که بعد از مدت زمان طولانی بهبود نیافته باشد

پسوریازیس

به نظر می رسد کرم اکسید آلوئیدها به افرادی که پوست خشک، پوسته پوسته، خارش دار یا دردناکی دارند، کمک می کند تا با پسوریازیس همراه باشد. اما ژل آلوئه ورا به نظر نمی رسد اثر مشابهی داشته باشد، بنابراین از پزشک خود بپرسید که آیا کرم آلوئه می تواند به شما در مدیریت پسوریازیس کمک کند یا خیر.

تبخال

تحقیق هنوز در مراحل اولیه است، اما برخی از این تحقیقات نشان می دهد آلوئه ورا ممکن است باعث کند شدن رشد ویروس شود که موجب زخم ها و تبخال های سرطانی می شود. کرم اکسید آلوئه ورا همچنین ممکن است باعث بهبودی زخم های زودرس شود.

تبخال ناحیه تناسلی

خانواده ویروس ها (هرپس سیمپلکس) که باعث زخم های سرد در اطراف دهان می شود می تواند باعث زخم ها و تبخال ها در قسمت های خصوصی شما شود. تحقیقات اخیر نشان می دهد افرادی که از کرم های آلوئه ای بر روی این زخم ها استفاده می کردند، سریع تر از افرادی که از ژل آلوئه و یا کرم پلاسبو استفاده می کردند، بهبود یافته‌اند. بخشی از علت این امر ممکن است این باشد که آلوئه بازتولید ویروس را کند می کند.

جوش و آکنه

تحقیقات نشان می‌دهد شما می‌توانید آکنه و جوش های وصرت خود را به وسیله ژل آلوئه ورا درمان کنید اگر به همراه دیگر داروهایی که برای شما تجویز شده است به مدت دو بار در هفته از این ژل استفاده کنید. در یک مطالعه جداگانه پزشکان برای درمان صورتی که پر از جوش و آکنه می باشد دارو تجویز کردند صورتی که از ژل آلوئه ورا استفاده می‌کند درمان بهتری دارد . بهبود با سرعت بیشتری صورت گرفته است.

درماتیت

این واکنش باعث ایجاد تورم، قرمز و خارش پوست می شود زمانی که با چیزی مانند مواد شوینده، صابون، بلوط سمی، پیاز آبی، مس، چمن یا نیکل (در برخی از جواهرات) تماس بگیرید. آلوئه ممکن است به کاهش این نشانه ها همراه با درماتیت سبورئیک کمک کند، که اغلب در مناطق چرب مانند چهره، پشت و سینه شما تاثیر می گذارد.

یبوست

زمانی که شما آلوئه ورا می خورید به عنوان یک ملین برای بدن عمل می‌کند. به این معناست که شما چند روز یبوست داشته باشید می‌توانید با خوردن آلوئه ورا خود را درمان کنید. اما ممکن است باعث گرفتگی های شدید معده، اسهال، و سایر علائم ناخوشایند شود و FDA می گوید تحقیقات کافی برای اطمینان از ایمنی خوردن این میوه وجود ندارد.

لیگن پلان خوراکی

به نظر می رسد ژل آلوئه ورا به طور ایمن کمک می کند تا از این سفید، اسپیدری، تکه های زبان یا داخل دهان خود که ممکن است زخم و یا دردناک باشد درمان یابد. مطالعات نشان می دهد که ژل آلوئه ورا مفید می‌باشد .

دیابت

شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه آلوئه ورا توسط دهان ممکن است در بعضی از افراد مبتلا به کاهش قند خون و کلسترول خون کمک کند. اما ممکن است با داروهایی نظیر انسولین تداخل داشته باشد و همچنین می تواند قند خون شما را خیلی کم کند. روشن نیست که آیا آلوئه ورا برای استفاده در دیابت امن است. دانشمندان به دنبال مطالعات بیشتر برای مطمعن شدن از میزان مفید بودن آلوئه ورا در بدن هستند.

درمان یبوست با آلوئه ورا

با آلوئه‌ورا در خانه رشد موی‌تان را تقویت کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ