با این 4 میوه وزن کم کنید

atoosamirzavandi
میوه های هسته دار کم کالری هستند اما حاوی مقدار زیادی مواد مغذی مثل ویتامین C, A که برای کاهش وزن ضروری است، می باشند. میوه های هسته دار را می توان به صورت تازه استفاده کرد یا آن ها را خورد کرده و به سالاد اضافه کرد.

میوه یک خوردنی آماده شدنی طبیعی است که حاوی ویتامین، فیبر و دیگر مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی می باشد.

میوه ها به طور کلی کالری کم و فیبر زیادی دارند که همین ویژگی آن ها به کاهش وزن کمک می کند. در حقیقت، خوردن میوه ها به کاهش وزن و کاهش ریسک ابتلا به دیابت، فشار خون بالا، سرطان و بیماری قلبی کمک می کند.

در ادامه 4 میوه که برای کاهش وزن مناسب هستند را معرفی خواهیم کرد:

گریپ فروت:

گریپ فورت میوه ای است که کمی به طعم پرتقال نزدیک است و در رژیم های غذایی برای کاهش وزن به عنوان یک خوراکی متداول مورد استفاده قرار می گیرد.

نیمی از گریپ فروت تنها تنها 39 کالری می باشد اما 65 درصد از نیاز روزانه ویتامین C را تامین می کند. گونه های قرمز رنگ آن نیز 28 درصد از ویتامین A مورد نیاز روزانه را تاکین می کند.

افزون بر این گریپ فروت به آهستگی شکر را وارد جریان خون می کند. این ویژگی موجب تبدیل شدن آن به یک میوه مناسب برای کاهش وزن شده است.

در تحقیقی که بر روی 85 فرد چاق انجام شد مشاهده کردند که بعد از 12 هفته استفاده از میوه گریپ فروت یا آب گریپ فروت میزان کالری دریافتی آن ها کاهش یافته و 7.1 درصد از وزنشان کاسته شده است همچنین سطح کلسترول آن ها نیز بهبود یافته است.

تحقیقات اخیر نشان داده اند که مصرف گریپ فروت چربی بدن، اندازه دور کمر، فشار خون را کاهش می دهد. اگرچه  می توان گریپ فروت را به تنهایی مصرف کرد، اما می توان آن را به سالاد یا دیگر غذا ها اضافه کرد.

سیب:

سیب دارای کالری کم و فیبر بالایی می باشد. سیب برای کاهش وزن ماسب است. در یک تحقیق زنان را به سه گروه تقسیم کردند و به آن ها 3 سیب، 3 هلو یا سه شیرینی تهیه شده از جو با کالری های مساوی به مدت 10 هفته و هر روز داده شد. گروهی که سیب استفاده کرده بودند 0.91 کیلوگرم، گروهی که هلو خوردند 0.84 کیلو گرم در حالی که گروهی که شیرینی خوده بودند تغییری در وزنشان ایجاد نشده بود.

در تحقیقی که 124086 نفر را تحت نظر قرار داده بودند مشاهده کردند افرادی که سیب مصرف کرده اند به طور متوسط 0.56 کیلوگرم روزانه از وزنشان کم شده است.

سیب میوه ای کم کالری است که به دلیل خاصیت پرکنندگی که دارد فرد در طول روز کمتر احساس گرسنگی می کند. خاصیت سیر کنندگی سیب 3 برابر شکلات می باشد.

تحقیقات نشان داده اند که خوردن سیب کامل بیشتر از آب سیب گرسنگی را کاهش و اشتها را کنترل می کند.

استفاده از آب سیب در مقایسه با نوشیدنی دیگر با همان میزان کالری به کاهش چربی بدن کمک می کند. وجود ترکیب پلی فنول در سیب باعث کاهش سطح کلسترول می گردد.

سیب را می تواند به روش های مختلفی از جمله به صورت خام یا استفاده در شیرینی جات مصرف کرد. می توانید سیب را به سالاد، دسر ها، ماست اضافه کنید یا آن را پخته و بخورید.

خانواده توت ها:

توت ها جز میوه ها کم کالری محسوب می شوند. به عنوان مثال 74 گرم زغال اخته حاوی 42 کالری است و 12 درصد از نیاز روزانه ویتامین C و منگنز، و 18 درصد ویتامین K را برآورده می کند.

152 گرم از توت فرنگی کمتر از 50 کالری و 3 گرم فیبر در خود دارد که 150 درصد از نیاز روزانه ویتامین C و 30 درصد از منگنز مورد نیاز را تامین می کند.

توت ها نشان داده اند که می توانند خاصیت سیر کنندگی داشته باشند. تحقیقی نشان داده است افرادی که 65 کالری از میان وعده حاوی توت ها دریافت می کنند غذای کمتری در وعده اصلی می خورند تا این که همان میزان کالری را از شکلات دریافت کنند. بدین مفهوم که بعد از خوردن شکلات باز هم میل به غذا در آن ها کاهش نمی یابد.

خوردن توت ها به کاهش سطح کلسترول، فشار خون و التهاب کمک می کند.

توت های تازه یا فریز شده را می توان به ماست اضافه کرد یا به عنوان صبحانه مورد استفاده قرار داد. می توان آن ها را به اسموتی، کیک ها یا سالاد نیز اضافه کرد.

میوه های هسته دار:

میوه های هسته دار میوه های فصلی هستند که ظاهری گوشت آلود دارند و درون آن ها هسته وجود دارد. از جمله میوه های فصلی می توان به هلو، شلیل، آلو، گیلاس و زرد آلو اشاره کرد.

میوه های هسته دار کم کالری هستند اما حاوی مقدار زیادی مواد مغذی مثل ویتامین C, A که برای کاهش وزن ضروری است، می باشند.

میوه های هسته دار را می توان به صورت تازه استفاده کرد یا آن ها را خورد کرده و به سالاد اضافه کرد.

منبع الو دکتر

کاهش وزن سریع با خوردن میوه و سبزیجات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ