معجزه تخم مرغ در کاهش وزن

toranj
تخم مرغ از جمله مواد غذایی مغذی است که همه متخصصان تغذیه از فواید بی شمار آن در وعده صبحانه بسیار نکته ها گفت هاند.و در این مقاله با معجزه تاثیر خوردن تخم مرغ در کاهش وزن اضافی خود مطلع می شوید.

به گزارش الودکتر: تخم مرغ در میان سالم ترین غذاها معروف هستند که می توانید بخورید. آنها غنی از پروتئین با کیفیت بالا، چربی های سالم و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستند.تخم مرغ ها دارای چندین ویژگی منحصر به فرد هستند که سبب کاهش وزن درشما می شوند.

تخم مرغ کم کالری است

ساده ترین راه برای از دست دادن وزن، کاهش کالری مصرف روزانه خود است. یک تخم مرغ بزرگ حاوی حدود 78 کالری است، اما دارای مقدار بسیار زیاد مواد مغذی است.  به ویژه زرده تخم مرغ از جمله مواد مغذی به شمار می آید. یک وعده غذایی تخم مرغ معمولا شامل حدود 2-4 عدد تخم مرغ است. سه تخم مرغ پخته شده حاوی کمتر از 240 کالری است. با اضافه کردن یک مقدار زیادی از سبزیجات، شما قادر به صرف یک وعده غذای کامل برای جذب حدود 300 کالری هستید. فقط به خاطر داشته باشید که اگر شما تخم مرغ خود را در روغن یا کره سرخ کنید، حدود 50 کالری به وعده تان اضافه می کنید.

تخم مرغ بسیار سیر کننده است

تخم مرغ ها فوق العاده اند مخصوصا در مواد مغذی که عمدتا به علت محتوای پروتئین بالا دارا هستند.

در مقایسه با غذاهائی که حاوی پروتئین کمتری هستند غذاهای پر از پروتئین به کاهش اشتها و افزایش ماهیچه در بدن کمک می کنند. مطالعات بارها نشان داده اند که وعده های غذایی همراه با  تخم مرغ باعث افزایش سیری کامل و کاهش مصرف غذا در وعده های بعد می شود که در واقع کالری کمتری نیز جذب می شود. علاوه بر این، خوردن مواد غذایی با پروتئین بالا می تواند افکار وسواس خوردن را در مورد مواد غذایی را تا 60٪ کاهش دهد. همچنین ممکن است میل شما را برای نوشیدن کالری های زیاد در اواخر شب به نصف کاهش دهد.

تخم مرغ متابولیسم شما را افزایش می دهد

تخم مرغ حاوی اسید آمینه ضروری است. این به این معنی است که بدن شما به راحتی می توانید از پروتئین موجود در تخم مرغ برای نگهداری سیری شما و افزایش متابولیسم استفاده کنید. نشان داده شده است که خوردن رژیم غذایی با پروتئین  بالا باعث افزایش میزان متابولیسم در روز تا 80-100 کالری می شود.

تخم مرغ  انرژی مورد نیاز بدن برای متابولیزه شدن غذا است ودارای پروتئین بالاتر از چربی یا کربوهیدرات است. این بدان معنی است که غذاهای حاوی پروتئین مانند تخم مرغ به کالری بیشتری نیاز دارند.

تخم مرغ برای شروع روز عالی است

خوردن تخم مرغ برای صبحانه به خصوص برای کاهش وزن مفید است.

بسیاری از مطالعات، اثرات خوردن تخم مرغ را در صبح در مقایسه با خوردن صبحانه های دیگر با همان مقدار کالری مقایسه کرده اند.که نتیجه این شد که با خوردن تخم مرغ در صبحانه افراد زیادی تا ساعاتی از روز احساس سیری داشتند و تمایلی به صرف غذا نداشتند. مطالعات متعددی در مورد زنان دارای اضافه وزن نشان داد که خوردن تخم مرغ به جای شیرینی باعث کاهش احساس خستگی و کاهش مصرف کالری کمتر در 36 ساعت آینده شد.

همچنین نشان داده شده است که صبحانه های همرا ه با تخم مرغ باعث کاهش 65٪ وزن اضافی ، در طول ۸ هفته می شود. یک مطالعه مشابه در مردان نیز به همین نتیجه رسید، نشان داد که یک صبحانه همراه با تخم مرغ به طور قابل توجهی مصرف کالری را برای 24 ساعت آینده در مقایسه با یک صبحانه همراه با شیرینی و کربوهیدرات کاهش می دهد.  علاوه بر این، صبحانه همراه با تخم مرغ موجب پایداری قند خون و انسولین شد. مطالعه دیگری در 30 مرد سالم و جوان، اثرات سه صبحانه را در سه مورد جداگانه مقایسه کرد. این صبحانه ها تخم مرغ با نان تست، غلات با شیر و نان تست شده  با آب پرتقال بود. صبحانه تخم مرغ موجب شد تا کاهش میزان سدیم، گرسنگی و میل کمتر به غذا خوردن از دو صبحانه دیگر بیشتر شود.  علاوه بر این، خوردن تخم مرغ برای صبحانه باعث شد که مردان در مقایسه با خوردن صبحانه های دیگر  حدود 270-470 کالری کمتر در ناهار و شام به کام خود دهند. این کاهش چشمگیر وزن در مصرف کالری کم بود که تنها کاری که کردند خوردن تخم مرغ در صبحانه بود.

تخم مرغ ارزان وقابل دسترس است

آنها ارزان هستند، به طور گسترده ای در دسترس هستند و می توانند ظرف چند دقیقه آماده شوند. تخم مرغ ها تقریبا به طرز شگفت انگیزی خوشمزه هستند، اغلب آنها آب پزو سرخ شده سرو می شوند.  صبحانه ساخته شده با چند تخم مرغ و برخی از سبزیجات باعث می شود که صبحانه دوستانه و سریع برای کاهش وزن داشته باشید.

اگر سعی در از دست دادن وزن دارید اضافه کردن تخم مرغ به رژیم غذایی شما ممکن است یکی از ساده ترین راهکارها باشد. آنها می توانند به شما  بیشتر احساس سیری دهند و کالری کمتری در طول روز جذب می کنید. علاوه بر این، تخم مرغ منبع خوبی از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که معمولا در رژیم غذایی کم هستند.

منبع: الودکتر

با پوست تخم‌مرغ حواستان به دندان هایتان باشد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ