باید و نباید های نوشیدن قهوه

pegiu
قهوه دارای مزایای بسیار زیادی برای سلامتی بدن می باشد.اما مصرف آن اگر بیش از حد توصیه شد باشد می تواند برای سلامتی خطرآفرین شود.در ادامه این مطلب از الودکتر به باید و نباید های نوشیدن قهوه پرداخته شده است.

نوشیدن قهوه

هر روز صبح نوشیدن قهوه دارای مزایای سلامتی متعددی است امابیش از حد نوشیدن قهوه می تواند خطر بیماری قلبی عروقی را افزایش دهد.

یک فنجان قهوه ممکن است تنها چیزی باشد که شما صبح می نوشید.اما بعضی از افراد تا ده فنجان قهوه در روز می نوشند.

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که تعداد بالایی قهوه در روز مینوشید باید بدانید خطر های جدی برای سلامت شما به وجود خواهد آمد.

محققان استرالیایی دریافتند که نوشیدن شش و یا بیشتر قهوه در روز باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی تا 22 درصد می شود.

آمریکایی ها نیز بیش از هر جای دیگری قهوه مصرف می کنند و همین امر امار بالای مشکلات قلبی در آمریکا را ایجاد نموده است.

یک نظرسنجی رویترز نشان داد که 64 درصد از آمریکایی های بالای 18 ساله حداقل یک فنجان را در روز می خورند.این آمار افزایش مصرف کنندگان قهوه را در دهه گذشته نشان می دهد.

محققان نخستین مطالعه خود را برای آزمایش میزان بالای قهوه مصرفی در رابطه با سلامت قلب و عروق انجام دادندکه با 347 077 نفر در بین 37 تا 73 ساله مورد بررسی قرار گرفتند . آنها سپس قهوه را با خطر بیماری قلبی عروقی مقایسه کردند.

در این بررسی مشخص شد افرادی که بیش از 6 فنجان قهوه در روز می نوشند در معرض بیماری های قلبی قرار دارند.

به منظور حفظ سلامت قلب و فشار خون سالم، مردم باید قهوه خود را به کمتر از 6 فنجان در روز محدود کنند .

مزایای بهداشتی مربوط به مصرف قهوه چیست؟

علاوه بر تقویت انرژی، برای تمرکز و حتی جلوگیری از خستگی در وسط یک جلسه کسب و کار مفید است، تحقیقات بسیاری از موارد را پیدا کرده است که عادت به نوشیدن قهوه میتواند برخی از مزایای سلامت محافظتی را به همراه داشته باشد.

ونسا م. ریستو، MS، RD، CDN به Healthline می گوید:” قهوه منبع اول آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی انسان قهوه است – بله، حتی بیش از شراب و چای “.

او گفت: “صرف نظر از کافئین به شما انرژی صبحگاهی در صبح زود را القا می کند،همچنین  آن دسته از آنتی اکسیدان های بالا می توانند به محافظت از بدن شما از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد و همچنین مبارزه با بیماری کمک کنند.”

همچنین لیست بیماری های بالقوه و شرایطی که در مصرف کنندگان قهوه دیه می شود، کمتر می باشد.

کیمبر زهان، MD، پزشک خانواده طب فیزیوتراپی و پزشکی پزشکی ایندیانا می گوید: “قهوه  با کاهش خطر ابتلا به برخی از سرطان ها و بیماری های کبدی همراه است.”

در واقع، یک مطالعه 2011 StudyStudent Source از دانشگاه هاروارد نشان داد که مصرف قهوه منظم باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات می شود.

دکتر زهان می گوید: “مصرف روزانه سه فنجان قهوه، چه با کافئین چه بدون کافئین، با یک خطر پایین تر از 17 درصد برای کاهش مرگ و میر همراه بود.

همچنین نوشیدن قهوه به کاهش خطر سکته مغزی نیز کمک می کند.

خطرات بهداشتی مربوط به مصرف قهوه چیست؟

 اما برای اینکه هر روز صبح قهوه بخورید بایداز خطرات آن نیز آگاه باشید، مهم این است که قهوه یک منبع غنی از کافئین در رژیم غذایی آمریکایی است که می تواند منجر به چندین مشکل ناخواسته شود

.

ریسکتو می گوید: “قهوه می تواند باعث بی خوابی، نگرانی، بی حسی، ناراحتی معده، تهوع و استفراغ، افزایش ضربان قلب و میزان تنفس و سایر عوارض جانبی شود. “مصرف مقادیر زیادی قهوه همچنین ممکن است باعث سردرد، اضطراب، تحریک، زنگ زدن در گوش و افزایش ضربان قلب شود.”

اما اکنون، به لطف مطالعات پروفسور هیپنن و دکتر ژو، ما می دانیم که کافئین می تواند باعث فشار خون بالا شود، که توجیه کننده بیماری های قلبی عروقی است.

این تنها کافئین نیست که می تواند برای یک فرد مضر باشد. بسیاری از قهوه نوشیدنی ها را با کرم، شکر و یا شیرینی و مواد تشکیل دهنده طعم دهنده ای که کالری و چربی را اضافه می کنند، که این مواد به طور جداگانه می تواند برای سلامتی خطرآفرین باشد.

دکتر گارت گراهام، معاون وزیر وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده می گوید: “بسیاری از افزودنی هایی که به قهوه اضافه میشود می تواند تاثیرات منفی بر سلامتی ما داشته باشد.”

یک فنجان قهوه؟

به جای فکر کردن در مورد قهوه از نظر فنجان بهتر است به اندازه کافئین مصرفی آن توجه نمایید.

یک فنجان به طور معمول دارای 70 تا 140 میلیگرم کافئین است.

دکتر زهان می گوید: “گرچه مطالعات بیشتری برای شناسایی بهترین مقدار لازم است،اما  به طور کلی، مصرف کمتر یا مساوی 400 میلی گرم کافئین در روز و یا حدود چهار یا پنج فنجان، چیزی است که ما توصیه می کنیم.”

به یاد داشته باشید که قهوه تنها منبع محرک نیست. شما همچنین می توانید آن را در چای، سودا و گاهی بعضی از غذاها پیدا کنید.

تاثیر چای سبز بر کبد چرب

منبع : الودکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ