در طول بارداری برقصید

toranj
بارداری نیاز به سلامتی بسیاری دارد چرا که علاوه بر شما جنین نیز نیاز به مراقبت دارد. در این مقاله برای شما از روشی برای داشتن سلامتی صحبت می کنیم که آن انجام تمرینات ورزشی در طول بارداری است.

به گزارش الودکتر: درد پشت، حالت تهوع و خستگی، بارداری می تواند همه این مشکلات را داشته باشد. اما اگر میخواهید بارداری سالمی داشته باشید حتما ورزش کنید. و خبر خوب برای عزیزان باردار این است که نیاز نیست کیلومترها پیاده روی کنید یا حتما به باشگاه بروید. رقصیدن یکی از بهترین تحرکات در طول باردرای است که باید درباره نکات ایمنی آن بدانید. در این مقاله با فواید رقصیدن در طول بارداری آشنا می شوید.

با دکتر خود صحبت کنید

قبل از شروع هر گونه برنامه تمرینی، مهم است که آن را با پزشک خود در میان بگذارید. ممکن است دلیلی وجود داشته باشد که ورزش در حین بارداری یک ایده بد باشد پس حتما به پزشک خود درباره تمرینات ورزشی خود بگویید. این مشکلات می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • اشکال خاصی از بیماری قلبی یا ریه
  • مشکلاتی در رحم شما
  • خونریزی واژینال
  • مسائل جسمی
  • زایمان زودرس
  • کم خونی شدید
  • پارگی غشایی پیش از موعد

ملاحظات ایمنی مهم

قاعده کلی این است که بارداری بهترین زمان برای شروع نوع جدید ورزش نیست. با این حال، تمرین رقص مانند زومبا می تواند یک گزینه مناسب برای تناسب اندام در دوران بارداری باشد، حتی اگر برای اولین بار آن را امتحان کنید. به همین خاطر است که می توانید سرعت خود را افزایش دهید. و مدرسان کلاس می توانند روال ها را تغییر دهند تا بتوانند نیازهای شما را بهتر سازند.

کارشناسان توصیه می کنند که زنان باردار در طول ورزش به میزان ضربان قلب بیش از 140 ضربه در دقیقه نرسند.  توصیه می شود زنان باردار هر هفته حداقل 150 دقیقه تمرین  متوسط ​​داشته باشند. نیز توصیه می شود که در طول تمرینات خود سرعت را کاهش دهند و در صورت نیاز از استراحت های کوتاه در بین تمرینات ورزشی استفاده کنند.

ورزش، به خصوص در یک محیط گروهی مانند کلاس تناسب اندام، باعث افزایش دمای بدن شما می شود. این می تواند رشد کودک شما را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراینبه اندازه ای ورزش نکنید که درجه حرارت بدن شما بیش از 101 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) شود. قبل از شروع با مربی کلاس خود صحبت کنید. بگذارید آنها شما را بشناسند تا حرکات مناسب با اندازه شکم شما را به شما پیشنهاد دهند.

این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • پیاده روی به جای پریدن
  • بدون پرش حرکات را انجام دهید

رقص در خانه

اگر از پزشک خوداجازه  داشته باشید برای رقص، ولی نمیتوانید یک کلاس تمرین رقصی در منطقه خود پیدا کنید، نگران نباشید تعداد زیادی ویدئوهای تمرین رقص در اینترنت وجود دارد که شما می توانید انها را تهیه کنید و در منزل به تمرین رقص بپردازید.

به خاطر داشته باشید که همان قوانین مربوط به کلاسهای رقص را دنبال کنید:

    به بدن خود گوش کنید

    تغییرات لازم را انجام دهید.

    وقتی که به استراحت نیاز دارید، برای نفس کشیدن و یا نوشیدن آب به خودتان زمان دهید. مهم این است که حرکات را مداوم انجام دهید نه اینکه به آنها شدت دهید.

مزایای ورزش در دوران بارداری

 مزایای ورزش منظم در حین بارداری شما چشمگیر است.

ورزش در دوران بارداری شما می تواند کمک کند به:

  • کاهش کمر درد
  • کاهش نفخ
  • انرژی و خلق و خوی شما را بهبود بخشد
  • جلوگیری از افزایش وزن بیش از حد

شما همچنین می توانید از گردش خون بهبود یافته لذت ببرید. گردش خون بهتر می تواند به کاهش عوارض جانبی بارداری ناخوشایند کمک کند، از جمله:

  • هموروئید
  • رگهای واریسی
  • تورم مچ پا
  • گرفتگی عضلات پا

ورزش، سیستم قلبی عروقی شما را تقویت می کند و استقامت شما را بهبود می بخشد. بدن سالم عضله نیز به معنای اعمال کمتری نسبت به وظایف روزمره و انرژی بیشتر در طول روز است. علاوه بر این، ورزش منظم می تواند منجر به خواب آرام تر شود. حتی ممکن است خطر ابتلا به دیابت حاملگی را کاهش دهد.

یکی دیگر از مزایای بزرگ ورزش طبق گزارش انجمن بارداری آمریکا، سطح آمادگی مادر را افزایش می دهد و استقامت را بالاتر می برد.

احساسات شما در طول بارداری با تمرینات رقص

این که شما از تمرینات رقص خود در خانه و یا در کلاس های بیرون لذت می برید امری است که باید با پزشک خود در میان بگذارید.

به بدن خود گوش فرا دهید و تغییرات را در روال رقص خود انجام دهید. هدف این است که احساس خوبی داشته باشید، بنابراین به یاد داشته باشید که در طول باردرای وقت بیشتری برای سلامتی خود بگذارید. با هماهنگی، به احتمال زیاد خواهید دید که جلسات رقص شما یک راه عالی برای کمک به کاهش تنش، بهبود خلق و خوی شما و حفظ احساس شماست. به طور کلی مراقب خود باشید و بهتر است قبل از شروع رقصیدن حرکات کششی لازم را انجام دهید. یادتان باید ورزش بدون گرم کردن باعث گرفتگی ماهیچه ها و کشیدگی تاندون هایتان می شود.

منبع: الودکتر

کاهش استرس دوران بارداری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ