هنگام کاهش وزن از خوردن این غذاها بپرهیزید!

atoosamirzavandi
کاهش وزن با توجه به زندگی های امروزه تبدیل به یک دغدغه همه گیر شده است و تمام افراد چه خانم ها و چه آقایان ذهنشان درگیر این قضیه است. کاهش وزن با بالا بردن اطلاعات در مورد خوراکی ها و نحوه استفاده از آن ها امری راحت می باشد.

غذایی که شما مصرف می کنید بزرگترین تاثیر را بر بدن تان می گذارد. برخی از غذاها مثل ماست پر چرب، روغن نارگیل و تخم مرغ ها می توانند به کاهش وزن کمک کنند. 

دیگر غذاها بخصوص غذاهای فرآوری شده باعث افزایش وزن می شوند.

در ادامه این مقاله با 7 غذایی که هنگام کاهش وزن باید از خوردن آن ها پرهیز کنید آشنا خواهید شد.

غذاهای سرخ شده و چیپس سیب زمینی:

تمام انواع سیب زمینی برای سلامتی مفید هستند و به فرد احساس سیری می دهند اما سیب زمینی سرخ کرده و چیپس سیب زمینی از این قاعده مستثنا هستند. آن ها بسیار کالری بالایی دارند و خوردن حجم زیادی از آن ها کار سختی نیست.

در یک تحقیقی مشاهده کردند که سیب زمینی سرخ شده و چیپس باعث افزایش وزن افراد شده اند و مصرف آن ها بیشتر از هر غذای دیگری باعث افزایش وزن می شود.

سرخ کردن سیب زمینی در آن ترکیبات سرطانی به نام آکریل آمید ایجاد می کند. بنابراین بهتر است که آن ها را به صورت آب پز یا بخار پز استفاده کنید.

نوشیدنی های قند دار:

نوشیدنی های قند دار از جمله نوشابه  یکی از مضرترین خوراکی های محسوب می شوند. این نوع نوشیدنی ها باعث افزایش وزن می شوند و خوردن بیش از اندازه آن ها تاثیرات مخربی بر بدن و سلامتی خواهند گذاشت.

حتی اگر این نوشیدنی ها کالری زیادی در خود داشته باشند مغز آن ها را به عنوان یک غذای جامد نمی شناسد. به همین دلیل است که کالری ناشی از نوشیدنی ها به شما احساس سیری نمی دهند و باید غذای دیگری بخورید تا میزان کالری مورد نیاز بدن را تامین کنید و همین موجب افزایش کالری دریافتی بیشتر از میزان مورد بدن می گردد و در پی آن اضافه وزن به وجود خواهد آمد.

اگر در تصمیم خود برای کاهش وزن جدی هستید پس مصرف نوشیدنی های قند دار را متوقف کنید.

نان سفید:

نان سفید از آرد تصفیه شده تهیه می شود و حاوی مقدار زیادی شکر می باشد.

در تحقیقی که بر روی 9267 نفر انجام شد متوجه شدند که خوردن 120 گرم نان سفید در روز 40 درصد ریسک ابتلا به چاقی و اضافه وزن را افزایش می دهد.

خوشبختانه جایگزین های بسیاری برای نان سفید وجود دارد. یکی از این جایگزین ها نان سبوس دار می باشد که سالم ترین نوع نان محسوب می شود.

با این وجود در نظر داشته باشید که تمام نان های تهیه شده از گندم حاوی گلوتن می باشند.

شکلات:

شکلات ها بی نهایت مضر هستند. به آن ها مقدار زیادی شکر اضافه شده است.

شکلات ها میزان کالری بالا و مواد مغذی کمی دارند. یک شکلات در اندازه متوسط حاوی 200 تا 300 کالری می باشد.

متاسفانه شما می توانید شکلات ها را در هر جایی بیابید. آن ها در مغازه ها، جایی جاسازی شده اند که مصرف کنندگان مدام با آن ها برخورد داشته باشند و از آن ها خریداری کنند.

اگر علاقه به میان وعده دارید می توانید از میوه ها و دانه های مغذی استفاده کنید.

اکثر آب میوه ها:

تمام آب میوه های که در مغازه ها وجود دارند تنها از بخش کمی از میوه تهیه  شده اند.  آب میوه ها بسیار فرآوری شده و حاوی مقدار زیادی شکر می باشند. در حقیقت همانند نوشابه ها از شکر و کالری زیادی تشکیل شده اند نه چیز بیشتری.

البته آب میوه ها فاقد فیبر می باشند. بدین مفهوم که خوردن یک لیوان از آن هرگز به شما احساس سیری نخواهد داد. از خوردن آب میوه های بازاری خودداری کنید و خود میوه را بیشتر مورد استفاده قرار دهید.

کلوچه و کیک:

کلوچه و کیک ها از ترکیبات ناسالمی از جمله شکر و آرد تصفیه شده تهیه می شوند.

آن ها حاوی چربی های ترانس که برای سلامتی مضر هستند و باعث بیماری های مختلفی می شوند.

خوردن کیک و کلوچه رضایت افراد را جلب نمی کند و حتی بعد از خوردن آن ها نیز باز هم احساس گرسنگی از بین نمی رود و تنها مقدار زیادی شکر و کالری به بدن خود وارد کرده اید.

اگر علاقه به خوردن یک خوردنی شیرین دارید می توانید یک تکه شکلات تلخ را جایگزین این تنقلات کنید.

الکل ( بویژه آب جو)

الکل بیشتر کالری به بدن وارد می کند تا کربوهیدرات و پروتئین.

اگرچه هنوز شواهد کافی در مورد الکل و افزایش وزن مشاهده نشده است.

خوردن الکل به میزان متوسط به نظر می آید که برای سلامتی مضر نباشد و حتی به کاهش وزن نیز کمک کند.

از طرفی خوردن افراطی الکل می تواند موجب افزایش وزن گردد.

نوع الکل مهم است آب جو می تواند موجب افزایش وزن گردد. نوشیدن آب جو باعث افزایش وزن می شود اما نوشیدن شراب در حد متعادل مفید است.

منبع الو دکتر

میان وعده های خوشمزه برای کاهش وزن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ